• 1
  • 2
2005-10-07, 19:48
Medlem
ja gör den det,
jag har hört tex att om man skiter i att träna vänsterarmen men tränar högerarmen utav bara helvete så ökar vänsterarmen i styrka också för att kroppen automatiskt jämnar ut muskelstyrkan!
är det sant?
Citera
2005-10-07, 19:52
Medlem
Thoss avatar
Har också hört det, men vänsterarmen ökar då inte lika mycket.
Citera
2005-10-07, 20:12
Medlem
Danijääls avatar
Ja, såklart. Tränar du bara högra armen i några månader får du ett sixpack och hela kitet, automatiskt.

Det verkar förbannat dumt, om du ursäktar. Det kan hända att om du tränar höger, vänsterarmen lika mycket ( men är egt mer tränad i högerarmen) så kommer det jämna ut sig tillslut- du blir alltså ungefärligt lika stark i båda armarna. Att tro Något annat verkar ju bra jäkla tossigt måste jag säga.
Citera
2005-10-07, 20:22
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil
ja gör den det,
jag har hört tex att om man skiter i att träna vänsterarmen men tränar högerarmen utav bara helvete så ökar vänsterarmen i styrka också för att kroppen automatiskt jämnar ut muskelstyrkan!
är det sant?
Varför skulle då kroppsbyggare ha ett sånt jäkla jobb med att bygga upp symmetri? Själv är jag knappast kroppsbyggare, men jag körde mycket bänkpress som yngre. Det gav mig framåtskjutna axlar och dålig symmetri, dessutom blev jag inte ett dugg starkare i andra muskelgrupper. Bl.a. benen har jag släpat efter med.

Nej, jag tror helt enkelt att det är b/s.
Citera
2005-10-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Varför skulle då kroppsbyggare ha ett sånt jäkla jobb med att bygga upp symmetri? Själv är jag knappast kroppsbyggare, men jag körde mycket bänkpress som yngre. Det gav mig framåtskjutna axlar och dålig symmetri, dessutom blev jag inte ett dugg starkare i andra muskelgrupper. Bl.a. benen har jag släpat efter med.

Nej, jag tror helt enkelt att det är b/s.

ja jag tycker också att det låter lite tossigt men detta är vad jag har hört och jag undrar bara om det är sant det verkar iallafall vara en väldigt välspridd myt isåfall då jag hört det från väldigt många håll.min teori är(och jag är ingen kroppsbyggare...långt därigfrån) att kroppen kan kompensera en pytteliten bit men inte så mycket.
Citera
2005-10-07, 21:07
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Men hur kommer man se ut om man bara tränar armhävningar som fan?
Citera
2005-10-07, 21:11
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking

hmm troligtvis stark framsida.. men klen baksida..
alltså främre sidan utav axlarna har muskler.. medans du vid baksidan av axlarna inte har mycket alls..
Citera
2005-10-07, 21:13
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
hmm troligtvis stark framsida.. men klen baksida..
alltså främre sidan utav axlarna har muskler.. medans du vid baksidan av axlarna inte har mycket alls..

Men armhävning i kombination med chins (handflatorna vända bort från dig) borde väl vara en bra kombination om man inte orkar köpa hela gympaketet?
Citera
2005-10-07, 21:18
Medlem
kyusss avatar
Citat:
ja jag tycker också att det låter lite tossigt men detta är vad jag har hört och jag undrar bara om det är sant det verkar iallafall vara en väldigt välspridd myt isåfall då jag hört det från väldigt många håll.min teori är(och jag är ingen kroppsbyggare...långt därigfrån) att kroppen kan kompensera en pytteliten bit men inte så mycket.
Däremot har jag hört att om man styrketränar så ökar kroppens omsättning av testosteron och det ökar den generella uppbyggnaden
Citera
2005-10-07, 21:18
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Då kommer du se ut som en Bobbo Viking!
Citera
2005-10-07, 23:05
Medlem
Chonkans avatar
Citat:
ja gör den det,
är det sant?

haha,fan va bra! ska genast sluta träna vänstra sidan av kroppen!
Citera
2005-10-08, 00:44
Medlem
All styrketräning ger en ökning av muskeltillväxtens mekanismer i kroppen, men kroppen är smart och stärker de områden som ansträngs specifikt. Därför är en isolerande övning som t.ex. hantelcurl tämligen värdelös som övning för allmän styrkeökning.

Däremot olika varianter av chins och knäböj som aktiverar en stor del av kroppens muskler kan räcka långt på vägen till generell muskeltillväxt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in