• 1
  • 2
2006-01-09, 14:43
Medlem
$Snake$s avatar
Rökte med en polare igår, riktig svartafgan. Jag blev bäng som fan men han kände absolut ingenting. Vi delade på ca 3 pipor så det blev en hel del. Kommer han känna nästa gång? Gärna om nån kan förklara lite mer vetenskapligt varför det blir så, då jag aldrig varit med om det förut!
Citera
2006-01-09, 16:22
Bannlyst
Endel säger ju att man inte har rätt rökteknik, att man inte håller inne röken tillräkligt länge osv. Men jag hade rökt vanliga ciggareter i kanske 3 år och sen rökte jag på första gången, men jag kände inte ngt heller. Dock var det sketet standard för 100/g i kungsan=)
Citera
2006-01-09, 16:24
Medlem
Spagh1is avatar
endel nybörjare lyckas på nåt sätt blåsa ut röken ur munnen innan dom drar ner den i lungorna...
Citera
2006-01-09, 16:32
Medlem
MidgetHumpers avatar
vet inte riktigt vad det kan bero på , alla säger olika

finns ju tex nårra

Set % setting.
Röktekniken
cannabis-receptorerna

din polare kommer nog känna andra eller tredje gången
Citera
2006-01-09, 16:35
Bannlyst
tja, första gången jag rökte drog jag i mig ca. 3 g själv, då kände jag mig rätt behaglig men det krävdes som sagt en hel del röka. Hade också rökt cigg ett bra tag då så rök tekniken var de inget fel på. Skulle tro att kroppen inte är så mottaglig för THC första gången, nu för tiden så räcker de med 0.5 - 1 g för mig och då har jag en helkväll framför mig Peace
Citera
2006-01-09, 16:47
Bannlyst
helt seriöst, finns säkert 200 inlägg JUST om detta ämne, funkar inte din sökmotor lr..?

hursomhellst OT:

det är olika från person till person om man blir bäng första gången, många blir det, många inte, jag själv blev inte bäng förräns typ 5e-6e gången jag rökte..det är bara att fortsätta röka så kommer det.
Citera
2006-01-09, 17:37
Bannlyst
Jag blev bäng men fattade inte hur jag skulle utnyttja ruset. Jag blev mest trött, skakig och blyg. Tyckte inte att det var speciellt ballt.
Men när man väl lär sig att uppskatta och "utnyttja" ruset så lossnar det. Haschkepsen var favoriten i början. Jag älskade att kunna skrapa insidan av skallen med den där insmorda kromstaven.
Citera
2006-01-09, 17:43
insomnias avatar
Din polares cannabinol-receptorer är inte fullt utvecklade. Bara han blossar på så kommer han bli kickad förr eller senare.

Citat:
Ursprungligen postat av iamabbe
Endel säger ju att man inte har rätt rökteknik, att man inte håller inne röken tillräkligt länge osv. Men jag hade rökt vanliga ciggareter i kanske 3 år och sen rökte jag på första gången, men jag kände inte ngt heller. Dock var det sketet standard för 100/g i kungsan=)

Betalar du mer än 100kr/g överhuvudtaget? Sjukt!

Standard köper jag fan för 50kr/g och inget röka har någonsin kostat mig mer än 100kr/g.
Citera
2006-01-09, 18:31
Medlem
$Snake$s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
helt seriöst, finns säkert 200 inlägg JUST om detta ämne, funkar inte din sökmotor lr..?

hursomhellst OT:

det är olika från person till person om man blir bäng första gången, många blir det, många inte, jag själv blev inte bäng förräns typ 5e-6e gången jag rökte..det är bara att fortsätta röka så kommer det.

Om det finns "200 inlägg" skit i att svara då och låt moderatorerna göra sitt jobb istället för att du ska leka moderator.

Till övriga tackar för svaren!
Citera
2006-01-09, 18:35
Medlem
gendarns avatar
Så var det för mig med. Tror det kan bero på att man inte vet vad man ska förvänta sig och som så många andra har sagt, att man inte har rätt rökteknik.
Citera
2006-01-09, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av $Snake$
Om det finns "200 inlägg" skit i att svara då och låt moderatorerna göra sitt jobb istället för att du ska leka moderator.

Till övriga tackar för svaren!

svarade iaf på din fråga, men sök istället för att göra skräpinlägg? tydligen så gör inte moderatorerna sitt jobb.
Citera
2006-01-09, 21:47
Medlem
zexzs avatar
OT: Nog finns det en FAQ men besvara frågorna är inte så svårt sen kan ju admins rensa senare

Tillbaka till topic, har rökt nu 4-5 ggr nu och tycker att min rökteknik är det inget fel på, men inte blir jag bäng inte, känner mig "lullig" men inte så mycket mer av den saken :/ Men däremot min rökarkompis blir bäng som fan på det vi delar på och han har rökt mindre än mig. Så jag får väl skylla på mina "dåliga" CB receptorer för tillfället och röka vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in