En sak kom jag och tänka på denna morgon. Hur är ni egentligen som härskare? Jag är en sådan som kan spränga bort städer med atombomb för att jag tycker det är coolt. Och i Civilization Call to power, så hände det att jag lät folk i vissa städer svälta ihjäl för att de inte passade in i mina planer för att nämna ett par saker. Och jag kan väl inte säga att jag var speciellt snäll mot lokalbefolkningen när jag skulle inta en stad heller, bombade rätt mycket innan jag gick in med mina trupper. I ett annat turnbaserat rollspel, Master of Orion 2, så sprängde jag bort hela planeter med min stellar converter för att jag tyckte det var coolt. Antagligen var det animationen som gjorde att jag tyckte det var coolt. Visst låter det som Emperor Palpatine, var en snäll typ i jämförelse!

Så nu åter till min fråga, härskar ni som ni skulle gjort i verkligheten, och tar hänsyn till civilbefolkningen? Eller spränger och dödar ni allt ni ser bara för sakens skull eller för att det gynnar er i er kamp mot ert egna imperium!?