Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-10-16, 14:59
  #1
Medlem
Chribils avatar
Vilka ska ditt och se band som

APOPTYGMA BERZERK
AGONOIZE
COMBICHRIST
?
M.fl

Jag vet att jag ska iallafall dit. Har aldrig varit på den festivalen innan men nu när man har blivit lite av en syntare i sig så är det ju ett självklart val av festivaler.
Ni som har varit där, vad ska man förvänta sig? Vad är det som är bra/dåligt av festivalen?
Citera
2005-10-18, 01:11
  #2
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chribil
Vilka ska ditt och se band som

APOPTYGMA BERZERK
AGONOIZE
COMBICHRIST
?
M.fl

Jag vet att jag ska iallafall dit. Har aldrig varit på den festivalen innan men nu när man har blivit lite av en syntare i sig så är det ju ett självklart val av festivaler.
Ni som har varit där, vad ska man förvänta sig? Vad är det som är bra/dåligt av festivalen?
Inga fel på festivalen alls. Skitbra arrangemang överhuvudtaget...mycket folk, bra ljud, bra musik, bra lokal etc.
Alla band är släppta nu för övrigt

www.tinitus.com

Combichrist och Agonoize är nog mina prioriterade val...
Citera
2005-10-18, 01:52
  #3
Medlem
FarbrorFuls avatar
chribil gillar att få kukar ritade i sin msn säger legenden
Citera
2005-10-18, 01:58
  #4
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chribil
Vilka ska ditt och se band som

APOPTYGMA BERZERK
AGONOIZE
COMBICHRIST
?
M.fl

Jag vet att jag ska iallafall dit. Har aldrig varit på den festivalen innan men nu när man har blivit lite av en syntare i sig så är det ju ett självklart val av festivaler.
Ni som har varit där, vad ska man förvänta sig? Vad är det som är bra/dåligt av festivalen?
Har inte riktigt bestämt mig ännu, egentligen bara Die Krupps som lockar, övriga intressanta band har jag sett. Nya ApB är småtrevlig men inget som får mig att ränna efter dem, sett dem flera gånger tidigare iofs. Har du inte hört den så lyssna på den, den är totalt olika tidigare skivor de släppt. Combichrist såg jag på M'era Luna, förvänta dig inte för mycket av det.

Annars håller jag med Rauz, det är ett skitbra arrangemang.
Citera
2005-10-18, 02:12
  #5
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Har inte riktigt bestämt mig ännu, egentligen bara Die Krupps som lockar, övriga intressanta band har jag sett. Nya ApB är småtrevlig men inget som får mig att ränna efter dem, sett dem flera gånger tidigare iofs. Har du inte hört den så lyssna på den, den är totalt olika tidigare skivor de släppt. Combichrist såg jag på M'era Luna, förvänta dig inte för mycket av det.

Annars håller jag med Rauz, det är ett skitbra arrangemang.
Die Krupps var riktigt, riktigt bra på WGT tidigare i år, bara gamla godingar och härligt gitarrfritt...om det nu är det man går igång på.
Jag ska se Cc nu i november så får jag återkomma då - dom kanske är bättre nu när dom nästan är på hemmaplan?
Citera
2005-10-20, 20:54
  #6
Medlem
Chribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Inga fel på festivalen alls. Skitbra arrangemang överhuvudtaget...mycket folk, bra ljud, bra musik, bra lokal etc.
Alla band är släppta nu för övrigt

www.tinitus.com

Combichrist och Agonoize är nog mina prioriterade val...


Ahh great, jag såg inte det förens nu. Combichrist lär ju vara en hödjare iår iallafall.
Ser verkligen fram imot festivalen.


Men är den utomhus eller inomhus. En liten fågel sa i mitt öra idag att den är inomhus, men har fåglen rätt?

Anyway, blir nog jädrans nice

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFul
chribil gillar att få kukar ritade i sin msn säger legenden


ehhhh??


Nu förstår jag verkligen ingenting + att du inte har fört något som helst i denna diskutionen + ATT DET ÄR DU SOM HÅLLER PÅ ATT FULA DIG PÅ MSN!!!
Citera
2005-10-20, 21:00
  #7
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Jag var mest fascinerad över hur lugnt det var, inget bråk eller andra otrevligheter förra året. Jättebra arrangemang och lokal.

Den ende som är intressant för mig är Howard Jones men med tanke på vilka skräckband jag tvingades genomlida förra året, innan Alphaville steg upp på scenen, så står jag nog över i år.
Citera
2005-10-20, 21:01
  #8
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag var mest fascinerad över hur lugnt det var, inget bråk eller andra otrevligheter förra året. Jättebra arrangemang och lokal.

Den ende som är intressant för mig är Howard Jones men med tanke på vilka skräckband jag tvingades genomlida förra året, innan Alphaville steg upp på scenen, så står jag nog över i år.
Fast du, Howard Jones var riktigt, riktigt bra när jag såg honom på SAMA i våras. Så det kan nog vara värt att uthärda lite annorlunda musik.
Citera
2005-10-20, 21:03
  #9
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Fast du, Howard Jones var riktigt, riktigt bra när jag såg honom på SAMA i våras. Så det kan nog vara värt att uthärda lite annorlunda musik.

Hmmm... du säger det. Jag kanske måste tänka om då.
Citera
2005-10-20, 21:08
  #10
Medlem
Chribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag var mest fascinerad över hur lugnt det var, inget bråk eller andra otrevligheter förra året. Jättebra arrangemang och lokal.

Den ende som är intressant för mig är Howard Jones men med tanke på vilka skräckband jag tvingades genomlida förra året, innan Alphaville steg upp på scenen, så står jag nog över i år.


Jag vet iofs att det är en fråga om smak men APOPTYGMA BERZERK är ju ändå ett klassiskt syntband och för min egna del jädrans bra.
Låter annars som en hygglig festival
Citera
2005-10-20, 21:23
  #11
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chribil
Jag vet iofs att det är en fråga om smak men APOPTYGMA BERZERK är ju ändå ett klassiskt syntband och för min egna del jädrans bra.
Låter annars som en hygglig festival
Ja, nya poppiga och osyntiga Apoptygma funkar nog för de flesta. Och Gullan du kan vara lugn, de låter ingenting som Fixmer/McCarthy.
Citera
2005-10-20, 21:26
  #12
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Ja, nya poppiga och osyntiga Apoptygma funkar nog för de flesta.

För mig också?

Det lutar nog åt Tinitus i år också när allt kommer omkring.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback