2005-12-26, 12:28
Medlem
dilates avatar
Verkade inte som att någon spelade EVE: Online - Red Moon Rising, här på Flashback. Tyckte det var lite konstigt, och tråkigt så jag skapade denna tråd för de som har en EVE account. Skriva lite vad de heter i spelet och sånt tjafs!

Here goes:
Name: Raphael Ordo
Race: Caldari
•Corperation: Deep Core Mining (tillfälligt)
•Occupation: Pirate/Mercenary
•Played since: 2003 (med några uppehåll)
•Security status: -1.9

- Håller till runt i The Cauldron i 0.0 systemen, då min sec. börjar bli för rutten för att vistas i Empire.
Sitter just nu och snurrar runt mitt skepp i hangaren med brist på något att göra, då jag tränar skills.
Men jag ska väl ut och leta någon rolig att döda snarast för att få upp humöret

För mer om EVE: Online -> www.eve-online.com
Citera
2005-12-26, 23:05
Medlem
Jag spelar inte just nu, men funderar på att börja spela igen (spelade runt 2003 innan, i ett halvår ungefär.). Är de bättre än någonsin just nu? Verkar många som spelar det just nu, 19000 samtidigt spelande?
Citera
2005-12-27, 00:10
Medlem
Arcturuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truqer
Jag spelar inte just nu, men funderar på att börja spela igen (spelade runt 2003 innan, i ett halvår ungefär.). Är de bättre än någonsin just nu? Verkar många som spelar det just nu, 19000 samtidigt spelande?

Jorå spelet har utvecklats ordentligt på sistonde. Jag började också spela EVE när den var ny i början av 2003, men tröttnade efter ett tag pga spelet känndes för komplex just då. Började igen med en ny gubbe i höstas, ångrar inte en sekund.

Jepp det är ca 17000-19000 pers som spelar samtidigt på kvällarna. Gissar att de kommer nå 20000 spärren i början på nästa år.
Citera
2005-12-27, 00:32
Medlem
Kimzans avatar
Finns det någon sorts trial på detta spel ?
Någon som isåfall kunde länka till en sådan ?

Värkar vara ett intressant spel.
Citera
2005-12-27, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimzan
Finns det någon sorts trial på detta spel ?
Någon som isåfall kunde länka till en sådan ?

Värkar vara ett intressant spel.

Startade precis en trial. Gå in på www.mmorpg.com regisrera dig gå till http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?g...0051226172351l. Man måste registrera sig för att det ska funka men det går snabbt. Men tänk på att dina fjorton dagar börjar när du aktiverar kontot. Spelade demot för en massa år sedan så ska se hur det är online.
Citera
2005-12-27, 00:44
Medlem
Kimzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur POP
Startade precis en trial. Gå in på www.mmorpg.com regisrera dig gå till http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?g...0051226172351l. Man måste registrera sig för att det ska funka men det går snabbt. Men tänk på att dina fjorton dagar börjar när du aktiverar kontot. Spelade demot för en massa år sedan så ska se hur det är online.

Okey! Ska kolla det!

Förresten, någon som kan berätta lite snabbt vad det går ut på ? Läste lite, men det lät lite konstigt att man inte kunde gå ur sitt skepp Hur funkar det igentligen ?
Citera
2005-12-27, 00:53
Medlem
Arcturuss avatar
Ska nog finnas trial på sidan http://www.eve-online.com/

För dem som inte vet vad vi pratar om, spana in filmen "EVE Never Fades" http://myeve.eve-online.com/download/videos/
Citera
2005-12-27, 01:11
Medlem
Un Perros avatar
Jag har länge varit sugen på det här spelet. Främst eftersom det verkar vara ett av få spel där man faktiskt måste ha något i huvudet för att lyckas - och inte bara springa runt alá wow och slå folk med hammare för att bli mäktig.

Stämmer detta?

Så oerhört svårt att få något grepp om detta spel - men det är halva charmen, mystiken lockar mig till det. Fast det är kanske för tidsödande...

