Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Jag har länge varit sugen på det här spelet. Främst eftersom det verkar vara ett av få spel där man faktiskt måste ha något i huvudet för att lyckas - och inte bara springa runt alá wow och slå folk med hammare för att bli mäktig.
Stämmer detta?
Så oerhört svårt att få något grepp om detta spel - men det är halva charmen, mystiken lockar mig till det. Fast det är kanske för tidsödande...
Nåväl, det är oerhört vackert, systemkraven verkar vara i lägsta laget. Rullar det fint på en 2.4 P4, 768 MiB ram och 256 MiB Grafikkort Geforce 6600 tror ni?
Svårt att beskriva spelet, men marknaden styrs av spelarna själva likaså med politiken. Vilket gör att spelet har en annan djup än vissa andra spel.
Du kan i princip bestämma själv vad du vill göra i spelet, leta upp malm för att "majna", tillverka saker, åka runt å panga pirater osv osv. Krigen är mer som ubåtstrid 90% letande 10% kaos.
Att spelet är tidsödande beror på. Att träna skills tar tid, tex vi säger att det tar 3dagar för att träna lvl 4 på ett viss skill, vilket betyder att du inte behöver vara inloggad när du tränar det. Barra logga in och byta skills då och då. Det som tar tid är att sammla in stålar och resa mellan gallaxerna (tur att alt+tab finns

)
Ang din systemkrav är det inga problem.

Har själv ibland 3st klienter på min 2,8 1024 ram å 9800pro utan lag.