2006-04-05, 21:27
Medlem
Ucranes avatar
Nu vet jag inte om denna förfrågning skulle passa i en redan existerande tråd men nåväl:

Eftersom jag misstänker att jag har Borderline undrar jag om nån vet om några test som man kan göra på internet. Vill ha cirka 5 st olika så jag kan se bättre om jag har det eller inte och om jag bör då uppsöka hjälp.
Citera
2006-04-05, 21:39
Medlem
StorMammas avatar
Jag har aldrig hört talas om test på nätet, däremot så har jag gjort massor ( jo, jag menar massor, drygt 300 sidor olika test..) hos psykiatriker.

Vad som finns är ju att du googlar fram DSM IV och tittar på kriterierna för borderline.

( Jag har själv en variant av BL. Testerna gjorde jag inför ett psykiatriprojekt, tillsammans med bla. IQ-test.)
Citera
2006-04-05, 21:51
Medlem
Ucranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Vad som finns är ju att du googlar fram DSM IV och tittar på kriterierna för borderline.

Ok.. jag har kollat på lite olika kriterier men troligtvis inte på nått sånt.

Man tackar.
Citera
2006-04-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ucrane
Nu vet jag inte om denna förfrågning skulle passa i en redan existerande tråd men nåväl:

Eftersom jag misstänker att jag har Borderline undrar jag om nån vet om några test som man kan göra på internet. Vill ha cirka 5 st olika så jag kan se bättre om jag har det eller inte och om jag bör då uppsöka hjälp.

Googla på Personality Disorder Test.
Citera
2006-04-05, 22:57
Medlem
iatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ucrane

- DIP-Q självskattning
- SCID2 proffsverktyg för att screena för samtliga p-störningar

Hyfsade sidor
http://www.psykiatrikarolinska.org/p...diagnosis.html

http://www.borderline.nu/nuke/index.php
Citera
2006-04-22, 00:55
Medlem
Någon som säljer SCID II?
Citera
2006-04-23, 14:39
Medlem
Jag personligen lider utav borderline personlighetsstörning.
Det bästa sättet med att få svar på dina misstankar är att söka hjälp hoss psykolog och liknande och berätta om hur du tänker.
Dom kommer troligtvis hjälpa dig om det visar sig att du lutar mot en borderlinestörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in