Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-29, 22:11
  #1
Avstängd
Member-Xs avatar
Jag ska, men det blir en snål variant. Såg att El-giganten kommer sälja dom för drygt 2500:- vilket jag tyckte va billigt så jag kunde inte låta bli att ringa farsan. Han har en jobbar kompis vars son är chef på lagret på just El-giganten, tror jag har min X-box spikad (man kan väl inte boka där i vanliga fall?)

Back till topic!

Vem ska köpa en & vilket spel?
Vet själv inte vilket spel jag ska ha (blir bara 1 till att börja med).
Jag har också hört något om att visa titlar från X-box även ska gå att spela på X-box 360, någon som vet vilka?

Ni som ska köpa en vad tycker ni om den & vad tror ni?
2005-11-29, 22:15
  #2
Medlem
techno_the_kings avatar
Ska köpa en senare när priset har gått ner,vill ju så gärna ha perfect dark 2
någon som vet om gamla xbox spel går att lira på den??
2005-11-29, 22:15
  #3
Medlem
*Lurking_Eyes*s avatar
Jag väntar till Ps3 kommer ut nästa år (förhoppningsvis). 360 är säkert en bra maskin men jag har helt enkelt inte råd med båda två, och jag är övertygad om att ps3 är både bättre, och har roligare spel. Gran Turismo 5 någon?
2005-11-29, 22:15
  #4
Medlem
palefaces avatar
ska väl KANSKE köpa lite senare.. bättre o skippa första versionen eftersom dom oftast har buggar...äh, väntar på en stabil version me hyffsat chip
2005-11-29, 22:17
  #5
Medlem
Är det värt att köpa budgetversionen för under 3000? Då får man ingen hårdisk, ingen trådlös handkontroll, ingen fjärrkontroll mm.
2005-11-29, 22:20
  #6
Medlem
WSEs avatar
Kommer det något (bra) spel till xbox som man inte kan få till PC?
2005-11-29, 22:22
  #7
Moderator
impieteers avatar
Du behöver en hårddisk för att kunna emulera Xbox-spel, så köper du snålvarianten så kommer du inte att kunna spela gamla spel. Listan på vilka spel som funkar utökas hela tiden, och de flesta kända kommer säkert att funka att emuleras till slut tror jag.
2005-11-29, 22:28
  #8
Avstängd
Member-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Är det värt att köpa budgetversionen för under 3000? Då får man ingen hårdisk, ingen trådlös handkontroll, ingen fjärrkontroll mm.

Trådlös handkontroll får man väl, dock bara 1.

hårddisk & fjärr kan man väl köpa till senare när man har bättre ställt.

Måste man ha Hdd för att kunna spara kanske?
i sådant fall suger det ju balle, då måste jag köpa den dyra versionen.

Citat:
Ursprungligen postat av paleface
ska väl KANSKE köpa lite senare.. bättre o skippa första versionen eftersom dom oftast har buggar...äh, väntar på en stabil version me hyffsat chip

Man får skicka den på serivce då, på 2 år måste dom ju få ordning på maskinen (tycker man).

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Du behöver en hårddisk för att kunna emulera Xbox-spel, så köper du snålvarianten så kommer du inte att kunna spela gamla spel. Listan på vilka spel som funkar utökas hela tiden, och de flesta kända kommer säkert att funka att emuleras till slut tror jag.


Vet du vart man kan kolla vilka spel som funkar?
Har nämligen en jävla massa orginal spel till min X-box.
2005-11-29, 22:32
  #9
Medlem
SuperMarios avatar
Jag kommer att köpa en Xbox360. Blir troligtvis någon/några månader efter release eftersom jag bokat någon ännu. Orkar inte lägga ned något större besvär på att få tag i den så snabbt som möjligt, men ju förr desto bättre.

Angående att köra gamla Xboxspel så utökas listan hela tiden. Officiell lista nedan:

http://www.xbox.com/en-US/games/back...ygameslist.htm
2005-11-29, 22:37
  #10
Avstängd
Member-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Jag kommer att köpa en Xbox360. Blir troligtvis någon/några månader efter release eftersom jag bokat någon ännu. Orkar inte lägga ned något större besvär på att få tag i den så snabbt som möjligt, men ju förr desto bättre.

Angående att köra gamla Xboxspel så utökas listan hela tiden. Officiell lista nedan:

http://www.xbox.com/en-US/games/back...ygameslist.htm


Det va ju mer spel än jag trodde

Läste att i USA hade dom tagit slut på nolltid & det skulle inte komma fler innan jul!

Det måste ju bli samma sak här.
Någon som vet om man kan boka saker på El-giganten? Det borde ju inte gå.
2005-11-29, 22:44
  #11
Medlem
extremesantas avatar
Skall köpa den dagen dom går o få chippade......
2005-11-29, 22:55
  #12
Avstängd
ikaris avatar
Testspelade idag faktiskt.. var ju hyffsat smutt.
Har suktat efter en ett bra tag nu så det blir nog en för min del med när jag har råd.
I core paketet får man en kontroll med sladd, ingen trådlös.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback