• 1
  • 2
2006-04-30, 10:59
Medlem
Gothenburgers avatar
Eftersom det inte finns någon tråd om det här spelet ( inte enligt sökmotorn i alla fall) så startar jag en nu. Spelet släpps ju nästa vecka och det är kanske någon här som redan provat fulkopian som finns ute?? Vad är erat intryck av spelet? Har jag slängt pengarna i sjön eller är spelet helgrymt? Vad tycker ni som redan hunnit prova spelet?
Citera
2006-04-30, 11:44
Medlem
Ghazis avatar
Jag har inte spelat det, men utlåtanden av både IGN och Gamespot säger att spelet är väldigt bra till xbox360(9.0+ snitt), men raka motsatsen till annat ps2(4.0 snitt) och xbox(5.0 snitt). Man kan ju hoppas att de har lyckats konvera spelet lite bättre till PC...
Citera
2006-04-30, 12:32
Medlem
Rans avatar
Dah, PC och 360-versionerna är utvecklade helt olika, det är två helt olika spel mer eller mindre. Så det är ingen konvertering som är dålig inte.
Citera
2006-04-30, 17:23
Medlem
Aephirs avatar
personligen tycker jag spelet är lite väl långsamt, friendly AI kan vara korkad i bland, bäst sköts den via tactical map å inte med direkt commandon för dom går inte alltid vart man vill. sen växlar dom ytterst sälland till pistol. utan skjuter för fullt tills dom får ammo torsk sen börjar dom grina om reloading.

dom är däremot inte alls dumma på att söka skydd och att täcka dig. så den är ju inte direkt jättekorkad. enemy AI är dock superb tycker jag, den söker skydd, skjuter supressing fire så deras kamrater kan vandra framåt och gör vad som krävs för att få död på dig.

grafiskt så är det ganska schysst, men med tanke på vilka sys krav det har så hade dom kunna ha det mycke snyggare. fysiken är helt klart okej men hade gärna velat prova det med det där speciella fysik kortet som finns att köpa. ljudet är underbart tycker jag.

så en slutsats :

grafik 8/10 (tack vare att systemkraven drar jag ner lite där, samt att man måste tvinga high textures via *.ini filen)

ljud 9/10

spelkänsla 8/10

svårighetsgrad 7/10 (tycker det kan vara ganska svårt faktiskt.

ett stort plus för tactical map som är en satelite så man ser fiender osv röra sig vart du kollar.

så skulle säga 8/10 ungefär, ett riktigt bra spel om man gillar såna här.
Citera
2006-04-30, 19:59
Medlem
En liten fråga:

Är det normalt att det tar nån tiondels sekund mellan musrörelse och handling? Alltså om man drar musen snabbt så rycker siktet till innan det rör sig mjukt. Vilket fps jag ligger på spelar ingen roll. Kan man få bort det?

Systemkraven e som sagt lite höga. Har Radeon 9800, intel 2.55Mhz, 768Mb ram och jag kör på lägsta på allt (även ljudet) i 800x600 och kommer ändå inte över 30fps och hamnar ofta runt mellan 15-20. Alltså knappt spelbart. Känns inte riktigt normalt.
Citera
2006-04-30, 22:49
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foggy_notion
En liten fråga:

Är det normalt att det tar nån tiondels sekund mellan musrörelse och handling? Alltså om man drar musen snabbt så rycker siktet till innan det rör sig mjukt. Vilket fps jag ligger på spelar ingen roll. Kan man få bort det?

