Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Det stämmer att Fallout 3 är under utveckling, men då hela projektet verkar jinxat så tänker jag inte tro på det förrän jag återigen står i wasteland med en cattleprod i ena handen och en maskindriven sledgehammer i den andra, ponerande om jag ska döda crackhororna runt hörnet och ta deras pengar eller hjälpa dom med den quest som de kanske har.
Även om jag älskar formen som Fallout har, så vore det intressant att se hur det fungerade om man gjorde om det i stil med samma förvandling GTA genomgick. Där fungerade det iaf. Om man lyckas bibehålla känslan så skulle det kunna knäcka alla spel som någonsin har gjorts. Helst med 400 timmars dialog och en uppskattad speltid på 5000+ timmar. Givetvis bara singleplayer.

Jo visst vill man känna på känslan att stå där från början men sin sledgehammer och en pistol med 1% hitchans hur nära som helst
för att sedan träna upp sig i jakten på en gaussrifle

om man inte föredrar rocket launcern

Jo GTA är ju enda spelet jag iallafall nu kan komma på har behållt sin känsla alla spel igenom. stilen på det spelet här väl ändå ändrats efter san andreas kom med lite rpg inspiration som som att man tränar upp skils man kan ha "party"
Jag tycker dem borde följa stilen från fallout 2 men utöka föremålen och fortfarande ha spelet som det där fria fallout 2, istället för en general som ger än uppdrag spelet igenom tills man klarat det. Man bör ha sitt huvudmål som framgår i storyn komma in i ett specellt vault med flera tillvägagångsätt, men fortfaraned inte lika lätt som 2an va så fort man fått den dära stora armouren och en gaussrifle kunde man dra in och utplåna en hel stad bara man hade några jet.