2006-05-04, 10:16
Medlem
Valnirs avatar
Upp till kamp mot de oförstående! Mot de otrogna. Jag utfärdar härmed en
fatwa mot de hedningar, de okunniga, de imbecilla som hävdar att "man blir så mätt av Guinness".

Dessa nollor som inte inser att man kan dricka fler Guinness än öl med kolsyra i!

Jämt hör man kommentarerna: "Men hur kan du dricka Guiness efter maten? Den är så mättande"."Det är ju som att äta måltid när man dricker en Guinness"

Nej idi-jävla-oter!! Den är fyllig i smaken, inte mättande som era jävla äckelspendrups ni trycker i er för 32:- på ett skitställe.

Jag blir så vred av denna hädelse!!

Jag begär inte att ni ska gilla stout. Jag kräver att ni slutar upp med detta idiotiska påstående att den är mer mättande då detta är lika sant som att Admin aldrig censurerar efter eget tycke på Flashback!

Jag skall ställa mig längst upp på barrikaderna och stolt dricka min Guinness, Beamish, Murphys eller annan stout!

Rakryggad jag stå, rakryggad jag falla, med stövlarna på och stout i hand om så sker.

Allah akbar!
Citera
2006-05-04, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Upp till kamp mot de oförstående! Mot de otrogna. Jag utfärdar härmed en
fatwa mot de hedningar, de okunniga, de imbecilla som hävdar att "man blir så mätt av Guinness".

Dessa nollor som inte inser att man kan dricka fler Guinness än öl med kolsyra i!

Jämt hör man kommentarerna: "Men hur kan du dricka Guiness efter maten? Den är så mättande"."Det är ju som att äta måltid när man dricker en Guinness"

Nej idi-jävla-oter!! Den är fyllig i smaken, inte mättande som era jävla äckelspendrups ni trycker i er för 32:- på ett skitställe.

Jag blir så vred av denna hädelse!!

Jag begär inte att ni ska gilla stout. Jag kräver att ni slutar upp med detta idiotiska påstående att den är mer mättande då detta är lika sant som att Admin aldrig censurerar efter eget tycke på Flashback!

Jag skall ställa mig längst upp på barrikaderna och stolt dricka min Guinness, Beamish, Murphys eller annan stout!

Rakryggad jag stå, rakryggad jag falla, med stövlarna på och stout i hand om så sker.

Allah akbar!
Jag blir också mätt av Guinness!
Citera
2006-05-04, 16:20
Medlem
Roger Pontares avatar
Det är precis som du skriver, att man blir mätt av Guinness är en myt. Jag blir mycket mättare när jag dricker kolsyrad alkohol, då sväller man upp efter 5-6 öl, Guinness eller stout kan jag däremot dricka hela kvällen utan att bli full i magen.
Citera
2006-05-04, 16:22
Bannlyst
Guiness? Den äter man väl med sked?
Citera
2006-05-04, 16:22
Medlem
brrrs avatar
Men herregud hur kan du dricka Guinness efter maten ?!
Citera
2006-05-04, 18:40
Bannlyst
Tycker inte Guinness luktar gott har därför hållit mig ifrån den. Men nu måste man ju genast göra ett vetenskapligt test för att kolla hur det fungerar i verkligheten. Kan man dricka mer Guinness kanske det är dags att gå över till den. Åtminstone på festivaler och dylikt. Återkommer när jag vet mer!
Citera
2006-05-04, 18:47
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Mörk öl är mumma,
mörk öl är bäst,
ljus öl går bra men
av mörk jag dricker mest.
Citera
2006-05-04, 19:02
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ett tips om man tycker stouten är för besk är att blanda den hälften-hälften med coca cola, så som de gör i Nigeria! Riktigt gott faktiskt.
Citera
2006-05-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ett tips om man tycker stouten är för besk är att blanda den hälften-hälften med coca cola, så som de gör i Nigeria! Riktigt gott faktiskt.
Blanda öl?!
Citera
2006-05-04, 22:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Barbar!!

Man blandar inte öl, speciellt inte stout. Det är ett hån mot hantverket
och kulturen.
Citera
2006-05-04, 23:14
Medlem
hEikis avatar
Stout är så jävla mycket godare! Anledningen till att jag brukar hålla mig till ljus öl på krogen är att den mörka ligger i den övre prisnivån och som fattig student måste man spara varenda slant och då får det bli av den billiga varianten
Men jag håller helt och fullt med dig, man blir faktiskt inte mättare av mörkt öl
Citera
2006-05-04, 23:23
Bannlyst
Hear hear!
Jag har aldrig förstått vad människor pratat om då de dissat Guinness.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in