• 1
  • 2
2003-07-23, 03:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad har vi här på FB för smak?? Själv är jag riktigt svag för asiatisk mat. Wokad, friterad lr nån smarrig gryta spelar ingen roll bara den är stark Brukar fritera själv, fläskfile, kyckling, räkor lr bläckfisk o banan med glass lr camenbert med hjortron till efterrätt. Mums. Men det är klart, en sån här dag är det aldrig fel o grilla en marinerad köttbit med hemmatillverkad pot. sallad heller.
Citera
2003-07-23, 22:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Säger bara kött...I form av Stora Blodiga Biffar...Sen har vi ju sushi...Vanlig svensk husmanskost...I den ordningen ungefär...
Citera
2003-07-23, 22:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Asiatisk eller italiensk -min egen hemmagjorda köttfärssås är en favorit. Kyckling i med curry och ris. Lövbiff med chilisås. Inte så mycket för husmanskost eller efterrätter faktiskt. :roll:
Citera
2003-07-24, 01:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Älskar kött i alla dess former!
En saftig plankstek, fläskfilé, biff med löksås, filet mignon, lövbiff, entrecote, kabanoss eller en hederlig köttfärssås med mycket vitlök....Oändligt stor njutning och variation!
Ah, kan inte aldrig nånsin tänka mig ett liv utan kött...
Citera
2003-07-24, 20:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag drar en lans för riktig husmanskost:
raggmunk med knaperstekt fläsk och lingon, Stekt torsk med dillkokt färskpotatis, Köttbullar med potatismos och gräddsås. Pannbiff med lök, fläskkotletter med potatis, tunnpannkakor med äppelmos.
Jävlar anamma så gott!!
Citera
2003-07-24, 21:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Mamma Nux´ pannkakor och köttbullar är väl värda en eloge -mums. :P
Citera
2003-07-24, 22:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Mamma Nux´ pannkakor och köttbullar är väl värda en eloge -mums.
Men vadå? Du gnagar väl inte pannkisar med köttisar, får jag hoppas. :?
Citera
2003-07-24, 22:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Nej, men de är goda var för sig. 8)
Citera
2003-07-24, 23:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja jag tänkte väl det. Håller med om att mammor lagar riktigt god mat!!!! Mamma finkel gör mumsiga köttgrytor med många goda kryddor.
Citera
2003-07-24, 23:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Älskar älgkött (speciellt gryta) även rådjurskött! muuumms
Citera
2003-07-24, 23:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Jaaaaaaaa Vilt går finkel oxo i gång på!!! ( jag gillar nog de mesta när jag tänker efter. Kanske skulle gjort tråden "mat man inte gillar" i stället, hmmmm)
Citera
2003-07-28, 18:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Usch...skulle få sitta här i drgt tre timmar om jag skulle räkna uppallt, går inte att välja EN....hm, pannkaka med köttbullar...låter som en ny trend...måste testa=)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in