2005-12-07, 19:52
Bannlyst
Tänkte kolla om det finns någon mer än mig som är sugen på detta spel! Någon som vet exakt när det släpps?
Tycker 3an va grymt (på sin tid). 4an va sådär!
Nåväl posta allt som rör heroes 5 här!!
Citera
2005-12-07, 20:02
Medlem
torkelmannens avatar
Jag tycker att det har gått utför för serien sedan 2an.

Info om Heroes of Might and Magic V:
http://www.gamespot.com/pc/strategy/...icv/index.html
Citera
2005-12-07, 20:06
Medlem
Shorelines avatar
Heroes 3 är ju lätt bland dom bättre spelen, yopps blir skoj när 5an kommer bara sett lite bilder på det verkar ju ganska nice=D
Citera
2005-12-07, 20:13
Medlem
"längtar" smått tills när det kommer, har bara ett problem. MÅSTE köpa ny dator för att kunna spela det... 3an var kanon, 4an sög. 5an av vad jag sett för filmer och bilder kommer bli en modern klassiker.
Citera
2005-12-07, 20:30
Medlem
AkronSires avatar
Jag hör till de som tyckte trean var riktigt rolig och efter att ha kört fyran ett tag sällade jag mig till skaran som tyckte det sög. Det blev dock bra mycket roligare ju längre man spelade men det var definitivt knepigare. Femman ska tydligen ta det bästa från trean och fyran.

Heroes of Might & Magic 1-4 skapades ju av 3DO som om jag förstått det rätt gick i konkurs (hittar inga källor som bekräftar detta), Ubisoft har ju hand om femman nu och det bådar ju gott (jämför med om EA Games köpt licensen ). Kikade lite på det officiella forumet och såg denna tråd, utöver att spelet kommer i Februari så bådar det gott om det stämmer att de har sänkt priset .

För övrigt så betatestar de spelet för fullt, jag har inte försökt men alphaversionen finns att få tag på om man vet vart man ska leta .
Citera
2005-12-07, 22:18
Medlem
Trappers avatar
Homm3 spelade man tills alla kartor man hittade på internet tog slut.
Citera
2005-12-08, 01:27
Bannlyst
Det jävliga är ju att femman är rysskodad med allt vad det innebär.
*håller tummarna att det lever upp till seriens goda rykte*
FYRAN FÖRLÅT FYRAN!!!!!!! (edit..) sög röv btw.
Citera
2005-12-08, 02:01
Medlem
dirtvaders avatar
Köpte homm4 precis när det kom ut. Problemet var att företaget som tillverkade det hade ekonomiska problem och var tvugna att släppa spelet innan det var klart. Var hur mycket buggar som helst i skiten.
Jag tror dessutom att speltillverkarna sparkade de flesta av sina tekniker kort därefter. Har blivit att man laddat ner spel efter det här istället.

Del 1-3 av serien har dock varit utmärkta spel och ser fram emot 5:an
Citera
2005-12-08, 09:19
Medlem
homm2 och homm3 är och kommer att förbli de bästa spelen som någonsin har gjorts.
homm4 sög pung, jag diggade inte grafiken eller konceptet med att man kunde "kriga" med hjälten.
För övrigt så jag har lirat alphan av homm5, och det är kanon så långt som man har kunnat lirat det.
Citera
2005-12-08, 10:38
Medlem
Kaustis avatar
Nu blir man ju lite nostalgisk när man tänker tebax på homam 3-tiden. Satt å spelade det alldeless för mycket. Ett suveränt spel. Längtar efter 5:an... Hoppas det håller samma (eller högre?) nivå som 3:an bara...
Citera
2005-12-08, 10:59
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkronSire
Heroes of Might & Magic 1-4 skapades ju av 3DO som om jag förstått det rätt gick i konkurs (hittar inga källor som bekräftar detta), Ubisoft har ju hand om femman nu och det bådar ju gott (jämför med om EA Games köpt licensen ). Kikade lite på det officiella forumet och såg denna tråd, utöver att spelet kommer i Februari så bådar det gott om det stämmer att de har sänkt priset .

De tidigare spelen skapades av en grupp som hette New World Computing (NWC). Någonstans mellan ettans och tvåans släpp så köptes NWC av 3do som sen finansierade och distribuerade tvåan, trean och fyran. 3do gick sen i konkurs.

Sen så tror jag att både 20$ och släpp i Februari är uppgifter som inte kommer att besannas.
Citera
2005-12-08, 11:21
Medlem
LillUlfs avatar
ohh, så jävla nice de kommer bli me detta spelet. Älskar verkligen 3an, fyran har sin charm den me, men trean är de som har frälst mig, och kommer alltid vara de.

Hoppas bara att femman kommer hålla standarden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in