Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Alla Tycoon-spel är underhållande och mer eller mindre bra.

*STOR VARNINGSLAMPA OCH "ERRR-LJUD"*
Det har släppts hyllvis med spel som tagit namnet "Tycoon" för att "lyckas bättre" (Extreme SkatePark Tycoon och Ski Resort Tycoon för att nämna två), så det där uttalandet passar sig inte alls.
Personligen älskar jag Rollercoaster Tycoon I (och dess expansioner) och II (och dess expansioner), och anser att gränssnittet skall stanna inom Rollercoaster-serien - det var ett misstag att göra Locomotion av det. Rollercoaster Tycoon III är inte lika hett, då det inte längre är Chris Sawyer. Men som Transport-fan måste jag rekommendera
Open TTD, vilket är en open source-version av TTDX (Transport Tycoon Deluxe)
För de som gillar Caesar-serien så finns det mycket bättre versioner som numera innehåller sådant som man saknade i de tidigare spelen.
Utvecklingsförlopp: Caesar III -> Pharao + Queen of the Nile: Cleopatra (exp) -> Master of Olympus: Zeus + Master of Atlantis: Poseidon (exp) -> Emperor: Rise of the Middle Kingdom
Sitter och spelar Emperor just nu faktiskt i väntan på .
Startopia är också en av mina favoriter och det är med tugnt hjärta jag erkänner att jag endast innehar en SoldOut-version.
Settlers är även en bra satsning; med Settlers II som min personliga favorit i serien.