Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-12-19, 10:19
Bannlyst
Zup?
Har just fått 100st Somadril 350mg utskriven och undrar om man kan göra annat roligt med de än att käka de? Typ, går det att snorta eller nåt sånt?
Käkade 7st i helgen (som jag fick av en polare egentligen) och blev fucked up väck i typ 8 timmar. Hade även testat det långt tidigare, fast mindre dos. Nu imorse så fick jag helt plötsligt 100st utskriven o har en smile som går från öra till öra.. (Skuttade nästan hela vägen hem...)

Har rökt CB på det innan, men jag röker inte CB längre (ok, nu blev tungan svart... Jag har väl rökt några ggr sen jag "slutade"...) och jag dricker inte alkohol sen flera år tillbaks (inte ens lätt-öl) så jag undrar även om det finns annat man kan blanda den med?
Hur e det med t.ex Psilocybin/cin och meskalin (svamp)? E det som med benzo som dödar trippen? Eller kan man ta det tillsammans med svamp? Om ja, så ska man ta det innan eller efter? (Hur fungerar metabolismen?)

Tacksam för svar och hoppas att det e i rätt forum nu..

Snarka loss
Citera
2005-12-19, 10:35
Medlem
Nemesis1s avatar
Om jag reser/flyttar till Sverige någon gång kanske jag borde ta en närmare titt på möjligheterna att få Somadril (medicinen finns inte i det finska läkemedelsvärket, jag får Zanaflex/Sirdalud istället)...

Hur svårt är det egentligen att få Somadril utskrivet?? Skriver de ut lättare muskelrelaxanter först som man måste säga att inte fungerar eller kan man få det direkt??
Citera
2005-12-19, 11:29
Bannlyst
Nemesis1> Säg att du inte vill ha opiater eftersom du vill kunna gå till jobbet utan va trög i huvét... Säg att det gör inget om kroppen e trög, bara huvét e klar.
Iofs var det min egen morsa som skrev ut det, men hon e så jävla svår o övertala... Hon e nämligen övertygad om att alla piller är typ djävulens påhitt och att man ska försöka bota själva sjukdomen istället för att dämpa symptomen...
Jag sa att jag hade försökt med tradolan/tramadol och att smärtan gjorde att jag inte kunde sova. (Jag får flurnitrazepam på annat håll för sömnproblem) Jag sa att jag vill avvänja mig från benzo o ville ha Somadril eftersom jag hade fått det av en vän med liknande problem och det hjälpte bättre än alla andra.
Om min morsa går o övertala så kan du nog övertala en vanlig läkare betydligt lättare.

Däremot så har jag faktiskt ont i bröstkorgen. Det visade sig att det var några muskler i bröstkorgen som gjorde ont o inte hjärtat eller lungorna... Det verkar vara en nerv som e klämd. Du kan nog köra på det. Finns inget sätt o bevisa det. Du får peka ut en siffra i en skala på hur ont det gör. Jag tog näst högsta.

Mvh

EDIT: Du kan även besöka http://www.drugbuyers.com/freeboard/...php?Number=261 och välja ett av de online-apotek som finns. Då droppar det ner ett paket hemma hos dig inom 3 dagar till en vecka, beroende på shop och fraktsätt. Dock måste du har VISA kort eller liknande. De frågar inte efter recept heller. Däremot så är priserna högre än apotekets. På apoteket kostar en 100st blister 117kr medan den billigaste på 100 piller går lös på $40 på online-apoteken.
Citera
2005-12-19, 13:46
Medlem
va!! när jag snackade med min läkare sa hon att det inte säljs längre fast det var ju ifs somadril comp . det kanske finns en skillnad. Somadril är nåt jag gillar skarpt
Citera
2005-12-19, 16:28
Medlem
StorMammas avatar
Pom,pom,pom..

Tofflar runt i tomtedräkt och ser att Somadril inte är en opiat, så jag flyttar den här till övriga droger istället. // MOD.
Citera
2005-12-19, 18:42
Medlem
Hasse Heroins avatar
Somadril är verkligen good shit för att inte vara en opiat. Rena balsam för själen
Citera
2005-12-19, 19:24
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Somadril är verkligen good shit för att inte vara en opiat. Rena balsam för själen

Stämmer bra det ;-) Fungerar helt okej! Ska be min läkare om lite nästa gång, hoppas på turen.
Citera
2005-12-19, 20:16
Medlem
sparkfots avatar
Jag som har haft tradolan utskrivet på rullande band... Tror ni jag kan ringa vårdcentralen o be dom om somadril? Säga min reumatismhistoria och att reumatologen är svår att få tag på.

Börjar blir trött på rivotril...
Citera
2005-12-19, 20:19
Bannlyst
StorMamma> Jag ber om ursäkt.. Visste inte var det skulle hamna.. Nu vet jag dock... Tack för hjälpen...
Citera
2005-12-19, 20:45
Bannlyst
Risken är faktiskt att era läkare börjar fundera ifall ni vill ha ut narkotikaklassade läkemedel, vilket Somadril faktiskt är...och följden utav det kan bli att ni inte ens får ut era Tradolan i fortsättningen.

Visst är Somadril värt att testa, men jag skulle inte rekommendera någon att byta ut era Tradolan emot det, eftersom ni troligvis skulle bli missnöjda...
Citera
2005-12-19, 21:26
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Risken är faktiskt att era läkare börjar fundera ifall ni vill ha ut narkotikaklassade läkemedel, vilket Somadril faktiskt är...och följden utav det kan bli att ni inte ens får ut era Tradolan i fortsättningen.

Visst är Somadril värt att testa, men jag skulle inte rekommendera någon att byta ut era Tradolan emot det, eftersom ni troligvis skulle bli missnöjda...

Håller med, är ingen stor fantast utav Karisoprodol själv heller, har ätit upp emot 2000mg utav det självt utan att känna mig skön. Det är dock helt okej tillsammans med opiater

Edit: Skrev fel på antalet milligram först...
Citera
2005-12-20, 01:15
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Nemesis1> Säg att du inte vill ha opiater eftersom du vill kunna gå till jobbet utan va trög i huvét... Säg att det gör inget om kroppen e trög, bara huvét e klar.
Iofs var det min egen morsa som skrev ut det, men hon e så jävla svår o övertala... Hon e nämligen övertygad om att alla piller är typ djävulens påhitt och att man ska försöka bota själva sjukdomen istället för att dämpa symptomen...
Jag sa att jag hade försökt med tradolan/tramadol och att smärtan gjorde att jag inte kunde sova. (Jag får flurnitrazepam på annat håll för sömnproblem) Jag sa att jag vill avvänja mig från benzo o ville ha Somadril eftersom jag hade fått det av en vän med liknande problem och det hjälpte bättre än alla andra.
Om min morsa går o övertala så kan du nog övertala en vanlig läkare betydligt lättare.
Jepp, kanske värt ett försök... Fast det får ju bli en grej i framtiden då Somadril inte tycks finnas som läkemedel här... Tills dess får jag väl nöja mig med mina Sirdalud som jag av någon anledning fattat tycke för, trots att de flesta andra tycker att de är värdelösa i russyfte... Nåja, det gör att jag får hålla mina piller för mig själv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in