Detta är ju inte en fråga man bestämt kan svara på. Det hänger ju på omständigheterna. Jag är inte överförtjust i getingar, men anser att de har rätt att leva så länge de inte går till attack. Sticks de, däremot, så har de passerat gränsen för mitt tålamod och då går de mosdöden till mötes...
Citat:
IMPlicit: Jag försöker fråga en vegan i min klass det lite då och då, men hon blir bara förbannad när hon inte har något vettigt argument att komma med
Hon kanska bara är jävligt trött på alla smarthuven som försöker skjuta över bevisbördan på veganerna. Jag själv gör precis som hon. Så fort jag får en de "smarta" frågorna, brukar jag bara gå därifrån. Den som ställer frågan gör aldrig det för att de verkligen vill veta, utan bara för att
(a) djävlas (ofta ställs frågan när man befinner sig i en grupp av köttätare),
(b) motivera för sig själv att köttätande är rätt (oavsett vad veganen svarar så kommer det en, ofta nedlåtande, kommentar eller fråga)
(c) Slippa att själv argumentera för varför han (för det är nästan alltid en han) äter kött.
Jag är övertygad om att alla vegetarianer har upplevt samma sak. Poängen med veganism är man undviker att göra något som är skadligt. Eftersom uppenbart veganer/vegetarianer kan leva långa, friska liv UTAN kött, så är det inte upp till veganer att berätta varför de INTE äter kött, utan det är köttätarna som skall ge argument för de väljer att stödja en brutal industri som är skadligt för djur och människor, varför de stoppar i sig djurmuskler, trots att det bevisligen inte är nyttigt (åtminstone i de mängder som sker idag).