Äsh, doom3 är inte till för att det ska va en spelkänsla i skiten, doom3 finns bara till så man kan bajsa på sig innan man går och lägger sig... förutsatt att man lirar med normal hög volym, bra graffe och nersläckt i hela rummet
Jag hoppas verkligen det inte är som Q3 iallafall. Det vore dåligt. Nej det ska vara en story tycker iallafall jag. Kanske det blir också vad vet jag?
Nåja det ska ändå kanske köpas när det kommer
Förmodligen lika skit som 2an och 3an. Felet med dem jämfört med orginalet är:
* Bunnyjump blev lätt och kasst. I QW kunde se bara på hur de tog sig fram om de var bra eller inte.
* Vapnen är för balanserade. Istället för två bra vapen är alla vapen skit.
* Banorna är för stora och öppna. I QW var det viktigt att kunna utnyttja miljön i banorna vilket spelar större roll i små komplexa banor som dm-banorna.
* Sega vapenbyten, varför??? Finns ingen anledning till att sega ner det. Man kunde köra såna sköna kombos i QW.
Alla dessa saker urskiljde en bra spelare och lite bättre spelare. Känns som att alla ändringar har gjort det roligare för nybörjare så att spelen vinner marknad. Om Q4 inte följer den trenden och går tillbaka till vad som gjorde orginalet så bra, då kanske..
Vad har ni för förväntningar?
Kommer ni börja nöta det?
CPL ska ju tydligen ha Quake 4 som en gren också framöver.
Jag kommer nog köpa nytt grafikkort förr eller senare och då blir det väl till att köpa Quake 4 också (jag betalar gärna för spel som är eller verkar vara bra).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!