• 1
  • 2
2006-04-12, 15:39
Medlem
Bootstraps avatar
Hej alla!

Har snackat på nätet en hel del med en tjej som är sjukskriven pga. bordeline. På susning.nu kan man läsa mer om det.

Nu till saken. Hon verkar vara väldigt rolig och jag har inte sett några dåliga sidor ännu.

Nån som känner nån med borderline, eller tom. varit ihop med nån?
Blir man frisk från det? Tar det lång tid?

En som inte vet vad han ger sig in i.
Citera
2006-04-12, 15:48
Medlem
ÄlskaMigs avatar
jag har aldrig varit tillsammans med ngn m BL, men jag själv har BL och det finns en handfull personer som varit tillsammans med mig.

Vet inte vad du precis undrar över men jag säger: humörsvängningar. Om hon är snäll och rolig idag betyder det inte att hon är det imorgon. Jag växlar mellan att hata och tycka om flera gånger i veckan. Mina tvång styr en stor del av min tillvaro, jag är med andra ord 0% spontan. Jag har också "paranoida drag" (psykologens ord) som gör att jag inte lita på ngn, inte en käft på jordens yta. Jag tycker själv inte att jag är paranoid utan att det faktiskt är så att folk hugger en i ryggen och att jag inte litar på dem för att skydda mig.

I förhållande tror jag hela tiden att jag ska bli lämnad och är misstänksam mot min partner. Jag är också avundsjuk (jag är inte svartsjuk av mig dock) på allt möjligt. Så har jag en massa komplex (inte bara fysiska) och hatar mig själv, vilket nog märks.

Kan bara svara för MIG, hon kan ha andra problem.
Citera
2006-04-12, 15:58
Medlem
agitators avatar
jag hade ett förhållande med en person som hade borderlineliknande problem. Jag har ingen lust att utveckla det närmre men jag kan säga att en del av problemen är de sucidala tendenserna och känslan som den drabbade har att alltid känna sig känslotom och därmed otillräcklig. Jag var inte tillräckligt stark för att klara ett sådant förhållande och efter ett år eller så tog det slut. Det var inte kul eftersom de suicidala tendenserna förstärktes enormt av att förhållandet tog slut. Mitt råd: om du är en tålmodig, självsäker och vårdande person kan det gå bra, annars; avstå.

Om mitt ex mår bättre idag vet jag inte men efter vårt förhållande upphörde började exet en hel del med droger och annat. Hur det slutade vet jag inte, men enligt eniro så lever människan iaf.
Citera
2006-04-12, 16:00
Medlem
Bootstraps avatar
Oki. Jag vet själv inte vilka svar jag vill ha eftersom jag inte riktigt vet vad BL innebär.

Hur har dina partners upplevt dig? Hur mtk har din BL påverkat förhållandet?

Borde jag pumpa eller dumpa?

Tömma eller glömma?

Spruta eller kuta?
Citera
2006-04-12, 16:09
Bannlyst
Jo jag har haft ett förhållande med någon som klassats som BL
Tyvärr så gick jag och förälskade mig djupt i henne och det är grymt svårt att se den man älskar må dåligt och inte kunna nå personen. Hur gärna man än skulle vilja hjälpa och vara ett stöd så är ju personens självdestruktiva tendenser ett gissel.
Citera
2006-04-12, 16:10
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bootstrap
Oki. Jag vet själv inte vilka svar jag vill ha eftersom jag inte riktigt vet vad BL innebär.

Hur har dina partners upplevt dig? Hur mtk har din BL påverkat förhållandet?
2 uppfattade mig som komplett galen och la benen på ryggen snabbt som fan.
en var kvar i 2 år, nuvarande är lugn under alla mina utbrott och gråtattacker, upp och ner i humöret och självhatet.

det påverkar helt klart mina förhållanden, måste tex alltid ha en tid för när han kommer, inget sker spontant, skulle aldrig att han kom över oanmäld. Klart att det påverkar att ha ng labil vid sin sida.
Citera
2006-04-12, 16:32
Medlem
Bootstraps avatar
ÄlskaMig> hur mkt BL har du om du förstår vad jag menar?!

Upplever du det som att det blir bättre o bättre?

// En som nog inte vet vad han ger sig in på....
Citera
2006-04-12, 16:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Borde jag pumpa eller dumpa?

Tömma eller glömma?

Spruta eller kuta?
Att göra alltihopa behöver ju inte heller vara uteslutet... Personer med borderline älskar (och hatar samtidigt) att ha tillfälliga sexförbindelser... De brukar göra det för att "straffa" sig själva... =)
Citera
2006-04-12, 16:54
Medlem
skumrasks avatar
OT: Vilken filmkaraktär är mest typiskt borderline?

Vilken filmpersonlighet är vidare mest lika er bordelinepersoner?

Jennifer Jason Leigh i "Ensam ung kvinna söker" skulle jag nog inte kunna hålla mig borta från i alla fall.

Allt detta för att vi verkligen skall kunna förstå hur en äkta borderlineperson beter sig, förstås. Så att vi lättare kan hjälpa trådskaparen
Citera
2006-04-12, 16:57
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Vilken filmpersonlighet är vidare mest lika er bordelinepersoner?
Toot i Drawn Together, går knappt att få en bättre BL-stereotyp...
Citera
2006-04-12, 20:02
Medlem
J.Ns avatar
Ett ex till mig var BL eller hade klara och tydliga BL drag och jag säger bara en sak: Spring åt andra hållet DIREKT utan att passera varken Fängelse eller Sex...
Citera
2006-04-12, 20:12
Medlem
banditqueens avatar
Citat:
Hej alla!

Har snackat på nätet en hel del med en tjej som är sjukskriven pga. bordeline. På susning.nu kan man läsa mer om det.

Nu till saken. Hon verkar vara väldigt rolig och jag har inte sett några dåliga sidor ännu.

Nån som känner nån med borderline, eller tom. varit ihop med nån?
Blir man frisk från det? Tar det lång tid?

En som inte vet vad han ger sig in i.

STAY AWAY! Seriost, och jag har nog aldrig varit seriosare. Om inte personen ifraga far medecin och/eller behandling dra darifran sa fort du kan.
I varas/somras hangde jag ihop med en kille som hade borderline och det
ar det absolut varsta jag varit med om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här