2006-06-27, 12:38
Administrator
admins avatar
Jag har precis betatestat den nya sökfunktionen. Grymt bra!!!
Det är dock lite småjusteringar som är kvar att fixa. T.ex. så ska ju inte användarna kunna söka i "Outlaw" och dyl.
Just nu är den lite för bra, så det är bara root och jag som kan söka. Men snart bör den vara färdigkonfigurerad. Bara så att ni vet vad som händer, och inte tror att sökfunktionen glömts bort.

admin
Citera
2006-06-27, 12:42
Bannlyst
Känns bra att du håller oss "up to date".

Citera
2006-06-27, 13:08
Medlem
Den_Stores avatar
ni tar väl bort 15/30 sekunders spärren mellan sökningarna? -om inte....ta lite av all cash som denna sidan drar in o köp fler servrar!

(behöver ni tips på hur man hanterar belastning -maila the pirate bay!)
Citera
2006-06-27, 19:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Nu fungerar inte sökfunktionen alls för mig längre, det blir "Server not found"
Jag hoppas att den kommer igång så snart som möjligt så man kan följa sina trådar igen
Citera
2006-06-27, 19:55
Medlem
micaeles avatar
Trevligt med uppdateringar om hur det går med saker och ting, ni har blivit mycket bättre på det på sistone.
Citera
2006-06-27, 20:00
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag måste erkänna att sökfunktionen har fungerat finfint för mig hela tiden.
Citera
2006-06-27, 21:27
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein

Den har väl funkat men man har inte kunnat söka på alla inlägg under ett tag..
Citera
2006-06-27, 21:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Man har väl bara kunnat söka på inlägg från senaste månaden, vilket har gjort det lite jobbigt att hitta saker man vet ska finnas någonstans långt bort i listorna...
Citera
2006-06-28, 18:09
Medlem
Nemesis1s avatar
Jepp, vi måste ordna så att sökfunktionen finkammar alla inlägg, och inte bara de nysaste... FB är för mig ett kunskapsakriv, därför måste man kunna se allt!

Visst är det skönt att formuet går smidigt nu, men det får inte vara på sökfunktionens bekostnad... Kanske man kunde göra så att sökfunktionen "default" söker på den närmaste månaden, men att man manuellt kan välja att söka igenom allt om man måsta komma åt något viktigt??
Citera
2006-06-29, 20:17
Medlem
Ghandis avatar
o snälla ta bort så man ej behöver vänta 30 sekunder mellan sina sökningar. jobbigt om man behöver svar snabbt. Är itne så på andra sidor, om man räknar bort VV.se som gjort samma sak o det är ännu jobbigare om man har en del o arbeta med o begränsad tid.
Citera
2006-06-29, 21:26
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
o snälla ta bort så man ej behöver vänta 30 sekunder mellan sina sökningar. jobbigt om man behöver svar snabbt. Är itne så på andra sidor, om man räknar bort VV.se som gjort samma sak o det är ännu jobbigare om man har en del o arbeta med o begränsad tid.

Anledningen till att 30 sekunders regeln finns är att inte folk ska söka som tokiga och överbelasta servern. Bättre att kunna söka var 30:e sekund än att inte kunna söka alls emellanåt alltså.

Dock kanske det går att ställa ner tiden lite nu när vi fått mer minne
Citera
2006-06-30, 00:00
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Dock kanske det går att ställa ner tiden lite nu när vi fått mer minne

15 sekunder kanske skulle funka ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera