• 1
  • 2
2005-11-11, 16:43
Medlem
vinnes avatar
Någon som testat detta spel? Vad tycker ni, är det värt att "införskaffas"?

Har ni gjort några egna filmer? Hur blev dom
Citera
2005-11-11, 17:24
Medlem
Draugs Hargs avatar
Jag har pulat med det ett tag nu. Det är rätt svårt att få till bra filmer, men det har högt underhållningsvärde imho.
Citera
2005-11-11, 17:27
Medlem
Schwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Jag har pulat med det ett tag nu. Det är rätt svårt att få till bra filmer, men det har högt underhållningsvärde imho.

Hm, kanske värt att tanka ned då.. stog mellan att tanka det och GUN, det blev GUN.. jag tror jag gjorde fel val.
Citera
2005-11-11, 17:32
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweden
Hm, kanske värt att tanka ned då.. stog mellan att tanka det och GUN, det blev GUN.. jag tror jag gjorde fel val.

Tjae, i helheten tycker jag det är värt att köra The Movies före GUN, om man nu måste välja. GUN kör man igenom relativt snabbt. Jag hade alldedes för stora förväntningar på GUN, så det vart inte så bra som jag trodde. Men jag tycker att The Movies helt klart är värt att...."prova"....innan köp.
Citera
2005-11-11, 18:29
Medlem
vinnes avatar
Är det nån här som har något bra exempel på film man ska kunna skapa då, så man ser ungefär hur dom kommer att kunna bli? Är filmerna också såhär "simsiga" med fjollspråk och mummel och allt vad det är, eller går det att skapa seriösa?
Citera
2005-11-11, 18:38
Medlem
sezdiablos avatar
Är det någon som sitter på en länk där man kan tanka hem the movies ?
Citera
2005-11-11, 19:16
Medlem
UtflippaDs avatar
Gillar "The Movies", lagom början med några filmer man i princip inte bestämmer själv vad de ska handla om och ur de ska vara. Mest för att komma in i spelet. Har stora förväntningar på delen när man själv får börja knåpa ihop manus och hoppas på oändliga valmöjligheter.

Man kan tydligen "lira" online också; ladda upp filmer, kommentera och sätta betyg på andras filmer. Tror att man behöver köpa spelet dock.. För er som inte gjort et villsäga..
Citera
2005-11-11, 19:46
Medlem
slyndas avatar
Har spelat hela dagen nu. Helt klart värt att "köpa"... Kanske tom att köpa på riktigt. Har precis fått studion så man kan göra egna manus. Testade lite, kunde välja mellan "avancerat" "simpelt".. jag tog simpelt, det var inte alls simpelt. Hur mycket möjligheter som helst, ställa in ljus, kostymer, hur dom ska känna osv.
Sen så är det ju ett stort plus att man kan lägga in egna röster!
Citera
2005-11-11, 19:59
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Är det nån här som har något bra exempel på film man ska kunna skapa då, så man ser ungefär hur dom kommer att kunna bli? Är filmerna också såhär "simsiga" med fjollspråk och mummel och allt vad det är, eller går det att skapa seriösa?

Just nu kör jag sandbox och lallar runt lite med riktigt mycket pengar och startade det hela år 1930. Nu är jag i slutet av 1945 och saker och ting börjar bli avancerade. Men som tidigare talare så blir det mer och mer avancerat i en lagom fart så man hinner få bukt på det hela tills den dag man sitter och gör en film från scratch med ljus osv. Du kan - som sagt - lägga in egna röster, göra subtitles osv.
Citera
2005-11-11, 22:11
Medlem
vinnes avatar
Låter ju nästan riktigt bra! Kan ingen lägga upp sin egna film så vi får se hur bra ni egentligen är?
Citera
2005-11-11, 22:25
Medlem
ojns avatar
För er som vill börja år 2000:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Liontech Studios Ltd\TheMovies

Sätt "Allow Any Decade" till 1.
Citera
2005-11-11, 23:06
Medlem
Schwedens avatar
Fan, nu blir man ju lite nyfiken på skiten.. kanske bäst att man tankar ned o testar då...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in