2006-01-08, 23:01
Medlem
Finns det något sätt att kontrollera kvalitet innan man har rökt det?

Gräss tex brukar vara som bäst om det är mycket kristaller och inga frön, men brunt e jävligt svårt att veta.

Har råkat på hasch som e "standard" färgad och utan doft som var jävligt bra.

Så den stora frågan är hur kollar ni kvalitet om ni inte får prov röka det!
2006-01-09, 01:17
Medlem
klumzees avatar
Det ända säkra sättet är mig veterligen att röka det. Mina erfarenheter säger mig dock att brunt som är mjukare håller högre standard, att ju mer det luktar desto mer potent är det och, som du redan påpekat, ju mer kristaller det gröna har desto bättre är det.

Samtidigt finns det ju alltid undantag, och det är därför man måste röka det för att kunna ge ett ordentligt omdöme.
2006-01-09, 02:36
Medlem
toMishs avatar
Du får väl helt enkelt gå efter ditt omdöme, oftast har det rätt (om du har erfarenhet vill säga), men nån gång kommer du ha fel på ett positivt eller negativt sätt, jag kan inte säga mer än vad som har nämnts.
2006-01-09, 04:36
Bannlyst
det kan va ganska svårt med grönt man märker ju så klart efter man rökt en jolle.
Men för att se att hasch e bra:
Det är mjukt och inte tort som standard
Det bubblar när du bränner på det.
man blir bängare
2006-01-09, 05:18
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Så här fungerar jag när jag ska se etfer kvalité.

Grönt:
Lukt, Lukten är viktig när det gäller grönt, det skall lukta starkt så klart.
Vid stora partier där det sägs att det är dunder så tar jag med mig min förstornigsglas och kollar hur bra budsen ser ut samt kristaller.
Provröka är alltid nått bra innan man köper eller nått.

Brunt:
Ja, är det mjukt så är det iallafall lite bättre hasch, som ovan, bubblar det så är det bättre också, annars om det är ganska mjukt så brukar jag dela haschet och lukta på det, som grönt är lukt viktig inom hasch också.
Och som sagt, provrök.
2006-01-09, 05:31
Medlem
toMishs avatar
Det spelar ingen större roll om man inte ska köpa i större mängder tycker jag. Självklart spelar kvaliteten roll, det jag menar är att man oftast ser om det är bra eller dåligt. Oftast ser man om det inte är kamelskit på första ögonkastet, och det känns onödigt att gå längre än så om man inte köper för försäljning.
2006-01-09, 21:50
Medlem
LadyTieras avatar
noobfråga, diskutera det i noobtråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in