2005-11-29, 17:37
Medlem
CodeMANs avatar
TopDawg är tempbannad efter en varning för personangrepp :
http://www.flashback.org/showthread.php?t=272209

Dr.Jekyll får en varning för mobbning och är också tempbannad (edit):
http://www.flashback.org/showthread.php?t=273411

Hur ska det sluta? Vem är nästa?

Det finns flera fall där moderatorer mobbar användare, via inlägg eller PM. Skickar olämpliga(!) bilder...

I ställen för att göra sina jobb och kasta alla skittrådar/inlägg så mobbar moderatorer användarna. Först säger man att man ska RP:a OT för att sedan skratta bakom ryggen på folk och kalla dem moderatorrövslickare/posthora, osv.

Oavsett vad man gör så kommer detta forum gå åt helvete eftersom personangrepp/mobbning anses vara självklarhet, istället för respekt för människor och åsikter.

Enligt TopDawg:s post så konspirerar man dessutom bakom ryggen på folk:
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=495

Citat:
Du ska väck från forumet. Det jobbar jag för. Aktivt dessutom. Du har inte åldern inne för att var här. Det är ett systemfel som gör att du är kvar. Men det ska vi åtgärda. Dont worry
Vaf*n betyder detta? Vad är det exakt man ska "åtgärda"?

Det är tydligen OK, eftersom FB går åt helvete, och då moderatorerna före alla andra...

/Cody
2005-11-29, 17:40
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Det finns flera fall där moderatorer mobbar användare, via inlägg eller PM. Skickar olämpliga(!) bilder...

I ställen för att göra sina jobb och kasta alla skittrådar/inlägg så mobbar moderatorer användarna. Först säger man att man ska RP:a OT för att sedan skratta bakom ryggen på folk och kalla dem moderatorrövslickare/posthora, osv.

Men snälla cody, TopDawg blev ju bannad. Vad mer begär du?
2005-11-29, 17:42
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Men snälla cody, TopDawg blev ju bannad. Vad mer begär du?
Ja, hade det slutat där så hade jag inte sagt något.

Edit: För att tydliggöra:
Citat:

Det alltså finns flera moderatorer som fortsätter med mobbning/trakasserier, via inlägg eller PM.

/Cody
2005-11-29, 17:43
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ja, hade det slutat där så hade jag inte sagt något.

/Cody

Hur slutar det då, menar du?
2005-11-29, 17:46
Medlem
Heinzes avatar
Nej dessa båda herrar skötte sitt arbete perfekt, att de blev bannade/varnade är bara tramsigt (har visserligen inte sett avataren som var orsaken till varningen men det är ändå Flashback vi talar om, ej Lunarstorm).

Jag ser hellre att de är moderatorer än någon PK fjant som aldrig vågar säga vad den tycker.
2005-11-29, 17:49
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Nej dessa båda herrar skötte sitt arbete perfekt, att de blev bannade/varnade är bara tramsigt (har visserligen inte sett avataren som var orsaken till varningen men det är ändå Flashback vi talar om, ej Lunarstorm).

Jag ser hellre att de är moderatorer än någon PK fjant som aldrig vågar säga vad den tycker.
Kan folk sluta jämföra FB med Lunarstorm? Det finns både stora likheter och skillnader...

Det är inte OK att mobba folk som moderator, dessutom via PM. Vill man göra det så kan man säga upp sitt moderatorskap och fortsätta mobba folk som en vanlig användare.

/Cody
2005-11-29, 17:51
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Kan folk sluta jämföra FB med Lunarstorm? Det finns både stora likheter och skillnader...

Det är inte OK att mobba folk som moderator, dessutom via PM. Vill man göra det så kan man säga upp sitt moderatorskap och fortsätta mobba folk som en vanlig användare.

/Cody

Kan folk sluta göra om Flashback till Lunarstorm? Snart får man väl inte ens tycka olika innan man blir tempbannad.
2005-11-29, 17:53
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Varför inte? Jag tycker det är en utmärkt idé.

Om du inte underbygger den tesen så hör den här tråden hemma i papperskorgen.
2005-11-29, 17:53
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Kan folk sluta göra om Flashback till Lunarstorm? Snart får man väl inte ens tycka olika innan man blir tempbannad.
Lunarstorm-trådar ska väck, inte användarna. De ska lära sig att använda hjärnan, genom uppmaning (tillsägelser, varningar), och inte mobbning...

/Cody
2005-11-29, 17:56
Medlem
El Zorros avatar
Jag debatterar betydligt mildare nu än innan jag blev mod, men det är något jag tänker sluta med. Tänker inte gå runt med silkesvantar och krama mina meddebattörer, detta är Flashback. Hårda diskussioner hör till och bör uppmuntras. Hellre folk som ligger på gränsen när det gäller personangrepp än en massa loungechattare.

Är det någon som fått olämpliga PM från moderatorer så bör denne någon ta upp det med admin. Vilka moderatorer är det du anser mobbar användare och på vilket sätt?
2005-11-29, 17:58
Administrator
admins avatar
Citat:

Hur ska det sluta? Vem är nästa?

Moderatorer som missköter sig blir avsatta.
Du noterar att vi agerar när vi ser någon moderator agera felaktigt, men du verkar inte glad.
Det är väl jättebra att vi agerar, och är noga med att moderatorerna följer regelverket. Förstår faktiskt inte din kritik.
Verkar mest som klagande för klagandets skull.
Hoppas givetvis att jag har fel, så du är välkommen att förtydliga din kritik.

admin
2005-11-29, 18:00
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Lunarstorm-trådar ska väck, inte användarna. De ska lära sig att använda hjärnan, genom uppmaning, och inte mobbning...

/Cody

Större delen av "mobboffren" saknar ju dessvärre hjärna och tycker det är kul att starta massa tramstrådar och spamma sönder forumet. Då är det enligt mig bättre att stänga av dessa vid sådant beteende.

Det är sådan dubbelmoral angående oss stackars användare, å ena sidan kan vi skrika ut att Persbrandt, Göran Persson eller Beckham är idioter, parasiter, hjärndöda eller whatever men så fort en nämner något om en annan användare då är är det tabu för användare kan bli ledsen! Seriöst, vi har en 18 årsgräns så vi behöver ju inte oroa oss att det sitter en femåring bakom tangenterna som blir ledsen i ögat om denne blir kritiserad för något.

Jag hittar dessvärre inte diskussionen nu men det finns en otroligt rolig tråd som behandlade ämnet ovan där frågeställningnen löd "vad skulle hända om en häcklad kändis blev medlem på Flashback, får man inte skriva något "dumt" till denna då?" eller dylikt.

På samma sätt som kändisarna valt att vara kändisar och då med Flashbacks och framförallt Medias goda minne kan mobbas till vilken grad som helst så har medlemmarna valt att bli medlemmar på Flashback och får därigenom också tåla att bli kritiserade.

Kan du inte stå för din åsikt behöver du inte heller framföra den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in