Eouuh, det var en rälig jävel. 
Var i helsicke har du raggat upp den? Nå, jag kavlar upp ärmarna.
Inför beteckning (man är väl en slöfock)
(π/2)^2
∫√x sin√x dx ≡ I , som ska beräknas
0
OBS! Bortse från prickarna; dessa måste användas ty mellanslag registreras inte! Hamnar de ändå snett, så ändra textstorleken, annars skyll på webläsaren.

Inför variabelsubstitutionen x = φ(t), φ är en bijektiv funktion för alla relevanta t, beteckna inversen till φ med h, dvs t = h(x).
Då gäller formeln för variabelsubstitution i enkelintegraler:
b.............h(b)
∫f(x)dx = ∫f(φ(t))φ´(t)dt
a.............h(a)
Sätt t = √x => x = t^2, och x´(t) = 2t. Här är alltså φ(t) = t^2, φ´(t) = 2t, och φ:s invers h(x) = √x.
Då fås (prickarna igen!):
b.....................√b.......................√b
∫√x sin√x dx = ∫(t sin t)*2t dt = 2∫(sin t)* t^2 dt
b.....................√a.......................√a
Hädanefter utesluter jag i integraler och primitiva funktioner integrationsgränserna. Detta görs för tydlighets skull, eftersom resultatet såg väldigt rörigt ut. För t gäller övre integrationsgräns t = √b, undre integrationsgräns t = √a.
Partialintegrera: sätt f = sin t , g = t^2, och F= -cost. Då ger formeln för partialintegrering:
∫(sin t)* t^2 dt = [(-cos t)*t^2] - ∫(-cos t)* 2t dt = ∫(cos t)* 2t dt - [(cos t)*t^2]
Upprepa partialintegrering i sista integralen, med f = cos t , g = 2t, F= sint:
∫(cost)*2t dt = [sint*2t] - ∫ sint*2 dt = [sint*2t] - [(-cost)*2] = [sint*2t]+2[cost]
Sätt in sista ledet i integralen på raden ovanför:
∫(sin t)* t^2 dt = ∫(cos t)* 2t dt - [(cos t)*t^2] = [sint*2t]+2[cost] - [(cos t)*t^2]
Gå sedan ännu en rad uppåt (andra likheten skippad) :
∫√x sin√x dx = 2∫(sin t)* t^2 dt = 2([sint*2t]+2[cost] - [(cos t)*t^2])
Substituera nu tillbaka. Kom nu ihåg vad jag sade om integrationsgränserna!
För variabeln t gäller övre integrationsgräns t=√b samt undre integrationsgräns t=√b.
Detta ger för variabeln x gränserna x=a samt x=b, eftersom vi använt variabelsubstitutionen x=t^2.
Och nu skriver jag för tydlighets skull ut gränserna (med de jävla prickarna i släptåg!)
b..................................√b.........√b.. ...............√b......................b.......... ...b.......................b
∫√x sin√x dx = 2([sint*2t]+2[cost] - [(cos t)*t^2]) = 2[2√x sin√x ]+4[cos√x] - 2[|x|(cos √x)]
a..................................√a..........√a. ...............√a......................a.......... ...a.......................a
Observera i den sista hakparentesen: jag har skrivit |x| istället för x. Detta ty t = √x, vilket medför att
t^2 = (√x)^2 = |x|, vilket är lika med x enbart för positiva x !! Om detta är relevant beror ju på om gränserna a resp b är <0 eller ej. I vårt fall är gränserna ≥0, så det har ingen betydelse, varför vi kan skriva x istället för |x|.
För att slutligen få vårt sökta I (jag fick aldrig använt beteckningen...) sätter vi in värdena för a och b: a=0 samt b=(π/2)^2.
Men dem får du fanimej stoppa in själv.