Vad har vi här på FB för smak?? Själv är jag riktigt svag för asiatisk mat. Wokad, friterad lr nån smarrig gryta spelar ingen roll bara den är stark Brukar fritera själv, fläskfile, kyckling, räkor lr bläckfisk o banan med glass lr camenbert med hjortron till efterrätt. Mums. Men det är klart, en sån här dag är det aldrig fel o grilla en marinerad köttbit med hemmatillverkad pot. sallad heller.
Asiatisk eller italiensk -min egen hemmagjorda köttfärssås är en favorit. Kyckling i med curry och ris. Lövbiff med chilisås. Inte så mycket för husmanskost eller efterrätter faktiskt. :roll:
Älskar kött i alla dess former!
En saftig plankstek, fläskfilé, biff med löksås, filet mignon, lövbiff, entrecote, kabanoss eller en hederlig köttfärssås med mycket vitlök....Oändligt stor njutning och variation!
Ah, kan inte aldrig nånsin tänka mig ett liv utan kött...
Jag drar en lans för riktig husmanskost:
raggmunk med knaperstekt fläsk och lingon, Stekt torsk med dillkokt färskpotatis, Köttbullar med potatismos och gräddsås. Pannbiff med lök, fläskkotletter med potatis, tunnpannkakor med äppelmos.
Jävlar anamma så gott!!
Jaaaaaaaa Vilt går finkel oxo i gång på!!! ( jag gillar nog de mesta när jag tänker efter. Kanske skulle gjort tråden "mat man inte gillar" i stället, hmmmm)
Usch...skulle få sitta här i drgt tre timmar om jag skulle räkna uppallt, går inte att välja EN....hm, pannkaka med köttbullar...låter som en ny trend...måste testa=)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!