• 1
  • 2
2005-11-12, 20:44
Medlem
sveningmars avatar
Jag stod framför spegeln i går och lyfte på min läpp och blev fan rädd. Mitt tandkött ser helt förstört ut.. jag får upp nästan hela lillfingret rakt upp.. och har bara snusat i 5 år.
Hur bär ni er åt som har snusat längre? måste inte snusen hamna i ögat??

Så nu blir det till att sluta USH!
Citera
2005-11-12, 20:51
Medlem
Schulls avatar
nix.
Citera
2005-11-12, 20:53
Medlem
Subb[a]s avatar
Har snusat i 6-7 år och min snusgrop är under kontroll... märkt att det börjat gå mer snus senaste året ungefär, antar att det är för att gropen blir större och det krävs mer för att fylla ut den.
Citera
2005-11-13, 10:48
Medlem
Boris The Blades avatar
Jag bytte sida när jag märkte att snusen vandrade för högt upp..
Citera
2005-11-13, 10:57
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boris The Blade
Jag bytte sida när jag märkte att snusen vandrade för högt upp..

Ok, men, vad händer sen då? När du har slut på sidor att ha snusen i?
Citera
2005-11-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Jag stod framför spegeln i går och lyfte på min läpp och blev fan rädd. Mitt tandkött ser helt förstört ut.. jag får upp nästan hela lillfingret rakt upp.. och har bara snusat i 5 år.
Hur bär ni er åt som har snusat längre? måste inte snusen hamna i ögat??

Så nu blir det till att sluta USH!

Nästan hela lillfingret!? Vad har du för ett förkrympt lillfinger? Om jag lägger lillfingret från överläppen så snuddar jag ögonbrynet.
Men snushålet är bäst man håller under kontroll, jag upptäckte nyligen att roten på en av mina hörntänder var på gång att komma fram i hålet.. så det blev till att byta sida.
Citera
2005-11-13, 11:23
Medlem
sveningmars avatar
jag har redan snusat sönder båda sidorna..
Citera
2005-11-13, 11:28
Medlem
Knarkads avatar
Jag har börjat att peta ner snusen direkt i tårkanalerna.

Eller inte. Jag har snusat portion i nästan alla år jag snusat, kanske ägnade ett år med baksnus. Min snusgrop är inte så jättedjup efter 5 år, men så har jag bara snusat portion också. Kan vara så att de som snusar bak får större gropar?
Citera
2005-11-13, 12:00
Medlem
Uno!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Kan vara så att de som snusar bak får större gropar?

Ja, eftersom det oftast blir större prillor med bak och då tänjer/fräter det mer på tandköttet?
Citera
2005-11-13, 12:04
Medlem
TB-303s avatar
Byta sida då och då är det som gäller. Jag har hört det självläker sig med tiden. Stämmer det?
Citera
2005-11-13, 12:08
Medlem
Mendans vi är inne i och snackar om "snus hålet" så kan jag fråga en snabb fråga.

Jag har hört att man han bli blind om man har snuset på den vänstra sidan, det skulle finnas nån närv där. Är det sant eller falskt?
Citera
2005-11-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uno!
Ja, eftersom det oftast blir större prillor med bak och då tänjer/fräter det mer på tandköttet?

Har snusat i 36 år nu. Visst tar tandköttet stryk, min tandläkare frågade en gång varför jag trodde att just jag skulle slippa cancer. Då höll jag upp i flera dagar. Att det krävs större pajer där bak är ju självklart, men själv har jag aldrig provat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in