[quote=halgurd]Okay,, jag tror inte man får bidrag men däremot har jag för mig att man typ får rådgivning och sånt av folk i näringsliv..
Ok. Nog om det.
Citat:
Jo, jag förstår det men anledningen till att jag skrev så är jag i första hand trott att 90-konto står för att "pengarna används på ett bra sätt där de behövs".. förstår du mig? alltså det finns ju massor av butiker m.m. som samlar in pengar men dom butikerna har ju inget 90-konto utan dom hänvisar väl och säger att "den organisationen vi skickar dessa pengar till har ett säkert 90-konto"..
Korrekt.
Men du kan inte jämföra butiker som sysslar med insamling mot ett företag som sysslar med semi-insamling. Dessutom är Adaid är bara en i raden av radom företag som finns på internet, vilket gör att man får titta lite nogare.
Citat:
Det vore ju schysst om alla använde
www.friannons.se ... då skulle ju inte blocket vara så attraktivt eftersom det kostar pengar.. och då har vi ÄNTLIGEN fått en bra kostnadsfri svensk annonsplats på webben..
Nu ska vi väl inte överdriva.
Det finns massor av kostnadsfria svenska annonsplatser på webben.
En enkel sökning på google gav följande:
http://www.gratisweb.se/gratis_annonsering.php
Citat:
Här läste jag att hjälporganisationer med 90-konto kan endå ta upp till 25 % av de insamlade pengar till sig själva (adminstriva kostnader).. Det är ju om något skumt jämfört sig med en sida som
www.friannons.se som anger att dom skänker 2 kronor direkt till välgörenhet.. sen är ju en annan femma om dom tjänar mer pengar på sajten vid sidan om.. på reklam eller dylikt..
När du klickar på länken går 2:- till webaid och 2:- till adaid. Alltså kostar det 4:- för annonskunden. Mao kan inte Adaid öppna ett 90-konto enligt nurvarnade struktur.
Vill man skänka "gratis pengar" är det istället bättre att gå direkt till webaid. Då skänker du minst 25% mer.
Citat:
Okay, jag trodde du störde dig på orgnmr för att du inte ansåg en sida vara tillräckligt seriös om den inte hade sitt orgnmr eller adress publicerad..
Nä, men det skadar knappast trovärdigheten.