2005-10-26, 23:49
Medlem
Spaders avatar
Ja då har spelet äntligen kommit ut på piratnäten då
Här kan ni diskutera det mesta angående spelet, hur det går för er, första intryck, problem osv.

-Här kan ni tanka spelet om ni vill: http://www.torrent-galaxy.to/lister/...2c323551c1bfdd

-Letar ni efter andra trackers så vänd er till warez-forumet. Finns 2 utmärkta stickys där, en med en massa länkar och en tråd med requests.

-Inget "jag tankar i 1000kb/s nu, ye". Ingen är intresserad!

/Spader
Citera
2005-10-27, 00:28
Medlem
d0lfs avatar
Äntligen, ett spel som man verkligen sett fram emot. Det är synd dock att inget civ spel kunnat toppa civ2 ännu. Varje gång jag vill ha ett strategispel som håller plockar jag fram det gamla spelet och det är kul år efter år. Men nog med nostalgiskt mummel, jag hoppas verkligen att dem har lyckats med det här spelet. Jag hoppas att dem inte har lagt ned allt för mycket tid på att förfina grafiken utan istället satsat på att förfina spelidén från civ2. Inte att dem lagt till så mycket strategiska funktioner så att det tar en vecka bara att bemästra basfunktionerna utan att dem utvecklat linjerna till perfektion så att gamla civilization2 spelare som mig själv kan hitta hem. Nu har jag inte följt utvecklingen av spelet alls, så jag har ingen aning om vad jag har att vänta egentligen.

Om några timmar hoppas jag i alla fall på att få sätta tänderna i ett förstklassigt strategilir, återkommer med utvärdering då.
Citera
2005-10-27, 00:30
Medlem
gefys avatar
Ärligt talat så kan man lira ettan fortfarande utan att tycka att grafiken
besvärar.
Citera
2005-10-27, 00:36
Medlem
d0lfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefy
Ärligt talat så kan man lira ettan fortfarande utan att tycka att grafiken
besvärar.

Det vet jag inte, jag har inte lirat ettan nämnvärt. När det gäller Civilization 2 däremot så besvärar grafiken inte på något sätt. Det är ju såklart lite trisst att det ibland är lite svårt att förflytta gubbarna, att det inte finns större variation på städer och terräng. Men det är knappast något som är ett större problem då det är strategin och speliden som är det viktiga inte grafiken...

Edit: oj, misstolkade ditt inlägg.
Citera
2005-10-27, 01:15
Medlem
Blir nog inte mycket sömn nu när man fått hem det här guldspelet ska försöka komma tillbaka med en rapport senare.
Citera
2005-10-27, 03:09
Moderator
impieteers avatar
Ser mycket trevligt ut precis nu när jag installerat det - synd att jag inte har tid att spela det närmaste dagarna.

Jag vet att vi inte ska ta några supportgrejer i den här tråden, jag vill bara förtydliga lite saker som Spader skrev i första inlägget.
http://www.torrent-galaxy.to/lister/...2c323551c1bfdd

..lösenordskyddar sina filer med lösenordet "www.torrent-galaxy.to". Efter att jag installerat och ville spela spelet var jag även tvungen att komma undan Safedisc, vilket man gör med exempelvis sd4hide.exe som ni hittar exempelvis här.
Citera
2005-10-27, 06:17
Bannlyst
Låter soft! Civilization 3 var riktigt bra tycker jag. Men är det ingen annan som saknar ett Colonization 2?
Citera
2005-10-27, 10:02
Medlem
Alezmans avatar
kan inte starta det pga. grafiska fel..får felmeddelande vid uppstart, nån som får de me ?
Citera
2005-10-27, 10:15
Medlem
icys avatar
En sak kom jag och tänka på denna morgon. Hur är ni egentligen som härskare? Jag är en sådan som kan spränga bort städer med atombomb för att jag tycker det är coolt. Och i Civilization Call to power, så hände det att jag lät folk i vissa städer svälta ihjäl för att de inte passade in i mina planer för att nämna ett par saker. Och jag kan väl inte säga att jag var speciellt snäll mot lokalbefolkningen när jag skulle inta en stad heller, bombade rätt mycket innan jag gick in med mina trupper. I ett annat turnbaserat rollspel, Master of Orion 2, så sprängde jag bort hela planeter med min stellar converter för att jag tyckte det var coolt. Antagligen var det animationen som gjorde att jag tyckte det var coolt. Visst låter det som Emperor Palpatine, var en snäll typ i jämförelse!
Så nu åter till min fråga, härskar ni som ni skulle gjort i verkligheten, och tar hänsyn till civilbefolkningen? Eller spränger och dödar ni allt ni ser bara för sakens skull eller för att det gynnar er i er kamp mot ert egna imperium!?
Citera
2005-10-27, 10:21
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alezman
kan inte starta det pga. grafiska fel..får felmeddelande vid uppstart, nån som får de me ?

Verkar vara en hel del med grafikkortet ati som har problem. Här är en tråd i ett forum där problematiken disskuteras: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=133003

Jag har själv ett atikort, men för mig fungerar det, vilket känndes bra. Trött på datorbekymer.
Citera
2005-10-27, 10:55
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyros
Låter soft! Civilization 3 var riktigt bra tycker jag. Men är det ingen annan som saknar ett Colonization 2?

Colonization 2?! Jag fullständigt älskade colonization, visste inte att det fanns en uppföljare. Hur som helst så var det riktigt kul att bygga upp städer längs kusten och missionera bland de hedniska eldvattendrinkarna.
Citera
2005-10-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
En sak kom jag och tänka på denna morgon. Hur är ni egentligen som härskare? Jag är en sådan som kan spränga bort städer med atombomb för att jag tycker det är coolt. Och i Civilization Call to power, så hände det att jag lät folk i vissa städer svälta ihjäl för att de inte passade in i mina planer för att nämna ett par saker. Och jag kan väl inte säga att jag var speciellt snäll mot lokalbefolkningen när jag skulle inta en stad heller, bombade rätt mycket innan jag gick in med mina trupper. I ett annat turnbaserat rollspel, Master of Orion 2, så sprängde jag bort hela planeter med min stellar converter för att jag tyckte det var coolt. Antagligen var det animationen som gjorde att jag tyckte det var coolt. Visst låter det som Emperor Palpatine, var en snäll typ i jämförelse!
Så nu åter till min fråga, härskar ni som ni skulle gjort i verkligheten, och tar hänsyn till civilbefolkningen? Eller spränger och dödar ni allt ni ser bara för sakens skull eller för att det gynnar er i er kamp mot ert egna imperium!?
Väldigt nördig inlägg.
Men jag är ju givetvis snäll som härskare även om jag bombar sönder försvaret i städerna med mina flygplan innan jag traskar in. I CIV så brukar jag försöka få städerna så stora som möjligt även om det kostar skjöldar. Det är väldigt coolt med 40+städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in