Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Mauser, Första trevliga svaret från dig!
Super gör jag inte så ofta och godis eller glass ska jag inte äta mer innan semestern. Tror tyvärr inte jag kommer få mycke till resultat på så kort tid men bättre sent än aldrig. Borde tänkt på det tidigare ja men fick rycket och motivationen (förståndet) att göra det först nu. Sen så har jag väntat på svar från försäkringskassan om de prösar åt mig så hade kunnat börja en månad tidigare om de varit snabbare.
Vad är cardioträning för nåt?
Jag vill gå ner i vikt för att jag behöver det. På riktigt. Är 157 cm och väger 68

Har iaf fortfarande 38-40 i klädstrl. Fram till för två månader sen så hade jag bara suttit hemma.
Inte haft någon praktik sen slutet av aug så då satt jag bokstavligt talat hemma vid datan. Och ett tag i jan-feb åt jag glass lite väl ofta.
Det minsta jag vägt (sen jag slutade växa) är 53 kg. Och det var sommaren -03. Men det berodde på att jag började med en ny adhdmedicin (concerta) och tappade då 10kg på tre månader! Sen så bytte jag en annan medicin och gick upp lite av det. De senaste månaderna har jag ökat som fan.
Så jävla orättvist att ha dålig ämnesomsättning
Ja att dömma av den vikten du har nu verkar du vara överviktig, konstigt för du ser inte överviktig ut på bilderna(gamla bilder?), då måste du gått ner dig ganska ordentlig i träsket!
Börja att äta regelbundet och ofta, vilket får igång förbränningen samtidigt som du tränar några gånger i veckan och är ute och promenerar, inom några månader kommer du börja få antydan till muskler och bättre form om du sköter dig.
*Proteiner i form av fisk (tonfisk, torsk, pollack, laxfilé osv) Kycklingfilé osv
*Vitaminer och mineraler i form av rotfrukter och grönsaker samt frukt.
*Kolhydrater, Potatis efter träning annars är fullkornsris och pasta bra alternativ
Gör upp en plan , besök gärna ett hardcoregym eller dylikt, där kommer du garanterat få hjälp, finns många hjälpsamma personer som kan ge dig ett och annat tips på hur du skall träna osv, handlar om att bygga upp ett stabil plattform!