• 1
  • 2
2005-12-18, 19:54
Medlem
flexors avatar
varför är det så svårt att få tag på gräs men så lätt att få tag på hasch? borde det inte vara lättare att få tag på gräs eftersom att det är något som man kan odla hemma medans hasch är något som är aningen svårare att tillverka?

jag vet dock att det är väldigt ovanligt att folk smugglar just gräs men väldigt vanligt att folk smugglar hasch om dom nu smugglar in något, why? man kan väl packa ihop gräs lika väl som hasch?...
Citera
2005-12-18, 20:01
Medlem
palefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexor
jag vet dock att det är väldigt ovanligt att folk smugglar just gräs men väldigt vanligt att folk smugglar hasch om dom nu smugglar in något, why? man kan väl packa ihop gräs lika väl som hasch?...

jag kan absolut noll om smuggling men ja TROR att det är därför att grönt luktar mycket mera
Citera
2005-12-18, 20:03
Medlem
RosaBatmans avatar
Hasch är ju lite mer kompakt, inte lika stor densitet eller vad man ska säga. Krävs ju mer marijuana för fem gram än vad det krävs för fem gram hasch eller hur man nu ska säga det. Men du har rätt, det är skumt för att gräs är ju "mycket" enklare att göra. Dessutom betalar ju folk ofta mer för det, och det är ju relativt stor efterfrågan på just gräs, därför att det inte finns så mycket. Så de som styr narkotikahandeln kanske borde tänka till lite
Citera
2005-12-18, 20:06
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Hasch är ju lite mer kompakt, inte lika stor densitet eller vad man ska säga. Krävs ju mer marijuana för fem gram än vad det krävs för fem gram hasch eller hur man nu ska säga det. Men du har rätt, det är skumt för att gräs är ju "mycket" enklare att göra. Dessutom betalar ju folk ofta mer för det, och det är ju relativt stor efterfrågan på just gräs, därför att det inte finns så mycket. Så de som styr narkotikahandeln kanske borde tänka till lite

hehe det måste ju finnas en hel del hemmapulare i sverige right?! ... men trots detta så är det i princip torka på grönt hela tiden... fast det brukar komma i "klumpar" tycker jag... mest på sommarhalvåret!
Citera
2005-12-18, 20:07
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paleface
jag kan absolut noll om smuggling men ja TROR att det är därför att grönt luktar mycket mera

brunt kan lukta jävligt mycket det oxå!

sen beror det väl oxå på vilken sorts gräs man tar in .. vissa sorter stinker ju bra mycket mera än andra... dessutom tror jag nog att smugglarna "vakumförpackar" det så pass mycket så att det inte kommer att lukta så mycket utåt ...

men har nog att göra med "kvantiteten" som tidigare inläggare sa ... hehe..
Citera
2005-12-18, 22:49
Medlem
Det är väl het enkelt så att smugglare gämför risken med vad de känar.
Hasch är ju mkt mindre och kostar säker ingenting för standard i ursprungsländerna.
Gräs är nog lättare att odla själv än att hålla på att smuggla.
Citera
2005-12-18, 22:53
Medlem
kallebilles avatar
Vad som är lättast att få tag i beror rätt mkt på vars man är. I Sverige tycker jag det är svårt att få tag på gräs men i många andra länder i europa verkar det vara tvärtom.
Citera
2005-12-18, 23:14
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Vad som är lättast att få tag i beror rätt mkt på vars man är. I Sverige tycker jag det är svårt att få tag på gräs men i många andra länder i europa verkar det vara tvärtom.

ja det lär knappast vara några problem att få tag på gräs på balkan!
Citera
2005-12-18, 23:26
Medlem
size_queens avatar
för att göra ett "proffsinlägg" som tillför jättemycket till diskutionen så; en femma brunt är mindre än en femma grönt. lättare att göra förtjänst på så man får in mer.

EDIT: tar mycket mindre plats i fickan också
Citera
2005-12-18, 23:30
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av size_queen
för att göra ett "proffsinlägg" som tillför jättemycket till diskutionen så; en femma brunt är mindre än en femma grönt. lättare att göra förtjänst på så man får in mer.

EDIT: tar mycket mindre plats i fickan också

jag har sett hårt packat gräs som ser ut som haschbitar i nåt land.. kan man inte göra så då?? jag menar... en femma brunt är ju billigare än en femma grönt exempelvis!! ...
Citera
2005-12-18, 23:35
Medlem
50 Cents avatar
Lukten!
Citera
2005-12-18, 23:47
Medlem
amfolyts avatar
Det är antagligen för att det är så mycket lättare att smuggla brunt då det tar mindre plats. Hur lätt är det att stoppa upp 5g grönt i röven? Kanske inte för att någon smugglar 5g i taget, men det har nog mkt med storlek att göra samt att dem som odlar gärna behåller budsen själva :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in