2006-04-30, 01:23
Bannlyst
Tja.

Jag är på semester i Amsterdam och kollar in smart shoparna lite. Såg att det fanns ett preparat som heter Kratom som jag läst om del här på flashback.
Finns bara 2 shoppar som har det dock, och den varianten heter Kratom Premium, 6 gram (pulver) E 12,50.

Sen kan man beställa gratis hem från en hemsida, som dock säkert tar ett gäng dagar: Kratom standardized extract 15X, 3 gram E18,50.

Som jag förstått kan kvaliten variera en del beroende på märke. Någon som vet om den ena är att föredra före den andra?
Citera
2006-05-01, 13:06
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pill_man
Tja.

Jag är på semester i Amsterdam och kollar in smart shoparna lite. Såg att det fanns ett preparat som heter Kratom som jag läst om del här på flashback.
Finns bara 2 shoppar som har det dock, och den varianten heter Kratom Premium, 6 gram (pulver) E 12,50.

Sen kan man beställa gratis hem från en hemsida, som dock säkert tar ett gäng dagar: Kratom standardized extract 15X, 3 gram E18,50.

Som jag förstått kan kvaliten variera en del beroende på märke. Någon som vet om den ena är att föredra före den andra?

15X är att föredra
6 g premium är ingenting, knappt så det räcker till en person.
15Xhåller bra kvalitét världen över, allt detta extrakt ska vara tillverkat i kina av blad från Bali,
googla det.
Citera
2006-05-01, 13:45
Medlem
SinCitys avatar
Hallo!

15x extrakt är att föredra helt klart enligt min mening. Troligen framställs detta i samma fabrik någonstans i Kina och är standardiserat. Därför håller det en mycket jämn kvalitet. (Obs! Detta är mina spekulationer, som jag har för mig att jag läst någonstans, men även egna erfarenheter)

15X extraktet har dessutom fördelen att det kommer i form av ett fint pulver vilket gör det lättare att blanda ut i vätska. Jag brukar micra på lite vatten i en kopp, hälla ner en tesked Kratom i en liten burk, hälla på det varma vattnet, på med locket, skaka, häll upp i glas, späd på med vatten, juice eller vad som helst.

Premium vet jag inte om jag testat, men det bör väl vara i samma klass som Super enhanced leaf? Och i denna form kunde kvaliteten variera kraftigt från olika batcher.

Resinet är mest bara jobbigt att hålla på med, sitta och röra i en kopp i 15min?? Styrkan brukar också vara sämre än extraktet är min erfarenhet.
Citera
2006-05-01, 15:35
Bannlyst
Jag drog i mig hela 6 g burken igår. Ruset var helt okej på det, men kan säkert tänka mig att det finns bättre kvalitet. Synd att det är så jävla dyrt, blir mycket billigare att köra på riktiga grejer. Annars är det ett dugligt opiatsubstitut. Ska beställa hem lite av x 15 extract o jämföra lite.
Citera
2006-05-02, 15:22
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Hallo!
...Premium vet jag inte om jag testat, men det bör väl vara i samma klass som Super enhanced leaf? Och i denna form kunde kvaliteten variera kraftigt från olika batcher.
.

Super enhanced leaf är (ska) hålla mycket högre kvalitét än Premium powder.
Enhanced leaf är lermalda blad som innan aplicerats med extrakt/resin. Premium powder är bara blad.

Storföretaget på Bali hade från början 3 olika sorters kratom, dessa innehöll olika mängder alkaloider.
De olika sorterna kallades för Commercial, Premium och Super powder.
Commercial innehöll minst mängd alkaloider, premium tvåa och Super högt innehåll.

men på Kratomforumet började folk spekulera allt mer i att de fick ut ungefär lika mycket av Commercial grade som av super. Folk blev mer och mer ointresserade av super osv.
Samtidigt var det många återförsäljare världen över som började fuska och köpte in stora mängder av det billigare commercial och sålde det som super powder utan att folk hade en aning om det.

De tester som användes föratt kollaalkaloid innehållet var heller inte 100% pålitliga, eftersom att de kollade Hela alkaloid innehållet, och koncentrerade sig inte på mitragynine och 7-hydromitragynine.

Idag finns egentligen inte de tre olika Styrkorna längre, förutom det som inte sålts ut dårå.
Storföretaget på bali har idag blandat ihop sina 3 olika sorters kratomlöv och säljer dem allihop under nmnaet mixed grade eller Commercial grade.

Dessa blad skickas desutom till kina för att framställa 15x extraktet. Om mansedan får 15x extraktet rent eller ej när man köper av andra återförsäljare är ungefär lika opålitligt som det var med Super enhanced leaf.
men hittills verkar ingen blivit lurad, och det är bara att hoppas på att folk fortsätter vara ärliga
Citera
2006-05-02, 18:41
Medlem
bIZongs avatar
Ungefär hur mycket x15 behöver man ta då för att få en bra effekt (ungefär)?
Citera
2006-05-03, 12:16
Bannlyst
Kan någon som använt det flera dagar i rad berätta om eventuella avtändningssymptom? är de avklarbara? efter hur mkt kratombruk kommer en avis etc.
Citera
2006-05-03, 12:46
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Kan någon som använt det flera dagar i rad berätta om eventuella avtändningssymptom? är de avklarbara? efter hur mkt kratombruk kommer en avis etc.

olika från person till person
Men i princip alla de symptom som man känner till hos den vanlige opiaten har raporterats på kratom
Om än betydligt svagare
Några efterverkningar är: rinnande näsa och ögon, diarré, ångest, feberkänslor, lättirriterad, kropslig smärta, insomnia.
Dessa biverkningar är dock i lägre utsträkning än hos t.ex. kodein, men man ska inte för det glömma att de finns där...

