2005-10-27, 12:36
Medlem
Är det bara jag som tycker att turbonegro har i sitt senaste album tappat klösen?. Det var bättre förr?
Någon medlem i TurboJugend?
Citera
2005-10-27, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oggeh
Är det bara jag som tycker att turbonegro har i sitt senaste album tappat klösen?. Det var bättre förr?
Lyssnar rät tmycket på dem, tycker Scandinavian Leather och Apocalypse Dudes är 2 bra album.. Party Animals var inte lika bra.. fortfarande bra men inte lika.

Såg dem på Arenan 24 september, den vildaste konserten jag någonsin varit på

Håller med dig i alla fall att de tappat stinget, Wasted Again är däremot en skön låt
Citera
2005-10-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Lyssnar rät tmycket på dem, tycker Scandinavian Leather och Apocalypse Dudes är 2 bra album.. Party Animals var inte lika bra.. fortfarande bra men inte lika.

Såg dem på Arenan 24 september, den vildaste konserten jag någonsin varit på

Håller med dig i alla fall att de tappat stinget, Wasted Again är däremot en skön låt

Jag var självklart även på Arenan .

Wasted Again är underbar och All My Friends Are Dead annars börjar det se beiget ut,
Citera
2005-10-27, 15:50
Medlem
tolchocks avatar
Håller med om att de blivit lite tamare..

Måste dock säga att spelningen på Nalen i våras var MYCKET bättre än Arenan-giget.. Tror att Arenan var lite för stor för dem..
Citera
2005-10-27, 17:23
Medlem
Tyvärr så tappade de mycket i attraktionskraft när svennebanan började dyka upp på spelningarna i sailorhatt.
Citera
2005-10-27, 18:12
Medlem
johnny_viciouss avatar
tycker att nya skivan är ett helt naturligt steg för dem att ta efter deras tidigare skivor, vägen har ju lett fram till Party Animals så att säga och jag tycker fortfarande de är mycket bra. dock inte lika bra som apocalypse dudes men ändå!

förresten så borde det vara varning på att inte söka innan man postar en tråd :
http://forum.flashback.info/scandina...ght=turbonegro
Citera
2005-10-27, 19:20
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Turbonegro var svinbra kring "Ass Cobra" (en av de främsta punkplattorna någonsin!), därefter har det sakta men jävligt säkert gått utför. Numera låter det gammalt och gubbigt, helt utan stil och klass. Stölderna är alltför uppenbara och alltför ruttet genomförda...
Alla som gillar det nya är lurade, musikaliskt historielösa och förmodligen även födda på åttiotalet.
Citera
2005-10-27, 19:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Alla som gillar det nya är lurade, musikaliskt historielösa och förmodligen även födda på åttiotalet.

mycket skitsnack i en och samma mening där...
Citera
2005-10-27, 23:26
Medlem
Grindbusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggeh
Den är ingenting mot de gamla släppen.. så enkelt är det!
Citera
2005-10-27, 23:47
Medlem
91/96s avatar
Jag gillar det gamla, men tycker Party Animals är helt värdelös bortsett från ett par hyfsade låtar (All My Friends Are Dead, Wasted Again). Texterna är ointressanta och musiken låter alldeles för mycket 70-tal. Det var bättre förr.
Citera
2005-10-28, 18:48
Medlem
Turbonegro kanske blir bättre nu när Hank sakta men säkert börjar knarka igen,en närstående hamnade på samma efterfest när de lirade i gbg nu senast oxh där hade HvH stuckit åt bartendern en tusing(fan vad klyschigt) för att denne skulle fixa"dop"eller"stoff"vad nu norskarna säger.

Ass Cobra är en av mina absoluta favoritskivor,de andra är inte det.
Citera
2005-10-29, 00:36
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Turbonegro var svinbra kring "Ass Cobra" (en av de främsta punkplattorna någonsin!), därefter har det sakta men jävligt säkert gått utför. Numera låter det gammalt och gubbigt, helt utan stil och klass. Stölderna är alltför uppenbara och alltför ruttet genomförda...

Jepp! Turbo blir tyvärr mer och mer en blek kopia av sig själv. Det känns som att gutterne försöker att tillverka turboliknande material i stället för att fortsätta att vara TRBNGR. Deras skapande verkar vara över. Ass Cobra, en snuskigt bra platta, var deras höjdpunkt. Apocalypse Dudes gick an, men därefter...

(Är inte med i Turbojugend men står på väntelista till en jugend här i Hamburg.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in