2005-11-23, 19:35
Medlem
grimms avatar
Super Mario Bros 1 (NES) var min första favorit som fick mig att börja spela TV-spel på allvar. Sedan finns det ju massor med andra bra spel, men SMB var först.

Skapar tråden för det vore intressant att se vad ni yngre och äldre generation spelare fastnade för första gången. Så det är fritt fram att återuppliva era allra första spelminnen med spelet som först erövrade ditt hjärta!
Citera
2005-11-23, 19:40
Medlem
Chribils avatar
Jag minns inte exakt nu men har för mig att det var Space Harrier till c64a eller var det commando.

Jag vet att till nes så var det första spelet Ice Climber sedan Family Fun Fitnes (den med mattan man springer på som en galning)

Men eftersom jag spelar typ varje dag otroligt nästan sjukligt mycket så kan jag inte minnas alla de spelen jag har spelat, sorry.
Det som evrövrade mitt hjärta var nog Faktist Space Harrier eller Commando till c64a, därför har jag inte släppt spelandet än.
EDIT : Svarade på frågan mer tydligt
Citera
2005-11-23, 19:43
Bannlyst
Ååååh...
Alla Sonic, till Sega 16-bit, eller vilken upplaga det nu var..
Super Mario Bros. 3 till Nintendo 8-bit
Final Fantasy VII till PS1.

Det är de jag minns klarast, och de är fortfarande några av mina största spelkärlekar.
Citera
2005-11-23, 19:44
Medlem
d0lfs avatar
Första TV spelet som jag spelade var när Sega hade släppt Sonic till sin 16bitarskonsoll. Men jag fastnade aldrig för TV spel även om jag spelade dem som en galning när jag var liten. Det första datorspelet som jag blev en riktig torsk på var civ2 tätt följt av Warcraft 1 och sedan 2. Civ2 lirar jag fortfarande, vilket säger något om hur välgjort det är.
Citera
2005-11-23, 19:55
Medlem
Lurken1s avatar
Spelsystemet Spectra, tror jag det hette. Första spelet som jag verkligen älskade var nog Sonic 2.
Citera
2005-11-23, 19:57
Hur menar du med "Din första spelkärlek"?

Självfallet var jag med redan i slutet på 80-talet och lirade Super Mario Bros, Zelda II, Duck hunt osv. - och det var väl kul.

Men det var först i och med The Legend of Zelda: Ocarina of time som jag verkligen blev besatt i ett spel.
Citera
2005-11-23, 20:09
Medlem
Draugs Hargs avatar
Minns inte vad det heter nu, men jag spelade ett så grymt roligt spel till C64'an, minns att det var om olympiaden. Skidskytte was the shit
Citera
2005-11-23, 20:11
Medlem
Spaders avatar
Wonder Boy in Monster Land till Amigan (89 tror jag det var).
Sen blev man besatt av Megaman när kompisar lirade det. Spelen hade ju en helt genialisk uppbyggnad: "Välj magnetbanan, ta dig igenom magnetbanan, krossa magnetmonster, ta dig till slutet i magnetbanan, döda magnetbossen som skjuter magnet, erövra magnetvapnet"

/Spader
Citera
2005-11-23, 20:13
insomnias avatar
Super Mario Bros till Nintendo 8-bit var det första spel jag fastnade för. Min kusin hade köpt ett Nintendo 8-bit och vi spelade hos honom, jag gnällde tills jag fick en egen med mitt eget Mario.
Citera
2005-11-23, 20:15
Medlem
Rans avatar
Little Nemo: The Dream Master till NES.
Underbart spel, håller än idag.
Citera
2005-11-23, 21:03
Medlem
grimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Hur menar du med "Din första spelkärlek"?

Tja, spelet som fick in er i hela Tv-/data-spelsgrejjen, det första spelet ni verkligen älskade. Din första lilla älskling på CD eller kassett.

Kul med svaren, man blir ju sugen på att spela andras favoriter, hehe
Citera
2005-11-23, 21:06
Medlem
superniklass avatar
super mario till 8-bitarn, ack så kul det var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem