2005-11-15, 19:43
Bannlyst
Jag vet inte jag. Men jag börjar faktiskt tappa tilltron till Flashback alltmer för varje dag som går. Jag reggade mig i Januari 2004 och har alltså bara varit här i (snart) 2 år men det har hänt extremt mycket under den tiden, väldigt mycket positiva åtgärder har vidtagits av Admin. Åtgärder som jag varit helt och hundra procent med på men som enligt mig fått helt motsatta effekter, i alla fall gentemot vad jag hoppades på.

När jag började härja här publicerades varje varning i en helt öppen tråd i Flashback och debattens vågor gick höga. Det stod var och en fritt att kritisera moderatorer och Admins i FB-forat och även där gick debattens vågor höga många gånger.

På den tiden hade FB ett uttalat undergroundsyfte och många (jag bla) fnös och garvade åt den så kallade undergroundstämpeln som Admin publikt faktiskt slog fast att FB skulle slå vakt om och inte alls tafsa på. Det gick tom så långt att Admin startade en tråd där han frågade användarna om de ville att Flashback skulle bli mer likt ett vanligt internet-community.

Jag skrev nåt kritiskt om det där skitsnacket (i min värld) till undergroundtjafs men talade helt i enlighet med topic om varför jag inte tyckte FB skulle bli ett community. Jag fick min första varning för det inlägget. Lite tragikomiskt så där men Admin blev såklart förbannad för så såg det ofta ut på den tiden

Folk fullständigt sprutade ur sig åsikter och var inte ett skit rädda för att gå till attack mot vare sig Admin eller moderatorer om man ansåg något vara fel. Detta oavsett om så självaste Admin gick ut och sade att kritiken skulle vara "seriös" eller inte. Folk bombade på och tillät inte en käft att sätta sig på dem. Visst, många fick en näsbränna (varning etc) men vafan livet gick ju vidare för det och debattens vågor gick även fortsättningsvis höga.

Jag vet inte men det kändes som om Flashback levde på den tiden. Det fanns (trots det stora antalet rättshaverister och dårar) en vitalitet som inte överhuvudtaget existerar idag. Många många stora personligheter har rensats ut eller självmant lämnat. Kvar står vi med det forum vi har i dag.

Flashback är verkligen ett lunarstorm med vissa inslag av det som en gång gjorde forumet till det det var. Det är verkligen så. Så till den milda grad har ribban sänkts och mainstreamtanken spritt sig att det faktiskt är svårt att se skillnad på vad som är vad i den frågan. Tycker jag

Det finns inga kritiker kvar. Det ekar tyst av tomhet av skarpa åsikter och egensinnighet på det här forumet just nu. Tyvärr. Tramsarna har med benäget bistånd av oss tagit över. Forumprofilerna idag är inte politiskt inkorrekta personer som Thompa, sursomfan, Roger Persson, Krokodildon, Sven Stolpe osv. Tycka vad fan man vill om dom men i jämförelse med dagens "forumprofiler" så är det ju Titaner vi pratar om.

Idag är det en fjortismaffia som regerar här och lyckas ta sitt jävla loungetramsande med sig överallt i forumet och dessutom åtnjuta moderatorers och Admins beskydd. Det är tydligen den nya målgruppen för Flashback.

Oerhört tråkigt att detta kunnat ske. Flashback idag är ett community i första hand för tonåringar med existensiell ångest. Posörer utan nåt att tillföra. En chatt så god som någon, det är det FB är idag.

Det är min åsikt. Vad tycker ni? Såga gärna. Det tål jag.
2005-11-15, 19:45
Medlem
M2ks avatar
Jag säger inte emot dig.

