2006-05-14, 12:51
Medlem
Mick_Marss avatar
Tjena, tänkte höra om någon annan spelar detta utmärkta spel? Vill gärna diskutera taktiker och även kanske lite kampanjreferat!
Citera
2006-05-14, 12:54
Medlem
Aleksanders avatar
Helt överlägset spel, det är det enda spel som jag spelar förutom baldurs gate.
Citera
2006-05-14, 13:00
Medlem
Draugs Hargs avatar
Ett av de bästa spel som någonsin producerats, helt magnifikt. Tyvärr är det inte så många som spelar det. Jag tror folk är antingen för dumma eller rädda för att lära sig att allt inte hänger på grafiken och 3D i stort.
Citera
2006-05-14, 16:50
Medlem
Aleksanders avatar
Det flesta saknar tålamodet och det strategiska tänkandet som krävs. Jag och några kompisar brukar spela det över nätverk, det blir lite mer utmaning en att spela mot ai:n.
Citera
2006-05-14, 17:20
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksander
Det flesta saknar tålamodet och det strategiska tänkandet som krävs. Jag och några kompisar brukar spela det över nätverk, det blir lite mer utmaning en att spela mot ai:n.

Multiplayer är ju grymt skoj i Hoi2 Brukar köra rätt ofta med min kusin. Har inte stött på någon annan i min bekantskapskrets som uppskattar detta eminenta spel.
Citera
2006-05-14, 19:36
Medlem
Mick_Marss avatar
Åh låter ju helkul att spela i flerspelarläge! Tyvärr har jag själv inte så mycket tid att spela och inte lyckats locka över någon kompis än så länge!
Vad brukar ni spela för nation då? Jag har än så länge bara spelat med tyskland, rumänien och japan. Går/gick rätt så bra med tyskarna(har kört fast totalt, ett döläge i ryssland) medans det blev ordentligt skit med japan och någorlunda med rumänien(innan jag fick stortorsk av ryssen, lyckades dock erövra hela balkan utan att vara allierad med tyskarna, som jag sedan allierade mig med och senare då fick storpisk av ryssen ). Har än så länge inte lyckats klara spelet, händer det nåt kul om man står som vinnare när spelet tar slut?
Citera
2006-05-14, 19:46
Medlem
Aleksanders avatar
Har i stort sett bara spelat som Tyskland. De är helt klart det roligaste landet att spela med de största möjligheterna. Har testat USA en gång i multiplayer och det gick inte speciellt bra. Jag har spelat Japan några gånger men jag tröttnade efersom att de aldrig kan slå ut USA ensamma i multiplayer.
Citera
2006-05-14, 23:17
Medlem
Lurken1s avatar
Trevligt med några som spelar bra spel här. (Inget ont om andra spel)

Men...om ni vill träffa nya människor att spöa, eller få spö av, och lära er nya trick, kolla in på forumet som Paradox har, på www.paradoxplaza.com
Citera
2006-05-15, 11:33
Medlem
Nissedruvas avatar
Det är ett av de bästa spelen jag har lirrat skulle vilja spela mer multi men det är svårt då de flesta matcher som är går via communityn och sånt....alltså det går inge bra att slöspela någon kväll
Citera
2006-05-15, 11:39
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Det är ett av de bästa spelen jag har lirrat skulle vilja spela mer multi men det är svårt då de flesta matcher som är går via communityn och sånt....alltså det går inge bra att slöspela någon kväll

Sant, man kan liksom inte bara sätta sig ner och köra en match då och då utan man måste verkligen vara med. Lite lättare om man kör med/mot en kompis då kan man ju säga att man inte orkar. Kan bli lite värre om Tyskland bestämmer sig att inte orka spela mer om man kör en epic-match där allt är sådär jobbigt överseriöst.
Citera
2006-05-15, 16:17
Medlem
Sotarmurres avatar
Man har jue skaffat sig Doomsday och det är sjukt roligt

Roliga saker att spela är Nationalist China eller Communist China. Communist China är dödsvårt och dödsroligt, men när man väl har erövrat hela Kina då känner man sig väldans stolt på jag säga

Har även spelat Rumänien, ockuperade hela södra ryssland när Tyskarna Invarderade, men blev av med ALLTIHOP när det blev fred, ni vet det där eventet som skjuts av när stalin ger sig och får behålla Sibirien.. jo tack Rumänien blev av med hela sitt område också.. då var det inte så kul att spela rumänien längre

Sen så är Spanien kul med inbördeskriget, sen kan man antingen slåss för Axis om man valde att spela Nationalisterna när inbördeskriget börjar eller för Allies ifall republikanerna vann.

Finns så sjukt många valmöjligheter att det skulle ta år å dar att räkna upp allihopa
Citera
2006-05-15, 16:22
Medlem
Draugs Hargs avatar
Det är sjukt svårt att börja som nationalistiska Kina. Man har bara miliser och japanerna dundrar fram och plockar provins efter provins, men action är det

Roligast att spela med tycker jag nog är Japan eller Sovjet. Spelar man som Sovjet kan man alltid gå in och plocka Afghanistan eller nåt liknande ställe om man har tråkigt. Bygga upp sitt försvar längs hela gränsen, det finns helt enkelt mycket att göra. Likadant med Japan, man kan sitta och pilla med sina öar och ordna upp en helt optimerad flotta samtidigt som man krigar med kineserna.

Måste erkänna att jag tröttnat lite på att spela som Tyskland, de känns så uttjatade. Fördelen är dock att deras infanteri är bra redan från början samt att deras techteams inte suger totalt utan har en ganska hög skill om man jämför med Kina eller Sovjet. Japanerna har inte heller allt för bra, men bättre än föregående i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in