• 1
  • 2
2006-01-08, 22:37
Medlem
lyxhoras avatar
Har tänkt på att man nästan alltid blir hungrig, eller sugen på mat å godis när ja rökt.Varfö e de såhär???
Citera
2006-01-08, 22:52
Medlem
towbs avatar
Lägger till en liten fråga; Och varför blir man så torr i munnen?
Citera
2006-01-08, 22:52
Medlem
RosaBatmans avatar
Du har tänkt på att man blir hungrig när man röker? Är det sant?! Jag har aldrig hört talas om något liknande!
Edit: För övrigt har det något att göra med CB1- och CB2-receptorerna i hjärnan, dvs. de som också frambringar effekten av cannabis. Ett endeogent (eller hur det nu stavas) ämne, dvs. som förekommer naturligt i kroppen, som heter "anandamine" eller något sådant har hittats. Det är också en cannabinoid och den binder också till CB-receptorerna, och det har tydligen något med hungern att göra. Nu har de också producerat någon slags antagonist som blockerar CB-receptorerna för folk som ska banta. Ja, eh... Det blev lite osammanhängande... Typ.
Citera
2006-01-08, 22:54
Medlem
Rosabatman: Har du svårt att läsa?

Se lyxhora's signatur
Citera
2006-01-08, 23:08
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxhora
Har tänkt på att man nästan alltid blir hungrig, eller sugen på mat å godis när ja rökt.Varfö e de såhär???
Blodsockret sjunker som tusan när du röker, så det är därför du får sånna munchies, alltså du blir sugen och hungrig på allt gott och sött. Dock brukar det gå över när du rökt ett tag, typ ett halv år. Men det är olika från person till person.
Vill du inte prova att tugga tuggummi iställer brukar hjälpa för vissa av mina vänner som röker.
Citera
2006-01-08, 23:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag brukar inte få några munchies då jag är stenad... Fick det inte då jag började röka och får det inte nu... Men då jag avslutar en rökperiod... Feeding frenzy!
Citera
2006-01-08, 23:20
Medlem
h0azs avatar
Skojjar ni eller.
Äter är nått av det som tar mest plats för mig när jag är stenad. Man skall aldrig ha för mycket pengar på sig när man är stukad. hade 300 kr på mig sist och jag gick till kiosken en gång i halvtimmen och köpte korv tillslut va varje öre borta ..
Men gott är det ju också
Citera
2006-01-08, 23:23
Medlem
MYRSLOKENs avatar
En stor anledning till att jag inte ville fortsätta röka var att jag märkte att jag gick upp i vikt av en drog jag inte fick ut något av. Drogen gjorde mig ful. En drog som inte gav mig ett piss efter ett tag gjorde så jag fick finnar, och att kläderna stramade. Så jag la av.
Finnar ploppade upp av kexchokladen jag bara måste ha, de rostade mackorna med smöret som bara sipprade. Usch. Jag är så glad jag slipper munschisarna och cb'n.
Och dyrt var det också med all den maten o snasket..
Citera
2006-01-08, 23:37
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
En stor anledning till att jag inte ville fortsätta röka var att jag märkte att jag gick upp i vikt av en drog jag inte fick ut något av. Drogen gjorde mig ful. En drog som inte gav mig ett piss efter ett tag gjorde så jag fick finnar, och att kläderna stramade. Så jag la av.
Finnar ploppade upp av kexchokladen jag bara måste ha, de rostade mackorna med smöret som bara sipprade. Usch. Jag är så glad jag slipper munschisarna och cb'n.
Och dyrt var det också med all den maten o snasket..

Sant, Tjack m.m gör ju tvärtom med hela kroppen!:P
Citera
2006-01-09, 00:23
Medlem
Jab blir aldrig hungrig när jag röker, men törstig så en hel del vatten brukar man få hiva i sig...

Kan väl tillägga att jag inte röker så jätteofta. Blir väl i snitt 1 dag i veckan som jag puffar, om det nu skulle spela nån roll...
Citera
2006-01-09, 00:33
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalportion
Jab blir aldrig hungrig när jag röker, men törstig så en hel del vatten brukar man få hiva i sig...

Kan väl tillägga att jag inte röker så jätteofta. Blir väl i snitt 1 dag i veckan som jag puffar, om det nu skulle spela nån roll...

Tror jag inte. Rökte varje dag för inte längesen. Man är lika sugen på munchies varje gång!
Citera
2006-01-09, 00:46
Medlem
towbs avatar
Egentligen räcker det med något att dricka för mig, men det är så jävla gott att käka när man är flängd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in