`Det var bättre förr. Ja, ju förr dess bättre´
2005-11-15, 19:51
Bannlyst
Hur många såna här trådar har det startats??
2005-11-15, 19:54
Moderator
Evil Eds avatar
FB har blivit skräp på den senaste tiden, spelar ingen roll om ni tror att admin och alla andra eldsjälar jobbar i rätt riktning, detta blir aldrig bättre, kurvan viker rakt nedåt.
2005-11-15, 19:54
Medlem
Schulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Jag vet inte jag. Men jag börjar faktiskt tappa tilltron till Flashback alltmer för varje dag som går. Jag reggade mig i Januari 2004 och har alltså bara varit här i (snart) 2 år men det har hänt extremt mycket under den tiden, väldigt mycket positiva åtgärder har vidtagits av Admin. Åtgärder som jag varit helt och hundra procent med på men som enligt mig fått helt motsatta effekter, i alla fall gentemot vad jag hoppades på.

När jag började härja här publicerades varje varning i en helt öppen tråd i Flashback och debattens vågor gick höga. Det stod var och en fritt att kritisera moderatorer och Admins i FB-forat och även där gick debattens vågor höga många gånger.

På den tiden hade FB ett uttalat undergroundsyfte och många (jag bla) fnös och garvade åt den så kallade undergroundstämpeln som Admin publikt faktiskt slog fast att FB skulle slå vakt om och inte alls tafsa på. Det gick tom så långt att Admin startade en tråd där han frågade användarna om de ville att Flashback skulle bli mer likt ett vanligt internet-community.

Jag skrev nåt kritiskt om det där skitsnacket (i min värld) till undergroundtjafs men talade helt i enlighet med topic om varför jag inte tyckte FB skulle bli ett community. Jag fick min första varning för det inlägget. Lite tragikomiskt så där men Admin blev såklart förbannad för så såg det ofta ut på den tiden

Folk fullständigt sprutade ur sig åsikter och var inte ett skit rädda för att gå till attack mot vare sig Admin eller moderatorer om man ansåg något vara fel. Detta oavsett om så självaste Admin gick ut och sade att kritiken skulle vara "seriös" eller inte. Folk bombade på och tillät inte en käft att sätta sig på dem. Visst, många fick en näsbränna (varning etc) men vafan livet gick ju vidare för det och debattens vågor gick även fortsättningsvis höga.

Jag vet inte men det kändes som om Flashback levde på den tiden. Det fanns (trots det stora antalet rättshaverister och dårar) en vitalitet som inte överhuvudtaget existerar idag. Många många stora personligheter har rensats ut eller självmant lämnat. Kvar står vi med det forum vi har i dag.

Flashback är verkligen ett lunarstorm med vissa inslag av det som en gång gjorde forumet till det det var. Det är verkligen så. Så till den milda grad har ribban sänkts och mainstreamtanken spritt sig att det faktiskt är svårt att se skillnad på vad som är vad i den frågan. Tycker jag

Det finns inga kritiker kvar. Det ekar tyst av tomhet av skarpa åsikter och egensinnighet på det här forumet just nu. Tyvärr. Tramsarna har med benäget bistånd av oss tagit över. Forumprofilerna idag är inte politiskt inkorrekta personer som Thompa, sursomfan, Roger Persson, Krokodildon, Sven Stolpe osv. Tycka vad fan man vill om dom men i jämförelse med dagens "forumprofiler" så är det ju Titaner vi pratar om.

Idag är det en fjortismaffia som regerar här och lyckas ta sitt jävla loungetramsande med sig överallt i forumet och dessutom åtnjuta moderatorers och Admins beskydd. Det är tydligen den nya målgruppen för Flashback.

Oerhört tråkigt att detta kunnat ske. Flashback idag är ett community i första hand för tonåringar med existensiell ångest. Posörer utan nåt att tillföra. En chatt så god som någon, det är det FB är idag.