Nåväl, det är oerhört vackert, systemkraven verkar vara i lägsta laget. Rullar det fint på en 2.4 P4, 768 MiB ram och 256 MiB Grafikkort Geforce 6600 tror ni?
Citera
2005-12-27, 01:32
Medlem
Arcturuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Jag har länge varit sugen på det här spelet. Främst eftersom det verkar vara ett av få spel där man faktiskt måste ha något i huvudet för att lyckas - och inte bara springa runt alá wow och slå folk med hammare för att bli mäktig.

Stämmer detta?

Så oerhört svårt att få något grepp om detta spel - men det är halva charmen, mystiken lockar mig till det. Fast det är kanske för tidsödande...

Nåväl, det är oerhört vackert, systemkraven verkar vara i lägsta laget. Rullar det fint på en 2.4 P4, 768 MiB ram och 256 MiB Grafikkort Geforce 6600 tror ni?

Svårt att beskriva spelet, men marknaden styrs av spelarna själva likaså med politiken. Vilket gör att spelet har en annan djup än vissa andra spel.
Du kan i princip bestämma själv vad du vill göra i spelet, leta upp malm för att "majna", tillverka saker, åka runt å panga pirater osv osv. Krigen är mer som ubåtstrid 90% letande 10% kaos.

Att spelet är tidsödande beror på. Att träna skills tar tid, tex vi säger att det tar 3dagar för att träna lvl 4 på ett viss skill, vilket betyder att du inte behöver vara inloggad när du tränar det. Barra logga in och byta skills då och då. Det som tar tid är att sammla in stålar och resa mellan gallaxerna (tur att alt+tab finns )

Ang din systemkrav är det inga problem. Har själv ibland 3st klienter på min 2,8 1024 ram å 9800pro utan lag.
Citera
2005-12-27, 13:26
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcturus
Svårt att beskriva spelet, men marknaden styrs av spelarna själva likaså med politiken. Vilket gör att spelet har en annan djup än vissa andra spel.
Du kan i princip bestämma själv vad du vill göra i spelet, leta upp malm för att "majna", tillverka saker, åka runt å panga pirater osv osv. Krigen är mer som ubåtstrid 90% letande 10% kaos.

Att spelet är tidsödande beror på. Att träna skills tar tid, tex vi säger att det tar 3dagar för att träna lvl 4 på ett viss skill, vilket betyder att du inte behöver vara inloggad när du tränar det. Barra logga in och byta skills då och då. Det som tar tid är att sammla in stålar och resa mellan gallaxerna (tur att alt+tab finns )

Ang din systemkrav är det inga problem. Har själv ibland 3st klienter på min 2,8 1024 ram å 9800pro utan lag.

Intressant.

Men hur styrs politiken av spelarna? På vilken nivå ligger detta? Omröstningar? Demokrati? Pengar? Mutor? Hur yttrar sig det hela?

Jag vill vara en korrupt politiker!!!

Citera
2005-12-27, 19:06
Medlem
Politiken styrs av spelarna eller rättare sagt av spelar företagen och allianserna de skapar mellan varndra, olika allianser gör anspråk på olia delar av eve universumet, oftast de mest lönsama vad gäller mineraler och andra råvaror som är eftertraktade. och dessa stora allianser krigar sins emellan ganska ofta över kontrollen över vissa av dessa områden, de förekommer även en hel del politik och diplomati mellan och inom de olika allianserna för olika fördelar och handelsavtal. och som tidigare nämnts, ekonomin i spelet är nästan helt spelar driven, med väldigt väldigt lite inblandning av moderatorer och dylikt, och det funkar.
Citera
2005-12-27, 23:27
Medlem
Tänkte slinka in en liten extra fråga om de går för sig. Någonting nytt/spännande med Red moon rising patchen? Någon som vet ett svenskt corp. som tar in nya medlemmar också?

Kollade precis när jag varit inne senast, rätt så kul att det är exakt två år sen jag spelade den 31 december 17:01. Perfekt läge att börja spela igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in