Citat:
Ursprungligen postat av arre_quake
Jag tycker personligen dödstraff är fel och det borde tillhöra det förlutna.
Om en man mördar två 9-åringar och ska få dödstraff vad händer då?
Jo, staten..regeringen, samhället dödar mannen som begick fruktansvärda mord.
Men vad har staten, regeringen och samhället gjort själva? Begått ett fruktansvärt mord. Vad resulterar det hela i? FEl FEL FEL. Finns ingen rätt i det hela enligt mina ögon.
För alla er som är för döds straff. Vad har ni egentligen för argument? Döda=Döda oavsett vad. Ska det inte vara mord bara för att person själv är ond? Ska vi va onda och döda den onda? Då är alla vi onda..och människan ska inte vara ond..så ser jag det hela.
jag känner något sånthär. Varför ska vi behöva betala pengar för att denna människan ska få leva, det kostar ju oss pengar att han honom instängd i ett fängelse, han är en belastning för samhället och efter vad han gjorde så kanske man kan tycka att det är lika bra att göra sig av med honom. Det gör ju bara oss en tjänst att döda honom även om vi är inblandade.
Fast sen, vem är den personen som ska bestämma att döda två nioåringar ska ge honom det straffet? Det är ju ganska sjukt. Egentligen borde ingen kunna ge dödsstraff till någon annan, men det borde finnas. Det är vad jag tycker!