• 1
  • 2
2006-02-01, 03:59
Medlem
M@anges avatar
Behöver tips på prisvärda 9mm pistoler. Hade tänkt använda den till fältskytte i första hand. Funderar lite på CZ 85 combat. Glock är ju ganska billig men jag gillar den inte riktigt.
Citera
2006-02-01, 08:35
Medlem
Nedomanskys avatar
Vad får den kosta? Skulle också väja CZ före Glock, CZ är mer lättskjuten, svårt att hinna få till bra avfyrningar vid fältskytte med Glocken.
Citera
2006-02-01, 09:29
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M@ange
Behöver tips på prisvärda 9mm pistoler. Hade tänkt använda den till fältskytte i första hand. Funderar lite på CZ 85 combat. Glock är ju ganska billig men jag gillar den inte riktigt.
Jag är tyvärr allergisk mot Glock. Prisvärd men alldeles för plastig och ful i mitt tycke. Jag lär mig alltid mest om nya kanoner när jag går på fältskyttetävlingar och frågar runt. Om jag köpt en ny nia för fält idag så hade det nog blivit en Sig Sauer. X-Five och liknande är klart dyrare än CZ exempelvis men så är den också en av världens bästa nior.

Ska du ha de bästa råden så fråga gamlingarna på nästa fälttävling du är på. De har oftast någon gammal ögonsten de kan tänkas sälja som antagligen också är välskött. Om de vet vem du är så kanske du får den billigare också.
Citera
2006-02-01, 21:27
Medlem
Azraels avatar
CZ 75 är ett bättre val än 85. Kusligt billiga pickor. En perfekt begagnad är värd max ett par tusenlappar. Krävs ju iofs en näve lusentappar till innan den är något att ha men customisering är ju en del av nöjet.
Citera
2006-02-02, 14:58
Medlem
buffalos avatar
Desert Eagle då?
Citera
2006-02-02, 16:20
Medlem
scoremaxs avatar
Till att börja med är den inte i 9mm..
Citera
2006-02-02, 16:23
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Till att börja med är den inte i 9mm..
Finns det inte versioner med 9mm pipa?
Citera
2006-02-02, 16:34
Medlem
scoremaxs avatar
Bara om du räknar in Jericho:n, (numera "baby Eagle") i sammanhanget.
Jehrico
jeri...hur fan det nu stavas
Citera
2006-02-02, 17:26
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Bara om du räknar in Jericho:n, (numera "baby Eagle") i sammanhanget.
Jehrico
jeri...hur fan det nu stavas

Jerico är dessutom egentligen en CZ 75. Lite stylad för att likna Desert Eagle. Har bara pillat med en (9X19 & .41) men den sköt faktiskt riktigt bra.
Citera
2006-02-02, 23:37
Medlem
Green Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Finns det inte versioner med 9mm pipa?

Om du tänker på varienten i .357 Magnum så är den 9,1 mm.
Citera
2006-02-28, 01:44
Medlem
M@anges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag är tyvärr allergisk mot Glock. Prisvärd men alldeles för plastig och ful i mitt tycke. Jag lär mig alltid mest om nya kanoner när jag går på fältskyttetävlingar och frågar runt. Om jag köpt en ny nia för fält idag så hade det nog blivit en Sig Sauer. X-Five och liknande är klart dyrare än CZ exempelvis men så är den också en av världens bästa nior.

Ska du ha de bästa råden så fråga gamlingarna på nästa fälttävling du är på. De har oftast någon gammal ögonsten de kan tänkas sälja som antagligen också är välskött. Om de vet vem du är så kanske du får den billigare också.
X-five verkar helt klart väldigt intressant. Har du nån koll på vad en sån kostar i här i Sverige? Verkar ligga runt 20 000 utomlands. Och det är väl där smärtgränsen går.

Skulle gärna vilja ha tips på vapenhandlare i västsverige som kan ordna bra priser.
Citera
2006-02-28, 09:49
Medlem
illums avatar
För några veckor sedan 17500:- hos vapenhandlaren du fått i PM.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in