2005-08-19, 17:14
Medlem
the_linuss avatar
Wow på privata servrar gratis

Hejsan här kommer en guide till de som tycker det skulle vara kul att spela på en privat wow server. Det är fortfarande buggigt, man loggas ut lite då och då men i stora drag fungerar det förvånansvärt bra.

1. Ladda ner en fullständig klient (World.of.Warcraft-iNVASiON)
]TPB seeeegt . Det finns säkert flera klienter, men det var den här som jag tankade.

2. Efter installation av Wow, starta och när du ser rutan för innloggning skriv vad du vill i både password/andvändare. Den kommer då uppdatera ditt world of warcraft till nyaste version

3.
Efter uppdateringen skall automatiskt ha versionen 1.6.0.
Efter nerladdningen och installationen av nya patchar, skall vi nu byta ändra realmlist,så att den ansluter till en ny server. Gå in i din Wow mapp, och leta upp filen "realmlist" Öppna den med notepad. Ersätt allt som står där med "set realmlist w0w.ru". W0w.ru är alltså den privata servern vi skall ansluta till. Denna server är en av många, men den fungerar utmärkt.

4.
Gör ett account som ni loggar in med på servern
här
BARA INTERNET EXPLORER!

För de som vill ha hjälp, kan jag och en polare hjälpa till in-game. Bestäm bara en tid och dag så hjälper vi er. Obs bara dwarf och gnome, eftersom vi håller oss i de trakterna.

Lycka till!
/Linus
Citera
2005-08-19, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_linus
Wow på privata servrar gratis

Hejsan här kommer en guide till de som tycker det skulle vara kul att spela på en privat wow server. Det är fortfarande buggigt, man loggas ut lite då och då men i stora drag fungerar det förvånansvärt bra.

1. Ladda ner en fullständig klient (World.of.Warcraft-iNVASiON)
]TPB seeeegt . Det finns säkert flera klienter, men det var den här som jag tankade.

2. Efter installation av Wow, starta och när du ser rutan för innloggning skriv vad du vill i både password/andvändare. Den kommer då uppdatera ditt world of warcraft till nyaste version

3.
Efter uppdateringen skall automatiskt ha versionen 1.6.0.
Efter nerladdningen och installationen av nya patchar, skall vi nu byta ändra realmlist,så att den ansluter till en ny server. Gå in i din Wow mapp, och leta upp filen "realmlist" Öppna den med notepad. Ersätt allt som står där med "set realmlist w0w.ru". W0w.ru är alltså den privata servern vi skall ansluta till. Denna server är en av många, men den fungerar utmärkt.

4.
Gör ett account som ni loggar in med på servern
här
BARA INTERNET EXPLORER!

För de som vill ha hjälp, kan jag och en polare hjälpa till in-game. Bestäm bara en tid och dag så hjälper vi er. Obs bara dwarf och gnome, eftersom vi håller oss i de trakterna.

Lycka till!
/Linus
Om man inte har IE då?
Citera
2005-08-19, 19:37
Medlem
the_linuss avatar
Jag vet inte hur du skall gå tillväga då. IE går inte att avinstallera ( Du kan göra det med då tar den bara bort alla ikoner ) Det är ett fult trick ov microsoft. Pröva att ladda ner det från
Microsoft.com
Citera
2005-08-20, 01:28
Bannlyst
Skulle passa mig för att posta om detta. Det var trots allt server emulation som gjorde att blizzhackers.org var tvungna att lägga ner, efter flera försök av Blizzard.
Citera
2005-08-20, 11:02
Medlem
wittsys avatar
http://www.wowstatus.net/ funkar ocks
Citera
2005-08-20, 11:22
Medlem
ere många spelare på de där servrarna då
?
Citera
2005-08-20, 12:04
Medlem
wittsys avatar
ah.. Asså fan vad segt torrent e...
Citera
2005-08-20, 17:50
Medlem
the_linuss avatar
Den ryska verkar ligga nere... Kolla info, denna server verkar rocka!

http://www.wowstatus.net/detail.php?server=4912
Citera
2005-08-20, 20:38
Medlem
Spaders avatar
Jag upprepar fargons fråga.
Är det många som spelar där inne då?

Skulle mycket väl kunna tänka mig att handla Wow om det handlade om en engångsavgift. Men 100kr i månaden har jag inte råd med just nu (ska flytta). Så det lutar åt warez

/Spader
Citera
2005-08-20, 20:51
Medlem
the_linuss avatar
På den sistnämnda servern spelar 200 pers... Det brukar vara fullt.
Citera
2005-08-21, 01:15
Medlem
Spaders avatar
Och hur många brukar lira på dom stora officiella servrarna?
Så man har något att jämföra med alltså.

/Spader
Citera
2005-08-21, 11:57
Medlem
the_linuss avatar
hmm, jag tror runt 400-500. Den nya servern är mycket bättre än den första jag sade. Här pratar de flesta engelska, alla quests har fungerat ( lvl 6 nu )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in