Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-01, 02:09
  #1
Medlem
spankas avatar
Hej !

Jag undrar om ni vet ett program som man kan skapa egen musik och använda sig av egna wave-filer som man mixar t.ex.
Citera
2006-02-01, 02:20
  #2
Medlem
curdmans avatar
Kanske Acoustica Mixcraft?
Laddade ner det tillsammans med Beatcraft (trummaskin) fast jag har inte testat mixprogrammet.
Är dock ingen expert på mixprogram men det är det enda jag vet om.
Finns nog massor.
Citera
2006-02-01, 03:05
  #3
Medlem
Sök i musikforumet, där finns det ganska mycket fler tips än i... "Dator och IT-support"? Hur tänkte du?
Citera
2006-02-01, 11:20
  #4
Avstängd
radikal08s avatar
Haha.
Ja eftersom den här tråden antingen kommer att låsas eller flyttas... så skriver jag lite snabbt att du kan använda Fruity loops (simpelt men ändå avancerat!) eller Cubase (Stavning? Avanderat som fan men lär du dig så är det inte lika svårt, men ändå avancerat).


Men oavsett vilket program du använder så kan jag rekommendera att du även har tillgång till Soundforge 7.
Citera
2006-02-01, 12:55
  #5
Medlem
spankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norma Jean Bell
Sök i musikforumet, där finns det ganska mycket fler tips än i... "Dator och IT-support"? Hur tänkte du?

Jag missade att det finns ett musik forum här.

Finns för många forum här
Citera
2006-02-01, 19:54
  #6
Medlem
Testa modplug.

www.modplug.com
Citera
2006-02-01, 20:15
  #7
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Haha.
Ja eftersom den här tråden antingen kommer att låsas eller flyttas... så skriver jag lite snabbt att du kan använda Fruity loops (simpelt men ändå avancerat!) eller Cubase (Stavning? Avanderat som fan men lär du dig så är det inte lika svårt, men ändå avancerat).


Men oavsett vilket program du använder så kan jag rekommendera att du även har tillgång till Soundforge 7.

Kan lägga till Samplitude, Sequoia, m.m.m.

Men skulle inte kunna göra nåt bra om jag inte hade haft mitt UNDERBARA Soundforge
Citera
2006-02-01, 20:21
  #8
Medlem
perikless avatar
Prova Fruity eller acid.
Citera
2006-02-02, 06:09
  #9
Medlem
Själv kör jag Reason 3.0 och håller på och krigar lite med Ableton Live 4.0.4.
Kör också Sound Forge (8.0), ingen aning om vad skillnaden är mot 7.0, hade femman innan...
Citera
2006-02-02, 11:38
  #10
Medlem
För mixande rekommenderas Wavelab.
Citera
2006-02-02, 11:46
  #11
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depths
För mixande rekommenderas Wavelab.
Det beror ju helt på hur han tänkt mixa, frågan är iaf i mina ögon väldigt luddigt formulerad.
Citera
2006-02-02, 11:52
  #12
Medlem
irrblosss avatar
MixMeister Pro är rätt skoj att leka med om man vill göra om befintliga låtar och inte skapa helt ny musik. Kanske inget som proffs använder, men det är kul.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback