2006-04-25, 14:00
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/resor/...813215,00.html

Är det bara jag som finner svenska tjejer vidriga efter att ha läst den artikeln? Javisst är turkarna än mer vidriga i sin människosyn (greker och dylikt är inte mycket bättre), men nu bor ju de trots allt där nere medan de svenska tjejerna numera är våra flickvänner och kanske till och med mer än så, sambos och partners.

Har ni själv några personliga erfarenheter av dessa "Casanovor"?
2006-04-25, 14:05
Medlem
Vad är problemet? Singlar som räknar in en sommarflört i livets goda är väl inget att förfasas över?
2006-04-25, 14:10
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Har ni själv några personliga erfarenheter av dessa "Casanovor"?
Att flertalet spanska killar drygade sig enormt mot en tjejkompis när vi var i Spanien. De raggade på henne jämt och ständigt och när hon avfärdade dem så hände det vid flera tillfällena att de slängde de mynt på henne och kallade henne "blonda hora". Tydligen hade de lärt sig lite svenska också.
2006-04-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belbo
Vad är problemet? Singlar som räknar in en sommarflört i livets goda är väl inget att förfasas över?

Något direkt problem är det väl inte. Men det handlar om värderingar och moral, skulle vi inte haft sådana skulle vi bajsat på gatan så fort vi kände oss nödiga, och det gör vi ju inte. Jag skulle inte vilja ha en tjej som låtit sig luras av en sliskig sydländsk strandraggare vars enda metod var att han sa hur fin hon var, då är hon uppenbarligen i brist på många kvaliteer som jag finner intressanta hos en partner, och en sådan tjej löper antagligen stor risk att vara otrogen.

För många år sedan läste jag en undersökning, tydligen hade hälften(?) av de svenska tjejerna som åkte charter till Turkiet med Fritidsresor haft sex med en av traktens invånare. Uppmuntrande
2006-04-25, 14:28
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Skyddar ni er?
C: – Ofta har tjejen med sig kondomer. Eftersom jag sällan är med någon mer än en eller två gånger så känns det inte så farligt. Då behöver man inte skydda sig så noga.

:
2006-04-25, 14:31
Medlem
Citat:
Något direkt problem är det väl inte. Men det handlar om värderingar och moral, skulle vi inte haft sådana skulle vi bajsat på gatan så fort vi kände oss nödiga, och det gör vi ju inte. Jag skulle inte vilja ha en tjej som låtit sig luras av en sliskig sydländsk strandraggare vars enda metod var att han sa hur fin hon var, då är hon uppenbarligen i brist på många kvaliteer som jag finner intressanta hos en partner, och en sådan tjej löper antagligen stor risk att vara otrogen.

För många år sedan läste jag en undersökning, tydligen hade hälften(?) av de svenska tjejerna som åkte charter till Turkiet med Fritidsresor haft sex med en av traktens invånare. Uppmuntrande

Oj, tjejer har ett behov av att ha sex och om de har det hemma så tjallas de ut som slampor. De har då hellre sex på andra ställen än där de bor.

Är det inte bättre att en tjej som du kanske fattar tycke för har haft sitt singelsex med folk riktigt långt ifrån där ni båda bor?

Eller är det bara oskulder som gäller?
2006-04-25, 14:36
Medlem
Hard To Beats avatar
Vad fan? Låt tjejerna knulla hur mycket de vill, det är fan inte ditt problem.
Är du avundsjuk för att dessa "sliskiga" greker/turkar är lite charmigare än dig eller?

F ö så tycker jag att det är hundra gånger så äckligare när en Svensson drar till Thailand och hämtar hem en fru(läs: slav).
2006-04-25, 14:39
Bannlyst
Efter den där intervjun känns det som om oddsen var rätt låga på att de fick till det med både reportern och fotografen. Intervjun var väl förstås ett alibi för att dessa tjejer skulle få träffa dem och ha sex med dem.
2006-04-25, 14:39
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Är du avundsjuk för att dessa "sliskiga" greker/turkar är lite charmigare än dig eller?

F ö så tycker jag att det är hundra gånger så äckligare när en Svensson drar till Thailand och hämtar hem en fru(läs: slav).

WORD!!!! sa sant! klar de ska knulla om de vill det, jag skulle oxo akt ner dit och haft massa sex om jag var tjej.
2006-04-25, 14:45
Medlem
Citat:

Som jag skrev ovan finner jag det mest oroande då tjejerna visar på "kvaliteer" som jag inte finner särskilt beundransvärda i ett förhållande. Vi lever inte på 1960-talet nu med fria knull till höger och vänster så länge pipan går runt laget. I vår tid är förhållanden det i särklass vanligaste sättet för intimt umgänge mellan två parter, och då vore det lite tråkigt att i efterhand få reda på vad för sorts tjej det egentligen är som man har delat sänghalm med.

För att inte tala om att strandraggarna är dåliga på att skydda sig och kan bära på alla möjliga sorters sjukdomar. För övrigt var han till vänster rätt okej, han till höger var inget vidare. Förstår inte vad tjejerna ser i honom.

Citat:

Det händer dock mer än femtusen gånger mer sällan än när svenska tjejer låter sig knullas av en sydländsk strandraggare.

Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Efter den där intervjun känns det som om oddsen var rätt låga på att de fick till det med både reportern och fotografen. Intervjun var väl förstås ett alibi för att dessa tjejer skulle få träffa dem och ha sex med dem.

HAHA
2006-04-25, 14:58
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Som jag skrev ovan finner jag det mest oroande då tjejerna visar på "kvaliteer" som jag inte finner särskilt beundransvärda i ett förhållande. Vi lever inte på 1960-talet nu med fria knull till höger och vänster så länge pipan går runt laget. I vår tid är förhållanden det i särklass vanligaste sättet för intimt umgänge mellan två parter, och då vore det lite tråkigt att i efterhand få reda på vad för sorts tjej det egentligen är som man har delat sänghalm med.

För att inte tala om att strandraggarna är dåliga på att skydda sig och kan bära på alla möjliga sorters sjukdomar. För övrigt var han till vänster rätt okej, han till höger var inget vidare. Förstår inte vad tjejerna ser i honom.
Heter du Agna? Är du 67 år? Spenderar du din tid genom att lösa korsord?
Om du undrar varför jag frågar allt det här så är det p g a att det är exakt så här som du framstår. Du är antagligen den "torraste" personen jag någonsin stött på och nu förstår jag varför du inte får några tjejer och istället är bitter över killar som får något.
2006-04-25, 15:05
Medlem
Kojaks avatar
Det låter som du är mest upprörd över att det inte är "svenskar" som tjejerna ligger med.

Om du vill träffa tjejer, med en vad du kallar "sundare" syn på sex, så kan du ju söka kontakter via vilket frireligöst samfund som hellst.

Du säger att det inte är 1960, det stämmer bra, det är 2006 där alla är fria att avgöra om man vill knulla på sin semester eller ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in