Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-02-08, 00:46
Medlem
LaResistances avatar
Har haft turen att få utskrivet Somadril, 4 tabletter dagligen. Tycker själv att detta är en löjligt liten dos (har käkat Somadril i några år nu) och ligger själv på en 8stk om dagen, ibland vid behov 10, dvs en karta. Nu hör det till saken att jag tar 2stk åt gången med en ca 3-4 timmars mellanrum. Så dagar då det intas 10stk är det långa dagar.

Nu till min fråga, hur skadligt kan det vara att inta så här mycket(?) Somadril?
Känner mig skönt lugn dagarna igenom, inte superstukad utan bara allmänt lugn så, så långt är allt frid och fröjd. Visst kan bli lite sömnig ibland, lite halvwasted men det går över på en kvart ca.

Så mao, går jag "mot min död" eller det är lugna puckar att äta en 8stk om dagen? Någon som har erfarenheter tro?

/La Resistance
Citera
2006-02-08, 13:17
Bannlyst
Tja, det e individuellt, men om du BARA käkar sommisar kan man äta upp till en 30 st....beroende på hur van man är. Man blir ju grymt beroende av dom tycker jag. Min morsa dog i november till följd av somadril. Men rättsläkarna hittade även små doser dexofen i blodet....
Dom e goa, men var försiktig...Man kan ju sluta andas i sömnen
Citera
2006-02-08, 15:14
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic_pelle
Tja, det e individuellt, men om du BARA käkar sommisar kan man äta upp till en 30 st....beroende på hur van man är. Man blir ju grymt beroende av dom tycker jag. Min morsa dog i november till följd av somadril. Men rättsläkarna hittade även små doser dexofen i blodet....
Dom e goa, men var försiktig...Man kan ju sluta andas i sömnen

Jo jag käkar bara somadril, förutom Zoloft o några magpiller då men det är ju inga rustabletter precis. Menar du att man kan äta upp till en 30stk om dagen? Ajdå, sorry to hear that. Får man fråga hur Somadril hade med hennes bortgång att göra? Och hur mycket hon knaprade i sig?
Citera
2006-02-08, 22:03
Medlem
GaiNs avatar
M03 Muskelavslappande medel

M03B A02 Karisoprodol: Toxicitet: 28 g till vuxen samt 3,5 g till 4½-åring gav letal intoxikation. 4–5 g till vuxna gav efter ventrikeltömning måttlig, 5–7 g till vuxna gav måttlig till allvarlig, 7 g tillsammans med alkohol till vuxen gav allvarlig, ca 14 g till vuxen gav mycket allvarlig intoxikation. Symtom och behandling: Metaboliseras huvudsakligen till meprobamat. Se därför N05B C Propandiolderivat, Meprobamat. (Tvåfasinsjuknande pga fördröjd absorption finns dock ej beskrivet för karisoprodol).
Karisoprodol, kombinationer
M03B A52 SOMADRIL COMP. (1 tablett inneh. 200 mg karisoprodol, 160 mg paracetamol och 32 mg koffein): 8 tabl till vuxen gav efter ventrikeltömning lindrig, 30–50 tabl till vuxna gav allvarlig intoxikation. Toxicitet, symtom och behandling: Se N02B E01 Paracetamol, M03B A02 Karisoprodol och N06B C01 Koffein.

Från: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...rticleID=18345

Borde inte vara någon fara att blanda med de slags mediciner du använder, detta säger jag eftersom min farsas nya fruga tar säkerligen över 10st olika mag och tarmmediciner varje dag, andra mot allergi, ibland ssri (tror sällan numera) och även 2-4 till natten.

Hon har haft dessa mediciner väldigt länge vet jag. Kolla gärna in http://drugdb.janusinfo.org/ddb/inte...New=&remove=-1 för en lista med kända Interaktioner!

Lycka till
Citera
2006-02-08, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
M03 Muskelavslappande medel

M03B A02 Karisoprodol: Toxicitet: 28 g till vuxen samt 3,5 g till 4½-åring gav letal intoxikation. 4–5 g till vuxna gav efter ventrikeltömning måttlig, 5–7 g till vuxna gav måttlig till allvarlig, 7 g tillsammans med alkohol till vuxen gav allvarlig, ca 14 g till vuxen gav mycket allvarlig intoxikation. Symtom och behandling: Metaboliseras huvudsakligen till meprobamat. Se därför N05B C Propandiolderivat, Meprobamat. (Tvåfasinsjuknande pga fördröjd absorption finns dock ej beskrivet för karisoprodol).
Karisoprodol, kombinationer
M03B A52 SOMADRIL COMP. (1 tablett inneh. 200 mg karisoprodol, 160 mg paracetamol och 32 mg koffein): 8 tabl till vuxen gav efter ventrikeltömning lindrig, 30–50 tabl till vuxna gav allvarlig intoxikation. Toxicitet, symtom och behandling: Se N02B E01 Paracetamol, M03B A02 Karisoprodol och N06B C01 Koffein.

