• 1
  • 2
2005-11-10, 12:58
Bannlyst
Hej alla glada...

en liten fundering...har någon provat att ta kratom super enhanced leaf från ND och inte göra te på det? Altså bara ta det kallt typ i en jogurt eller liknande...funkar det?? eller är det så att kratom funkar som bäst när man värmer upp det??

Tacksam för svar...

Bobby
Citera
2005-11-10, 13:05
Medlem
Fick bara effekt på Azarius Extraktet, ND's har jag både gjort te 4g, blandat i någon yogurt m.m utan effekt.
Citera
2005-11-10, 16:09
Bannlyst
Jag tror det funkar på nästan samma sätt. Det kanske tar lite längre tid innan du har allt ute i blodomloppet. Kanske nån dryg timma eller så mellan intag och rus.

Inte effekt på Nd:s kratom? Skumt, jag tycker det funkar bra. Det verkar skilja en hel del mellan batcharna, häromveckan var det nån annan som totalsågade azarius kratom. Körde du på tom mage?
Citera
2005-11-10, 16:58
Bannlyst
Hej,
ok då sk jag nog prova något annat än te denna gång...
Jag måste säga att jag tycker azarius kratom extrakt var riktigt dåligt....
Blev illamående och fick inte alls ngn bra effekt. Beställde ett annat extrakt från tailand och det funkade mycket bättre och jag ådde inte illa....men eftresom det är utanför EU så är det lite bökigare...så därför provar jag ND`s denna gång....hoppas det funkar
Citera
2005-11-10, 19:02
Medlem
FarbrorFuls avatar
ang. kokning. hur ska det kokas? finns det nån temp det inte får överstiga för det "goda" ska försvinna? och get det mer effekt om det kokar/sjudar ett tag?
Citera
2005-11-10, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFul
ang. kokning. hur ska det kokas? finns det nån temp det inte får överstiga för det "goda" ska försvinna? och get det mer effekt om det kokar/sjudar ett tag?

Jag kokar upp vattnet innan, låter det svalna nån minut och häller i det över kratomet som jag har i koppen. Drar i mig allt, även bladen.

Skulle nog vara slöseri att koka runt (iaf. super enhanced) det i kastrullen med tanke på att en del lär fastna på kanterna.
Citera
2005-11-10, 22:30
Medlem
socs avatar
Man kan hälla pulvret direkt ur påsen in i munnen och tugga och svälja. Tycker det funkar bäst när man har det i munnen en stund. Traditionellt har ju bladen tuggats av en del brukare i Thailand. Godast enligt mig är nykokt vatten som hälles i kopp med pulver och honung.
Citera
2005-11-11, 11:56
Bannlyst
Ok...
provad igår....det blev faktsikt te i alla fall...
tuggade lite och hela munnen och halsen domnade bort....
Men jag måste säg att jag tror jag är ganska hård på kratomet med tanke på att jag först tog 4g och efter det 3g till....Då var jag nöjd....
Man blev lite mer trött i ögonen av ND´s sort än vad jag blev av det ifrån Tailand (extrakt)...

Helt ok...men trist att det ska behöva gå ca 175:- på en kväll...
Citera
2005-11-11, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby_B
Ok...
provad igår....det blev faktsikt te i alla fall...
tuggade lite och hela munnen och halsen domnade bort....
Men jag måste säg att jag tror jag är ganska hård på kratomet med tanke på att jag först tog 4g och efter det 3g till....Då var jag nöjd....
Man blev lite mer trött i ögonen av ND´s sort än vad jag blev av det ifrån Tailand (extrakt)...

Helt ok...men trist att det ska behöva gå ca 175:- på en kväll...

Är du stor och tung? Är du tillvand på andra opiater sen tidigare eller kört mycket kratom den senaste tiden? När intog du senaste måltiden innan kratomet, alltså hade du tom mage?

Jag undrar eftersom det oftast bör räcka med 4 gram super enhanced. Men som sagt så skiljer det säkert rätt mycket mellan batcharna. Har man tur kanske man kommer över nån ultrastark variant då och då.
Citera
2005-11-14, 12:44
Bannlyst
Hej....nä då...inge tung...
väger 75 kg och är 185cm lång...
Jag har kört kratom nu i 3 veckor 2 ggr per vecka...oftas blir det måndag och torsdag för det passar in i det vardaglige
Jag hade ätit ca 2,5 h innan jag intog kratomet....
Nu var det senast i torsdags jag tog kratom...ska nog skippa idag och först ta på torsdag....hoppas det kanske kan ge bättre effekt...
När det gäller om jag tagit mycket opiater för övrigt så är svaret nej....
Inga opiater what so ever!!

B
Citera
2005-11-14, 20:42
Medlem
Brukar göra te, som får dra en kort stund... men tugga, till och med snusa går bra...

Tog "för mycket" en gång... kallsvettig, svajig, otroligt dålig motorik... inge kul... men i lagom mängd..

Nån som märkt att om man tar flera dgr i rad att effekten försvinner?
Citera
2005-11-15, 11:23
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jon67as
Brukar göra te, som får dra en kort stund... men tugga, till och med snusa går bra...

Tog "för mycket" en gång... kallsvettig, svajig, otroligt dålig motorik... inge kul... men i lagom mängd..

Nån som märkt att om man tar flera dgr i rad att effekten försvinner?
Japp, ganska snabb toleransutveckling. Jag kom upp från 2g till 12-grams-doser på bara en vecka, men då bröt jag pga det höra priset på kratom. Så varannan dag är att rekommendera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in