Systemkraven e som sagt lite höga. Har Radeon 9800, intel 2.55Mhz, 768Mb ram och jag kör på lägsta på allt (även ljudet) i 800x600 och kommer ändå inte över 30fps och hamnar ofta runt mellan 15-20. Alltså knappt spelbart. Känns inte riktigt normalt.

nä det är inte normal. för mig är det inte så iaf. system kraven är faktiskt väldigt höga med tanke på grafisk utsende och ljud. men hur som haver skulle jag rekomendera dig att kolla igenom dina drivare, samt den där ageia drivarna. endel säger att dom som medföljde till demot funkar mycke bättre(fast detta vet jag inget om, kan fast vara samma drivare) alltid värt att prova.
Citera
2006-05-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
nä det är inte normal. för mig är det inte så iaf. system kraven är faktiskt väldigt höga med tanke på grafisk utsende och ljud. men hur som haver skulle jag rekomendera dig att kolla igenom dina drivare, samt den där ageia drivarna. endel säger att dom som medföljde till demot funkar mycke bättre(fast detta vet jag inget om, kan fast vara samma drivare) alltid värt att prova.

Tack, det verkar som om det är Ageia som spökar, http://forums.ubi.com/groupee/forums...3/m/8281033734

Har dock inte tid att testa idag tyvärr.. men det verkar lovande.

EDIT:
Ok, har testat att avinstallera ageia-drivisarna (vid installationen av GRAW har jag för mig att det påstods att man var tvungen att installera dessa även om man inte har ageia-kortet, men det varkar vara båg) och muslagget är nu helt borta och fps har dubblerats, minst(!). Som natt o dag. Testade även att installera senaste ageia(2.4.2) och med dom verkar det vara ungefär samma som utan. Alltså, det något stort fel på drivrutinerna som följer med spelet. Om någon vet om man går miste om nånting utan ageia-drivers installerade så säg till. Jag kommer köra utan i fortsättningen.
Citera
2006-05-01, 14:30
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Tack, det verkar som om det är Ageia som spökar, http://forums.ubi.com/groupee/forums...3/m/8281033734

Har dock inte tid att testa idag tyvärr.. men det verkar lovande.

EDIT:
Ok, har testat att avinstallera ageia-drivisarna (vid installationen av GRAW har jag för mig att det påstods att man var tvungen att installera dessa även om man inte har ageia-kortet, men det varkar vara båg) och muslagget är nu helt borta och fps har dubblerats, minst(!). Som natt o dag. Testade även att installera senaste ageia(2.4.2) och med dom verkar det vara ungefär samma som utan. Alltså, det något stort fel på drivrutinerna som följer med spelet. Om någon vet om man går miste om nånting utan ageia-drivers installerade så säg till. Jag kommer köra utan i fortsättningen.

vad jag vet så ska du inte missa nåt på att köra utan, men om du får lika bra resultat med demo drivarna så kanske det är lika bra att köra med dom inne? ageia har ju med fysiken att göra (iaf kortet) så kan vara nåt där som ändras men skulle inte tro det, eftersom det där verkar bara vara drivrutiner till den fysiska enheten och inte ha nåt med spelet i sig att göra.
Citera
2006-05-01, 17:29
Bannlyst
Reloaded-releasen funkar inte att installera, kommer upp ett felmeddelande:

"Please do the following:

-Close any running programs
-Empty your temporary folder
-Check your internet connection (Internet-based Setups)"

Har checkat allt och det funkar fortfarande inte. Tips?
Citera
2006-05-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik
Reloaded-releasen funkar inte att installera, kommer upp ett felmeddelande:

"Please do the following:

-Close any running programs
-Empty your temporary folder
-Check your internet connection (Internet-based Setups)"

Har checkat allt och det funkar fortfarande inte. Tips?

Gå till c:\program\delade filer\" och ta bort eller döp om "InstallShield"-katalogen.
Citera
2006-05-01, 19:03
Bannlyst
Citat:
Gå till c:\program\delade filer\" och ta bort eller döp om "InstallShield"-katalogen.

Tack som fan!
Citera
2006-05-01, 19:33
Medlem
ojns avatar
Någon vänlig själ som kan skicka en
checkpoint 21 till mig? Dvs. precis efter man skyddat den sprängda ambassaden.
Har kört den 3-4 gånger och orkar inte lägga ner mer tid på den. :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in