Från: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...rticleID=18345

Borde inte vara någon fara att blanda med de slags mediciner du använder, detta säger jag eftersom min farsas nya fruga tar säkerligen över 10st olika mag och tarmmediciner varje dag, andra mot allergi, ibland ssri (tror sällan numera) och även 2-4 till natten.

Hon har haft dessa mediciner väldigt länge vet jag. Kolla gärna in http://drugdb.janusinfo.org/ddb/inte...New=&remove=-1 för en lista med kända Interaktioner!

Lycka till

Hmm, jag kommer inte exakt ihåg vad de heter, men jag hittade en massa Dexofen/Dexofan, tror jag dem heter, hos min mor. Är dessa något att ha kul på? Morsan har problem med leder och jag antar att detta är något slags smärtstillande? Går de att få ett rus på? Hejsvejs.
Citera
2006-02-09, 00:05
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeztroo
Hmm, jag kommer inte exakt ihåg vad de heter, men jag hittade en massa Dexofen/Dexofan, tror jag dem heter, hos min mor. Är dessa något att ha kul på? Morsan har problem med leder och jag antar att detta är något slags smärtstillande? Går de att få ett rus på? Hejsvejs.

Jo det går, jag gillar personligen inte Dextropropoxifen så mycket, men det finns det vissa som gör, se t.ex:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=243818
http://www.flashback.org/showthread.php?t=292479

Dextropropoxifenklorid
Distalgesic, Medartuum

Dextropropoxifennapsylat
Dexofen®, AstraZeneca

Doloxene®, Meda

Paraflex® comp., AstraZeneca

Drick INTE alkohol med dessa om du skall testa! Och du hade rätt angående att det är ett Analgetikum, dvs smärtstillande medel.

Edit: Dextropropoxifen hör egentligen hemma i Opiater
Citera
2006-02-13, 10:45
Medlem
LaResistances avatar
Jävlar, man tackar för infon

Mycket man inte förstod iofs. Så frågan kvarstår, det är mer mängden
tabletter jag tar som jag är lite nervös över
Citera
2006-02-16, 02:10
Medlem
LaResistances avatar
Tänkte, vet du om ovanstående kan vara rimligt? Att man kan dö i sömnen av Somadril?
Citera
2008-02-19, 10:32
Medlem
Ja, teoretiskt kan man det, nästan av alla "ugnande" med ngt som helst drag i.
Förr, när rohypnol var rohypnol, kunde jag ta 2 st och jag kände hur tungt det var att andas.

Jag har valt bort meds som gör detta, men jag kan kombinera 1400mg somadril med 4 mg klonezepam och 0,5mg halcion och en losec till natten helt utan problem, "all in the head" med extrem dimsyn och dåligt balanssinne, men...ja...
alternativet är att ta de där rohypnolen som man inte kan andas på.

Tar jag en enda somadril är det ganska lagom och det hjälper mig om jag ska gå till affären eller dyilt.
.
Citera
2008-02-19, 11:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
Har haft turen att få utskrivet Somadril, 4 tabletter dagligen. Tycker själv att detta är en löjligt liten dos (har käkat Somadril i några år nu) och ligger själv på en 8stk om dagen, ibland vid behov 10, dvs en karta. Nu hör det till saken att jag tar 2stk åt gången med en ca 3-4 timmars mellanrum. Så dagar då det intas 10stk är det långa dagar.

Nu till min fråga, hur skadligt kan det vara att inta så här mycket(?) Somadril?
Känner mig skönt lugn dagarna igenom, inte superstukad utan bara allmänt lugn så, så långt är allt frid och fröjd. Visst kan bli lite sömnig ibland, lite halvwasted men det går över på en kvart ca.

Så mao, går jag "mot min död" eller det är lugna puckar att äta en 8stk om dagen? Någon som har erfarenheter tro?

/La Resistance
Du kan nog få i dig 8st under en dag. May the force be with you.
Citera
2008-02-19, 11:21
Medlem
Tragedy Khadafis avatar
kan man inte dricka på somadril??
Citera
2008-02-19, 11:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tragedy Khadafi
kan man inte dricka på somadril??