• 1
  • 2
2005-09-28, 13:29
Medlem
Arne Bajses avatar
Tänkte starta en tråd om våre käre estradör, revyräv och barnprogramsikon Brasse Brännström. Brasse som egentligen heter Lars-Erik är en stabil kändis, som fortfarande är på tapeten. Varför fick han namnet Brasse och står det så i hans pass också? Har läst att han var gift med nån som heter Gitt, men att de skildes och blev ihop igen eller nåt liknande. Har Brasse några barn? tveksamt.. Har Brasse tittat för djupt i glaset? Har Brasse varit deprimerad? Har Brasse varit arbetslös? Var Brasse gladare på 70-talet? Vem är Brasse egentligen?

Jag känner till följande om Brasse:

-Är ganska sliten och ovårdad
-Är snäll, men blyg fast dryg och otrevlig när han är full.
-Åker aldrig kollektivt.
Citera
2005-09-28, 13:42
Bannlyst
Lill Lindfors?
Citera
2005-09-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlot
Lill Lindfors?

Visst var han tillsammans med henne på 80-talet. Under pseudonymen LIMABRALL drev man en teater. Lill Magnus Brasse Aller (Johansson).

Hade allvarlig scenskräck ett tag men kom tillbaka på scenen i slutet på 90-talet.

Tror inte han har barn. Är väl ett stort barn själv?
Citera
2005-09-28, 14:21
Medlem
Orm Ondes avatar
Magnus har valsat runt i media för diverse patetiska kvinnohistorier. Och nu är det Brasses tur. Vad händer härnäst, kommer det att upptäckas att Eva egentligen var stödmedlem i Badder-Meinhof?

Snälla, lämna "fem myror" i fred!
Citera
2005-09-28, 14:30
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlot
Lill Lindfors?

Just det.. Lill Lindfors, men varför skaffade Brasse inga barn med Lill? Är Brasse steril? Vad har Anders som inte Brasse har?
Citera
2005-09-28, 14:31
Bannlyst
Han hade väl lite problem med spriten under en period
Citera
2005-09-28, 16:54
Medlem
Han hade kontor i ett hörn av Rönnbergs reklambyrå i Stockholm i mitten av 90-talet och sågs ofta i fikarummet sittande med ett korsord.

Han hade svår scenskräck i flera år och tampades med detta och depressioner.

Ovårdad håller jag inte med om. Träffade honom på krogen efter det att han turnerat med sin enmansshow Grottmannen och han var proper och trevlig.
Polo och kavaj. Möjligen är han lite tunnhårig.
Citera
2005-09-28, 17:36
Medlem
Har träffat Brasse ett par gånger. Mycket trevlig herre.
Citera
2005-09-28, 23:01
Medlem
Jaevelbergs avatar
Såg Brasses enmansshow "Grottmannen" på nån teater vid Karlaplan härom året. Han var ensam på scen i över 2 timmar och ägde rätt bra. Hans scenskräck nämndes tidigare i denna tråd, men den måste han ha jobbat rätt bra på, för jag kan knappast tänka mig något mer självutlämnande än att stå ensam på en scen och snacka om manlighet
Citera
2005-09-29, 09:25
Medlem
Buck Laughlins avatar
Han ser rätt sliten ut nu. Ses ofta på Rosa Drömmar på Lilla Essingen.
Citera
2005-09-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Magnus har valsat runt i media för diverse patetiska kvinnohistorier. Och nu är det Brasses tur. Vad händer härnäst, kommer det att upptäckas att Eva egentligen var stödmedlem i Badder-Meinhof?

Snälla, lämna "fem myror" i fred!

Undrar om Magnus och Brasse dubbelmackade Eva nån gång.
Citera
2005-09-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Undrar om Magnus och Brasse dubbelmackade Eva nån gång.

Det tror jag är ganska självklart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in