• 1
  • 2
2006-05-31, 21:49
Medlem
Kuggarns avatar
Har inte skaffat detta spel än men skall definivt göra det inom kort. Verkar precis hur kul som helst att lajja gitarrhjälte och bränna av massa riff och solon... Är det någon därute som har koll på vilka låtar som finns med i spelet? Lista kanske?

Andra positiva/negativa kommentarer, synpunkter om Guitar Hero uppskattas också.
Citera
2006-05-31, 22:49
Medlem
mogs avatar
Köp/låna/sno nya numret av Super Play så får du en guide till hur du kan bygga om din Guitar Hero gitarr så att den blir mer "riktig".

Dom tar en kopia av en fender och slänger in elektroniken från Guitar Hero till fendern...

Citera
2006-06-01, 17:05
Medlem
hansolo86s avatar
ja såg på ign att guitar hero II är på gång, de verkar riktigt fett! med co-op och multiplayer och massa annat! nån som vet om man får med gitarrer eller måste man köpa de separat?
Citera
2006-06-02, 13:04
Medlem
Kuggarns avatar
Köpte Guitar Hero igår och jag måste säga att det var lätt det absolut roligaste spelet jag spelat... Så jävla tufft. Kan tillägg att jag inte kan spela musik alls, men gärna hade velat, och att känslan av att bränna av ett gitarrsolo är hur skön som helst. Vilket partyspel! Rekommenderas varmt!

Angående uppföljaren så har jag läst att man kan välja om man skall spela lead-, rythm guitar, alternativt bas... vilket borde betyda grymma co-op möjliheter. Ettans multiplayer handlar med om att turas om tror jag.

Gitarr borde man inte behöva köpa till tvåan...
Citera
2006-08-29, 19:35
Medlem
Redspeedos avatar
Håller med. Köpte det nyss. Hur roligt spel som helst. Kan inte slita mig.

Snart fixat 5 stjärnor på alla låtar på medium. Det tar sig Snart hopp till hard då man måste börja flytta handen, uh oh! hehe
Citera
2006-08-29, 19:53
Medlem
Svampfests avatar
Detta spelet verkar über skoj men ja har bara en fråga.

Går det att på nåt vis lägga in egna låtar och spela med i eller göra?

Suger ju verkligen att bara kunna spela kass jänkarrock ála Green Day o dyl..

Jag vill spela Finntroll, Iron Maiden, In Flames mm..
Citera
2006-08-29, 20:08
Medlem
Divkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Går det att på nåt vis lägga in egna låtar och spela med i eller göra?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Suger ju verkligen att bara kunna spela kass jänkarrock ála Green Day o dyl..

Jag vill spela Finntroll, Iron Maiden, In Flames mm..

Jag lyssnar inte heller speciellt mycket på gammal gubbrock, men tro mig, det är faktiskt skitkul ändå!
Pantera - Cowboys From Hell borde du ju gilla av låtarna iaf.

Sen kan man ju hoppas att det kommer lite tyngre låtar i uppföljaren!
Citera
2006-08-29, 21:34
Medlem
Haha, sjukt bra grej på fest att ha i varje fall.
Testade litegrann i helgen, och kul var det.
Citera
2006-08-29, 21:37
Medlem
Redspeedos avatar
Spelet hade varit perfekt om det hade haft lite mer stoner-rock. Imponerande att Queens of the Stone Age är med dock.

På medium är den låten, No one knows, för övrigt väldigt svår att få fem stjärnor på. Fixade det till slut iaf.
Citera
2006-08-29, 21:39
Medlem
Ja, jag blev väldigt glad att Queens of the stoneage var med jag också.
Lyssnar inte på den mesta musiken som fanns med på spelet.
Citera
2006-08-29, 22:48
Medlem
Rans avatar
Uppföljaren kommer ha ett gäng sköna låtar. Med lite tur så kanske det kommer fler spel till

Jag hade gärna köpt spelet, om det inte vore för att bandet är åt helvete för kort. En gitarr måste vara i höjd med könsorganet, inte fan kan man gå omkring med en gitarr högt uppe på magen... Får hoppas första spelet+gitarr reas ut när tvåan+gitarr kommer ut (Sedan kan man köpa tvåan billigt något halvår efter ).
Citera
2006-09-03, 15:45
Medlem
Svampfests avatar
Snabb fråga bara.

Kommer Guitar Hero II att funka med PS3 när det kommer ut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in