Dessa uppkommer inte förens efter några veckor (2-8) regelbundet bruk.
Om du är en som har hög tolerans eller ej vet du inte förens du står där.
Håll på den gyllenne regeln, Intag ALDRIG kratom mer en var 4-5 dag.

Om du gör det två dagar i rad, vänta 7 dagar tills nästa gång.
På detta sätt minimerar du riskerna för beroende drastiskt...

Och sålänge du brukar droger för att ha kul så bör du kunna hålla dig till denna enkla regel
Citera
2006-05-11, 18:35
Medlem
socs avatar
Men du Berberine har väl sagt dig använda kratom INTE för att det är kul - för kratom är ju inte kul, eller? Eller kommer jag ihåg fel?

Med medicinskt bruk krävs ofta dagligt intag. Tycker själv att en lågdos kratom är utmärkt som antidepressivt medel och motverkar trötthet utan att störa sömnen - tvärtom bättre sömn. Och använd på det sättet har jag brukat drogen ca 2½ månad utan att bli beroende.

Däremot blivit beroende på ca 2 månaders högkonsumtion (ca 20g nd:s super enhanced/dag), men utsättningssymptomen betydligt mildare än opiaternas.

Men som sagt finns ett inlägg i Lagliga Droger där Berberine uppmanar till att inte beskriva kratom som roligt se här: http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=273

så är det kul och tjoho med kratom eller inte - och ska vi då skriva om det?

Jag tycker kratom är tjohokul och är glad att Berberine lättat på sin strikta policy! Välkommen till kratomhyllarna Berberine!
Citera
2006-05-11, 18:37
Medlem
socs avatar
Citat:
Några dagars bruk ger aldrig mig AT-symptom.
Citera
2006-05-11, 23:28
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Men du Berberine har väl sagt dig använda kratom INTE för att det är kul - för kratom är ju inte kul, eller? Eller kommer jag ihåg fel?

Med medicinskt bruk krävs ofta dagligt intag. Tycker själv att en lågdos kratom är utmärkt som antidepressivt medel och motverkar trötthet utan att störa sömnen - tvärtom bättre sömn. Och använd på det sättet har jag brukat drogen ca 2½ månad utan att bli beroende.

Däremot blivit beroende på ca 2 månaders högkonsumtion (ca 20g nd:s super enhanced/dag), men utsättningssymptomen betydligt mildare än opiaternas.

Men som sagt finns ett inlägg i Lagliga Droger där Berberine uppmanar till att inte beskriva kratom som roligt se här: http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=273

så är det kul och tjoho med kratom eller inte - och ska vi då skriva om det?

Jag tycker kratom är tjohokul och är glad att Berberine lättat på sin strikta policy! Välkommen till kratomhyllarna Berberine!

hahaha, jadu soc.
Du har helt rätt, jag är något av dubbelmoralens kung i många fall....

"Kul" var väl kanske fel ord att använda, rekreation är väl mer passande på något sätt...

Den "strikta policyn" borde väl förstås av de som kallar sig kratomhyllare??
Jag hyllar kratom av massa olika anledningar.

Det är ett underbart medel att ha till hands för sköna hemmakvällar, eller som sagt mot ångest och depression, och även kroppslig smärta (förutom huvudvärk enligt mig)

Jag kommer fortfarande ihåg när jag kom i kontakt med kratom för ca 4 år sedan. Då var jag fortfarande "skakis" med panik/agorafobiska symptom efter en misslyckad (läs: oansvarsfull) hallucinogen kväll. Kratom kom som en liten lättning, Det tog ju desutom bort behovet av alkohol/benso som höll på att spåra ur sakta men säkert...

Men allt som hyllas för sina välmående/psykoaktiva egenskaper i detta land blir i allt förmånga fall olagligt inom en relativt snar framtid, och jag vill inte se kratom gå den vägen: Det kommer säkerligen hända, men ju diskretare man är, desto mindre bryr sig storebror om det hela...

Och visst, kratom kan brukas som depressions/ångest dämpande, men tycker dock man ska vara införstådd med riskerna för beroende då.
Har också suttit på en liten At efter en månads näst intill konstant bruk. från att klara mig på 10 gram behövde jag plötsligt ca 50...
Blev förkyld och småfebrig i 2-3 dagar, men det var inga större problem. Drack ett par folköl och sov bort tiden...

Så jag rekomenderar ingen att använda det på detta vis, om det då inte behövs. För benso är fan ingetbättre alternativ.. Snarare bra mycket sämre...

Får jag bara fråga varför du köpte från Killen i läder när du köpte såpass mycket? Måste ju bkivit otroligt dyrt??
Leta dig till shoppen där allt kommer ifrån från början istället, ligger på bali, googla. Men detta kanske du redan vet. Försöker inte sitta o verka överlägsen och allvetande, men PMa om du vill ha adresser till olika shoppar runt om i världen som jag beprövat med goda resultat.

ha't bra

[EDIT]
Och ja, jag kanske är lite för "seriös" i vissas ögon.
men jag vet att många på detta forum är unga..
När jag började läsa här och göra mig införstådd med saker från Smartbar osv så var jag inte så jättegammal.
Det var i samma veva som Svampar gavs ut i ett TV program, tror det var Psychedelic-drugstore? kommer inte riktigt ihåg, någon annan vet säkerligen bättre.

Många här har säkert skitbra kontrol på vad de håller på med.
men jag hade det inte
Och det kan sabba mycket.
Kratom kanske inte är något somsabbar mycket dock.
Men ändå...
Caution caution..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in