Såsant.
2005-11-15, 19:55
Medlem
Sun Rulers avatar
Till er fyra som svarade på Topdawgs initierande post. Vad anser ni bör göras, konstruktiv kritik...
2005-11-15, 19:57
Medlem
Subb[a]s avatar
Säger inte heller emot dig... läst här sen 2002 nångång och jag satt djupt intresserad och road av trådar som idag framstår som väldigt slätstrukna och egentligen helt innehållslösa. Bara när Roger Persson öppnar käfften som man känner igen sig...

FB har iofs fått scenljuset på sig, flertalet gånger har forumet figurerat i media... vem vet, kanske har det bidragit + det stora antalet nya medlemmar.

Edit: En jävligt stor del av användare reggade för några år sen med rätt hög postcount är bannade dessutom. Varför fattar jag inte! Har man >2500 inlägg, alltså hängt på FB ett bra tag borde man ju kunna reglerna? Hur har dom bannat ut sig?

Massa regler och tjafs har ju tillkommit. Nämner man piratkort så åker man ut.
2005-11-15, 19:57
Medlem
Kan inte bedöma hur det var på den gamla goda tiden före april 2005 då ja kom in men jag är inriktad på ett antal ämnen i första hand.

På så sätt kommer "profilernas" eventuella tonårsaktighet eller titan-klass i bakgrunden.

Jag har alltid varit en "idédriven" människa i samvaron i riktiga livet såväl som på forum.

Top Dawg verkar i detta fall vara "a people person" om ni förstår vart jag vill komma?

(Spyr på utrycket underground. Lika vedervärdigt som avantgarde, alternativt,progressivt, radikalt....)
2005-11-15, 20:00
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Till er fyra som svarade på Topdawgs initierande post. Vad anser ni bör göras, konstruktiv kritik...

Oerhört svårt att svara på, men det måste till ett antal förändringar om FB ska kunna utvecklas åt det håll som de flesta av oss äldre medlemmar vill.

Jag ska fundera och återkomma med något konstuktivt.
2005-11-15, 20:01
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobsson_
Hur många såna här trådar har det startats??
Och den första muppen trillade in...

Det finns inga sådana trådar!

Underground my ass! FB är inte det minsta underground längre. De som påstår det vet inte vad de pratar om. Lagstiftning hit och dit... Åldergräns har vi också fått till slut.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Menar du allvar?

Jag tycker att det är kört.

Här är ett konstruktivt förslag:
Citat:
1.03. Diskussioner om piratkort är förbjudet.
1.04. Hets mot folkgrupp är förbjudet.
1.05. Att direkt uppmana till brott är förbjudet.
1.08. Var försiktig med personuppgifter.
1.11. Kritik mot forumet och dess moderatorer ska vara konstruktiv.
Ta bort reglerna ovan!

/Cody
2005-11-15, 20:09
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg

Håller helt och hållet med!
Jag reggade mig samtidigt som dig(har dock inte skrivit lika mycket...)och har hela tiden haft koll och tyckt att jag hänger med i FB:s utveckling. Men jag har sen juni haft ett ganska långt uppehåll och nu när jag "kommit tillbaka" blir jag lite besviken på alla mesiga jävlar som verkar styra det här stället.

Allt är såååå trevligt och man får inte såra någons känslor bla bla bla...

För övrigt, skönt att det här kom från dig TopDawg, tycker att även du mesat till dig lite om man jämför med något år sedan. Men det verkar som jag hade fel. Skönt!

Förslag på förbättring? Inte direkt, men någonting måste hända. Kanske skippa loungen och tänka över vad FB är. Jag vill ha ett roligt och informativt debattforum, ingen jävla community med tonårsångest och kompistjaffsande

.
2005-11-15, 20:09
Medlem
Jonte.fs avatar
Ja, och när jag nyligen behövde hjälp med några skoluppgifter som jag ej klarade av fick jag inte hjälp pga en massa moraltjafs!
Och det sorgliga var att denna gång var det inte tänkt som något fusk, men "Pk-maffian" på flashback måste ju vara på den säkra sidan så att inget råkar bli Icke-Pk!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in