Citat:
Ursprungligen postat av Schweden
Officiella tråden för fotbollsspelvärdlens i särklass bästa lir när det gäller spelkänsla!

Nu är det officiellt att spelet kommer att släppas 20 oktober till Xbox och PS2 och till PC kommer spelet den 27 oktober.
Så vad tror ni? Kommer ni att köpa spelet? Har ni testat demot? Jämfört med FIFA2k6 ?
Jag har spelat demot i fyra timmar nu och till en början märker man ingen skillnad från Pes4 men allt eftersom man spelar så yttrar sig små detaljer.
Några detaljer som jag märkte var:
* Backarna är betydligt mer stabila nu, man behöver inte börja skaka så fort en anfallare kommer i närheten. Lyckas de ändå sno bollen från dig så är det 9 av tio gånger frispark i din favör.
* Den ryckiga känslan när spelarna gjorde vändningar i Pes4 är rejält reducerad, nu ser det riktigt snyggt ut när Drogba vänder upp.
* Frilägena är svårare att göra mål på, målvakterna är ute mycket tidigare till och med utanför straffområdet ibland och rensar undan.
* I Pes4 hade iaf jag fått för mig ganska bra i vilka vinklar och lägen bollen oftast satt om man gick på skott. I Pes5 demot däremot kan bollen slinka in även i helt oväntade situationer. Jag gjorde t,ex nästan en kopia av Zlatans Ungern-mål och jag kan inte minnas mig att jag gjort mål ur sådan vinkel i Pes4