2005-11-20, 01:26
Bannlyst
som rubriken lyder...
motivera gärna varför.

mest överskattat: Unlimited Saga.
Denna grymma, grymma besvikelse.
Jag blev överlycklig när jag hittade det för 100:-, eftersom jag läst &hört hur underbart fantastiskt det skulle vara.
FY FAAAN är allt jag har att säga. Systemet är ju det äckligaste någonsin; jag har inte ens orkat spela mig igenom det.

mest underskattat: Spiderman 2.
Jag vet förvisso inte hur mycket uppmärksamhet det egentligen har fått, men seriöst... du får hela manhattan att leka med. Mums.

EDIT: Notera att de överskattade spelen faktiskt kan vara bra också, bara inte riktigt värda all uppmärksamhet :P
Citera
2005-11-20, 01:32
Medlem
worldbeater2002s avatar
Vet inte om det är det mest underskattade, men sorgligt nog har ju Last Ninja serien till c64 glidit in i glömskans dimmor. Visst, det finns hyllningssidor etc ute på nätet, men jag tror det är svårt för dagens dataspelande ungdomar att förstå vilken fruktansvärd jävla dynamitupplevelse både ettan o tvåan i den legendariska serien var. De tog verkligen c64an till gränsen and beyond lixom. Har svårt att föreställa mig hur ett spel idag som på motsvarande sätt pressade skiten ur maskinen skulle se ut, förmodligen är det jämförbart med att spela en film så att säga.

Poängen var ju också att det inte bara var snyggt, det var väldigt spelbart också, utmanande på många sätt.
Citera
2005-11-20, 01:37
Medlem
RedXs avatar
Gran Turismo är en oerhört överskattad spelserie. Konceptet är briljant, men tyvärr är spelkänslan inget att hurra för och har man bara möjlighet att köpa de bästa bilarna har man sitt på det torra och då dör spelet.

Nu ska jag säga att jag inte spelat GT4.
Citera
2005-11-20, 14:33
Medlem
nokys avatar
Half life tycker jag är grymt överskattat. Jag spelade igenom det i brist på andra spel för några år sedan. Counterstrike gillar jag inte heller, så jävla fult. Fattar inte varför folk tycker dessa spel är så bra.
Citera
2005-11-20, 16:17
Medlem
Spaders avatar
Genom tiderna vettifan men så här tycker jag:

Mest överskattat - Neverwinter Nights (Körde igenom nästan hela spelet, med tilläggen och allt, och måste säga att roligare RPG finns det gott om)

Mest underskattat - Total Annihilation (ingen av mina kompisar lirade det när det kom ut ).

/Spader
Citera
2005-11-20, 17:01
Medlem
Mest överskattade: Halo. Både originalet och uppföljaren. Är det bara jag som absolut inte kan förstå varför det är så hyllat? Inte undra på att diverse fanboys gnäller om microsofts xbox när allt dom verkar ha spelat är Halo. (Kan förövrigt tillägga att jag har kört det på PC också och inte blev det roligare för det )

Edit: Counter-strike ffs. CS. Visst var spelet först med sin typ av multiplay (tror jag) men vafan. Inte är väl skiten så bra som världens cs-fjortisar får det att verka!? När jag fick fast uppkoppling kring 00-01 ungefär var det första jag körde CS i några månader, sen upptäckte jag andra spel. Då var inte CS så skoj längre.

Mest underskattade: hmm. Det finns ju mängder och mängder av spel som inte har fått den uppmärksamheten de förtjänar... får fundera och svara på det senare om jag kommer på nåt.
Citera
2005-11-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtpaw
Mest överskattade: Halo. Både originalet och uppföljaren. Är det bara jag som absolut inte kan förstå varför det är så hyllat? Inte undra på att diverse fanboys gnäller om microsofts xbox när allt dom verkar ha spelat är Halo. (Kan förövrigt tillägga att jag har kört det på PC också och inte blev det roligare för det )

Håller med där. Spelet började bra men blev jävligt tjatig, samma slags byggnader och samma slags fiender om och om igen.

Mest överskattade: Call of Duty. Jag hatar spel där det fattas handling i. Medal of Honor hade iallafall nya inslag för mig, men Call of Duty blev bara en upprepning med bättre grafik.

Minst överskattade: Dead Mans Hand. Ett kort och underbart lir i vilda västern. Det är likt Gun, fast i förstaperspektiv. Ni som gillade Gun bör pröva på detta också.
Citera
2005-11-20, 20:26
Medlem
Brobecks avatar
Mest överskattade: Halo 1&2. Varje bana går i princip ut på att döda lite monster, trycka på en knapp, döda lite fler monster, trycka på en knapp till, döda ännu lite fler monster, köra lite bil (samtidigt som man dödar monster), flyga iväg i ett dropship.

Mest underskattade: SWAT3. Grymt taktiskt spel med grym action och bra AI.
Citera
2005-11-20, 21:55
Medlem
P.Gs avatar
CoD är inte överskattat, det mest intensiva ww2 liret nånsin ju.

Halo, CS, Q3 är däremot väldigt överskattade.
Citera
2005-11-20, 23:41
Medlem
noteventimes avatar
Överskattade:
#1. World Of Warcraft
#2. Everquest
#3. Counterstrike
#4. Halflife
#5. Counterstrike
#6. Medal of honor : Allied Assault
#7. Doom 3
#8. Rose Online
Citera
2005-11-21, 01:55
Medlem
Darwins avatar
Ett våldsamt underskattat, eller i alla fall förbisett spel är ju "Little Big Adventure". Det är ett av dom absolut mest unika och stämningsfulla spel jag någonsin spelat, det liknar(nästan) ingenting annat, och det är sån himmla skön stämning genom hela spelet. Ungefär som en blandning av "Fallout" och "Super Mario". Sen är det också så gulligt att man bara vill kramas efter att ha spelat ett slag.
Citera
2005-11-21, 02:10
Medlem
Överskattade:
Black & white
Halo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem