• 1
  • 2
2005-08-18, 17:19
Medlem
MunchenCallings avatar
Jag har ett problem.
Saa fort jag sätter mig ner och spelar lite cs dröjer det 15 minuter sedan sa börjar min sambo gnälla att hon inte faar uppmärksamhet. Har försökt introducera henne till CS men hon blir ägd väldigt snabbt. Jag är inte ännu vid det stadiet att hon har ställt ett ultimatum, men jag är rädd att de tkommer inom de närmsate maanaderna/veckorna, och ska jag vara ärlig saa vet jag inte vem jag slängt ut...datorn eller tjejen? Tough choice

Är det naagon som vet hur man kan faa tjejer att börja spela cs? Ska man köra mot bots eller vet naagon en ultranoob server?
Hon är rätt vass paa strategispel som Settlers och Red Alert, men shoot em up spel är inte hennes grej.
Citera
2005-08-18, 17:26
Medlem
GaiNs avatar
Låt henne panga ner lite lätta bots och så...öka svårighetsgraden succesivt så ska du se att till slut kanske det är hon som aeger dig x-D
Citera
2005-08-18, 17:33
Bannlyst
Det där gav jag upp för några år sedan. När kommentaren "Men, du SKÖT ju honom!" flög fram så var det eskort ut ur rummet och stänga dörren.

Vid nästa försök fick hon panik när ett x antal amerikanare började jaga henne vilket slutade med att hon blev skjuten i ryggen. Ett plus var dock att hon hann slänga iväg en handgranat (tryckte på fel tanget iof) och hon fick med sig ett par i fallet. Spelet var f.ö Battlefield
Citera
2005-08-18, 17:36
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Det där gav jag upp för några år sedan. När kommentaren "Men, du SKÖT ju honom!" flög fram så var det eskort ut ur rummet och stänga dörren.

Vid nästa försök fick hon panik när ett x antal amerikanare började jaga henne vilket slutade med att hon blev skjuten i ryggen. Ett plus var dock att hon hann slänga iväg en handgranat (tryckte på fel tanget iof) och hon fick med sig ett par i fallet. Spelet var f.ö Battlefield

Haha, det var en skön historia!

Allvarligt talat; tvekar du inför ett val mellan ett dataspel och din flickvän så har du antingen ett oerhört dåligt förhållande eller oerhört stora emotionella problem.
Citera
2005-08-18, 17:50
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Allvarligt talat; tvekar du inför ett val mellan ett dataspel och din flickvän så har du antingen ett oerhört dåligt förhållande eller oerhört stora emotionella problem.

eller saa skänker cs mig jävligt mkt glädje
Citera
2005-08-18, 17:52
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
eller saa skänker cs mig jävligt mkt glädje

Se punkt två.
Citera
2005-08-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Verkar snarare vara tjejen som är extremt "needy"
Citera
2005-08-18, 20:51
Bannlyst
Skönt att man slipper det där uppmärksamhetsproblemet även om jag får medge att någon enstaka gång så har den bättre hälften uttryckt något i stil med "kunde vara kul om vi kunde göra något gemensamt."

Skämt åsido, ett förhållande innebär (oftast) att man ger och tar. Nu vet jag inte hur mycket tid du spenderar framför datorn resp. henne men har damen ett uppmärksamhetsbehov vilket innebär att du ska hålla garnnystanet 24/7 medans hon virkar framför tv'n så kanske det är dags att starta en liten diskussion.
Citera
2005-08-18, 21:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Sälj henne till en palestinks terroristorganisation! Du sa ju att hon är vass på strategi, då kan hon säkert lyckas ge ett anti-terrorist-team en plan för att rädda henne... Sedan då hon kommer tillbaka har hon nog all träning hon behöver för att spela Counter-Strike!
Citera
2005-08-18, 21:46
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Verkar snarare vara tjejen som är extremt "needy"
Håller med. Om du inte ens får lira lite är det ju nåt fel..
Citera
2005-08-18, 21:56
Medlem
CharlieRs avatar
Lär kvinnan veta hut!
Nej... Gillar hon sims och sånt shit så lär henne bygga banor. Det gillar nästan alla tjejer. Försök bara övertyga henne om att 'pink isn't the way to go'...

Annars tycker jag att det verkar konstigt. Vad är det för tjej som inte gillar att skjuta?
Citera
2005-08-19, 01:31
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Du ska nog fråga dig själv hur många timmar per dag du sitter och lirar. Jag tror inte att det bara är 15 minuter innan hon börjar klaga på dig. Är det verkligen värt att sitta dagarna i ända och spela samma tråkiga och slitna spel hela tiden? Svarar du ja, då kanske du ska lämna din sambo.

Citat:
Gillar hon sims och sånt shit så lär henne bygga banor

Jo, det vore något. Vi behöver en kvinnlig mappare. Hon är välkommen till oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in