• 1
  • 2
2006-06-24, 14:53
Medlem
Jag skulle behöva lite tips om något roligt rpg spel ungefär som Knight Online, World of Worldcraft, Guild Wars. Spelet ska helst vara gratis.

- - - - -
Moderatormeddelande:

Denna tråd blir härmed en knytpunkt för alla MMORPG-älskare.
Tipsa om nya/gamla och kända/okända MMORPG's

Längre diskussioner om enskilda spel hålles givetvis (och fortfarande) i respektive trådar. Finns ingen tråd så gör en ny.

/Spader
- - - - -
Citera
2006-06-24, 15:23
Medlem
ÜberJürgens avatar
Gratis MMORPG spel eller Gratis spel överhuvudtaget är ofta skit, ingen vill jobba gratis. Finns dock ett få undantag men MMORPG vet jag inget bra gratis, kanske Lineage 2 på Private servers (icke officiella serverar för det kostar). Dock så kan privata servrar stänga ned närsomhelst och då förlorar man allt.
Citera
2006-06-24, 15:30
Medlem
gisss avatar
Började spela Silkroad i förrgår. www.silkroadonline.net
Spelet är helt gratis, och sådana spel är tyvärr inte lika bra som de som kostar men silkroad är bra för att vara gratis, om man säger så.
Citera
2006-06-24, 16:56
Medlem
Om du inte är så kräsen med grafiken så kan jag rekommendera det bästa spelet jag spelat, Ultima Online. Väljer man rätt gratisserver så kommer man inte kunna slita sig. Själv har jag lirat UO nu i flera år, och servern jag började lira på heter Imagine-Nation som nu håller på att uppgraderas. Servern är inte helt klar ännu men bör vara uppe inom en vecka eller två, adressen är http://www.imagine-nation.net/ .

Om du väljer att börja spela så kan du söka upp min karaktär Zoah antingen in-game eller på forumet så kan jag hjälpa dig komma igång och så.
Citera
2006-06-24, 18:12
Medlem
Anarchy-online kan du spela gratis. Länk

Du kan spela gratis fram tills 15/1 2007
Citera
2006-06-24, 20:34
Medlem
Tack för alla tips, kom gärna med fler
Citera
2006-06-24, 20:45
Medlem
Cluniuns avatar
Runescape

Personligen tycker jag att Runescape är ett riktigt bra gratis mmorpg! www.runescape.com
Citera
2006-06-24, 20:50
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cluniun
Personligen tycker jag att Runescape är ett riktigt bra gratis mmorpg! www.runescape.com

särkilt om det är vass grafik man är ute efter, nej jag skulle rekommendera lineage2, det finns ganska stora och stabila (relativt iaf) privatservrar som tex www.l2extreme.com/
Citera
2006-06-25, 00:46
Medlem
Spaders avatar
En idé som slog mig:
Eftersom det har varit så många trådar om RPG's och MMORPG's (och liknande spelstilar) så varför inte bygga på massiv tips-tråd där alla kan tipsa om just dessa spel?
Tror jag börjar nu, med att ändra trådtiteln.

/Spader, mod
Citera
2006-06-25, 04:17
Bannlyst
www.americasarmy.com
toppen och gratis, definitivt inget skit spel.
Citera
2006-06-25, 11:28
Medlem
Tack för tråden mod
Citera
2006-06-25, 14:53
Bannlyst
prövade Wurm online och det verkar jävligt kul, du får bygga dit eget hus och försöka överlva antingen ssjälv eller i en by. Just nu försöker jag förstå hur det funkar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in