2005-12-07, 17:37
Medlem
Sun Rulers avatar
http://www.n24.se/dynamiskt/konsumen...d_11231936.asp
Citat:
Coca Cola tar till kaffe för att bättra på försäljningssiffrorna. Coca Cola Blak (utan c) ser dagens ljus i Paris, kort efter Pepsi lanserat sin Pepsi Max Cappucino.

Kaffecola med andra ord. Ställer mig ytterst tveksam till denna innovation men skall bli intressant att provsmaka. Vad tror ni? Kommer det bli en lyckad kombination?
Citera
2005-12-07, 18:06
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Kaffecola med andra ord.

det låter inte lovande. Antingen dricker man kaffe ELLER cola. Inte samtidigt, inte ihop utan vid olika tillfällen. Å andra sidan vill jag inte bestämma mig nu utan man får väl helt enkelt testa. Men det låter INTE som något jag kan fatta tycke för.
Citera
2005-12-07, 18:54
Medlem
-jOE!s avatar
Låter som en konstig kombination, men jag måste ju såklart prova om/när den kommer till Sverige.
Citera
2005-12-07, 19:14
Medlem
Wittgensteins avatar
Är detta den dåliga smakens århundrade? Det är väl bara en tidfråga innan det dyker upp kolsyrad buljong med colasmak.
Citera
2005-12-07, 23:32
Medlem
brrrs avatar
Usch.. Den där drycken kommer aldrig porla genom min strupe i alla fall..
Citera
2005-12-08, 00:33
Medlem
Testade Pepsis kaffevariant för två veckor sen. Pepsi Latte har jag för mig att den hette...
Den var inte jättegod, men ändå helt okej på nåt mysko sätt... I alla fall klart bättre än de här "Twist" och "Lime" varianterna på Cola som bara smakar diskmedel..
Citera
2005-12-08, 09:26
Medlem
*Lurking_Eyes*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
http://www.n24.se/dynamiskt/konsumen...d_11231936.asp

Kaffecola med andra ord. Ställer mig ytterst tveksam till denna innovation men skall bli intressant att provsmaka. Vad tror ni? Kommer det bli en lyckad kombination?

Utan koffein är det ju helt meningslöst. Tacka vet jag kaffegök. Det bästa av två världar.
Citera
2005-12-08, 09:38
Medlem
Villons avatar
Känns väl inte helt otänkbart att det skulle funka. Islatte är ju tämligen populärt, så själva grejen med kallt kaffe är ju rätt så etablerad. Skulle helt klart priva om det kom hit iaf.
Citera
2005-12-08, 09:53
Medlem
RamboSlambos avatar
kanske kan funka..det kommer säkert inte bli någon supersäljare men en del pengar kankske den kan dra in
Citera
2005-12-08, 09:55
Medlem
von Schmerzs avatar
Gevalia Icecoffe ser jag som en läsk, och den smakar helt okej. En coladryck med kaffe har jag svårt att tro på, men jag testar gärna.
Citera
2005-12-08, 10:18
Medlem
Ge oss isf gärna en motvikt till cola utan koffein, alltså en cola välmatad med koffein så man slipper hinka i sig sådana mängder för att uppnå effekt.
Kommer genom nya kaffecolan osökt att tänka på en kollega som med förtjusning blandar cola och kallt kaffe som uppiggare på nattkröken, tycker själv den blandningen är sådär, men blandar man detta lite mer subtilt så kanske
Citera
2005-12-08, 23:36
Medlem
Söndermarkens avatar
Tror den skulle vara utmärkt att ha till floats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in