Mina första riktiga spelminnen härstammar från slutet på 80-talet då familjen införskaffade den nya, superhotta Amigan - gudarnas val när det gällde datorer. Det är inte utan att man blir lite nostalgisk när man tänker på alla heta spel man hade kopierat upp från kompisarna.
Vi minns kanske titlar som: 
The New Zealand story - plattformsspelet med kycklingen som sköt pilar. Mitt första spel och ett av mina favoritspel på den tiden.
Bubble bobble - de bubbelskjutande drakarna glömmer man inte i första taget. Lyckades aldrig klara spelet...påstås att sista banan var omöjlig? Nägon som vet?
Highway hawks  - världens fulaste bilspel (man körde typ en brun Lada), men ändå underhållande på någon primalt sätt.
Mousetrap - det såg iaf kul ut när musen dog. Ännu ett spel jag aldrig klarade
Boulder dash  - småkids som gräver i jorden, samlar diamanter och knuffar stenar i skallen på Pacman-wannabes. Låter det spännande? En gång i tiden var det det...
Dynamite Ducks  - kommer ihåg hur vi tyckte att grafiken var urläcker...Kul att man kunde stå och ladda upp en smocka som blev hur stor som helst.
Ojojoj - listan kan göras lång. Känn er välkommna att dela med er av gamla minnen och favoriter bland Amiga 500:ans speltitlar.