2005-09-21, 01:19
Medlem
Drains avatar
Sökte men hittade konstigt nog ingen tråd om det här kommande spelet. Tillverkarna heter Flagship studios och är en grupp som tidigare bröt sig ut ur det välkända spelföretaget Blizzard. Hellgate:London är ett rollspel i stil med diablo men utspelar sig i framtiden och det spelas med förstapersonsperspektiv precis som ett FPS (tänk system shock). Själv ser jag verkligen fram emot det. Här följer några länkar med info:

http://www.hellgatelondon.com/ Spelets hemsida där det bl.a. finns länkar till trailers etc.

http://www.hellgateguru.com/ Fansite med stor inofficiel FAQ
Citera
2005-09-21, 14:10
Medlem
Jelloblimps avatar
Det bästa med Hellgate är slumpvis gjorda kartor och quests(och slumpartade skills, men ingen specific info än), dessutom skall man kan kunna göra co-op. Diablo i 3d skall vara en ganska bra jämförelse.
Citera
2005-09-21, 21:57
Medlem
Spaders avatar
Ser grymt mysigt ut iaf.
Detta är en titel man bör lägga på minnet.

/Spader
Citera
2005-09-21, 23:55
Medlem
Drains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Det bästa med Hellgate är slumpvis gjorda kartor och quests(och slumpartade skills, men ingen specific info än), dessutom skall man kan kunna göra co-op. Diablo i 3d skall vara en ganska bra jämförelse.

Jo precis. De enda spelen jag kommer ihåg som lyckats bra med slumpade banor är UFO:enemy unknown och diablo spelen. Att dom gör det i 3d låter väldigt intressant. När man kollade på filmerna ser allt ut att smälta ihop fint och allt ser naturligt ut. Intressant idé att använda vapen som en motsvarighet till spells istället för som i andra FPS. Det har ju varit poplulärt på senare år att blanda olika genres men FPS/RPG måste nog vara den blandningen som används minst och förmodligen den mest underskattade. Konstigt att ingen tagit inspiration från System Shock och Deus ex tidigare.
Citera
2006-05-21, 17:44
Medlem
Jag hade 2 frågor om hellgate och skickade iväg ett mail till flagship studios.
Tänkte att någon kanske är intresserad.

HeTZeR:
I've been wondering...
Is this going to a mmorpg? or is it going to be more like 8 player games or something similar to that?
And my second and last question, is this going to be a pay to play game, where you pay each month? Or a wonderful onetime fee?

Ivan Sulic

Community Manager, Flagship Studios:
Yo! So, to be brief, Hellgate: London is an action RPG with a fully developed singleplayer mode and multiple online modes. Our online modes vary, too. Some will be comparable to Diablo (your typical 8 - 32-player instanced experience), while others will include more MMO-like functionality and will thus be comparable to those sorts of games (Guild Wars and whatnot).

We will definitely have some form of free online multiplayer. However, we have not yet figured out how we're going to fund the ongoing operation of our MMO styled game. Expect an announcement in the near future.

HeTZeR:
Thanks! You made my day!

Ivan:
You got it.

Så detta blev jag glatt överraskad över så nu är det den eviga väntan...
Citera
2006-05-21, 17:52
Medlem
Mjo Hellgate: London ska bli riktigt intressant
Citera
2007-05-02, 11:39
Medlem
lockbots avatar
Har varit ganska tyst om Hellgate: London ett bra tag nu, men för några dagar sedan lade 1up.com upp en ny förhandstitt.

Kan vara värt att notera att 1up.com har releasedatum satt till 1:a juli. Vore ju ganska trevligt om det nu skulle visa sig stämma.
Citera
2007-05-10, 11:25
Medlem
lockbots avatar
Nu har det släppts färsk information om den premiumtjänst, "Elite Subscription", som kommer finnas tillgänglig för $9,99/månad (ca 70kr/mån).
Citera
2007-05-10, 11:43
Medlem
virre_01s avatar
http://www.hellgateguru.com/gurufaq/#2.11.1

Här står en fet faq precis om allt i spelet.

Ser verkligen fram mot spelet, mmo-delen verkar bli riktigt grymt (diablo2 + guild wars). Äntligen lär vi få se ett spel i samma höga standard som diablo 2.

"One of the things we learned on top of that, from all the Diablo II days and feedback we got, is how gamers have shown that they want to experience continuing online gameplay"
Citera
2007-07-19, 15:08
Medlem
Grimsters avatar
Senaste tidens rykte sätter releasedatumet till månadsskiftet oktober-november.

Inte officiellt bekräftat av vad jag vet.
Citera
2007-07-19, 16:12
Medlem
antagonistens avatar
Jag såg nyss en trailer och det var ett spel i tredje person där någon riddare sprang runt och dödade monster.
Det såg verkligen förjävligt ut, ungefär som något "film-spel" till PS2...

De screens jag har sett tidigare (för länge sedan) visade att det var en FPS:
Har de skrotat det och bytt till tredje person, eller vad är det som har hänt?
Citera
2007-07-19, 16:18
Medlem
lockbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag såg nyss en trailer och det var ett spel i tredje person där någon riddare sprang runt och dödade monster.
Det såg verkligen förjävligt ut, ungefär som något "film-spel" till PS2...

De screens jag har sett tidigare (för länge sedan) visade att det var en FPS:
Har de skrotat det och bytt till tredje person, eller vad är det som har hänt?
Minns jag rätt kan man välja vy mellan 3rd person och FPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in