• 1
  • 2
2005-08-15, 15:58
Medlem
Racerbyces avatar
Är det någon som sett Pepsi Twist och Vanilla Coke i hyllorna på sistone? Jag har stora problem att hitta båda, jag gillade båda eftersom det var en lite annorlunda variant på vanlig cola. Vet inte om Vanilla Coke var speciellt populär men jag gillade den, Pepsi Twist tror jag var lite mer populär. Men det enda jag hittar numera är Coca Cola Light Lemon och Pepsi Max Lemon, och jag avskyr alla äckliga light-produkter med sitt vidriga aspartam. Så vet någon om dessa två tagits bort ur sortimentet eller om de bara finns i vissa butiker?
Citera
2005-08-15, 16:00
Medlem
Deannas avatar
Jag vet iallafall att Vaniljcoca-colan tagits ur sortementet..

Är inte Pepsi Twist och Pepsi Max lemon samma dricka? Pepsi Twist var väl "sockerfri"?
Citera
2005-08-15, 16:06
Medlem
skalizs avatar
hade en god vän som gillade vaniljcolan. Nästan varje gång han köpte en så frågade kassörskan lite förvånat "Du vet att detta är vaniljcola va?" som om han hade tagit fel
Citera
2005-08-15, 16:07
Medlem
Drömmarens avatar
Coca Cola Light Lime har ju kommit nu. Någon som hunnit testa den?
Citera
2005-08-15, 16:07
Medlem
Pepsi Twist har jag sett. Dock på en "turkshop" så den är väl importerad från Tyskland eller liknande.
Citera
2005-08-15, 16:14
Medlem
Racerbyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Är inte Pepsi Twist och Pepsi Max lemon samma dricka? Pepsi Twist var väl "sockerfri"?

Pepsi Twist är/var en "vanlig" läsk och inte sockerfri. Hoppas verkligen att den inte försvunnit med som Vanilla Coke.
Citera
2005-08-15, 16:38
Medlem
Stålfarfars avatar
Lime duger, inget fantastiskt men smakar inte skit heller.

Däremot har Coca-Cola Light utan koffein nyligen gjort entré, iaf i stockholmsområdet, vilket fanimej är på tiden. Den har funnits utomlands ett bra tag och smakar i mitt tycke mycket bättre.
Citera
2005-08-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
hade en god vän som gillade vaniljcolan. Nästan varje gång han köpte en så frågade kassörskan lite förvånat "Du vet att detta är vaniljcola va?" som om han hade tagit fel

Det var väl någon oförsiktig kuf som var allergisk mot vanilj och fick således en allergisk chock /motsv av vaniljkolan. Troligtvis förklaringen till kassörskans upplysningar.
Citera
2005-08-15, 22:10
Medlem
Neej har dom slutat med vanilla coke?? Kanske därför jag inte sett den i hyllorna på ett bra tag... Den som kanske var den godaste läsken genom tiderna
Citera
2005-08-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drömmaren
Coca Cola Light Lime har ju kommit nu. Någon som hunnit testa den?

drack den i england för ett bra tag sen. faktiskt riktigt god. smakar som riktigt lime i
Citera
2005-08-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Är det någon som sett Pepsi Twist och Vanilla Coke i hyllorna på sistone? Jag har stora problem att hitta båda, jag gillade båda eftersom det var en lite annorlunda variant på vanlig cola. Vet inte om Vanilla Coke var speciellt populär men jag gillade den, Pepsi Twist tror jag var lite mer populär. Men det enda jag hittar numera är Coca Cola Light Lemon och Pepsi Max Lemon, och jag avskyr alla äckliga light-produkter med sitt vidriga aspartam. Så vet någon om dessa två tagits bort ur sortimentet eller om de bara finns i vissa butiker?

Vanilla coke var den vidrigaste drickan som någonsin funnits? ännu värre en dr.pepper till och med
Citera
2005-08-15, 23:00
Medlem
RedXs avatar
Lustigt att Pepsi Twist försvann - jag fick intrycket av att den var väldigt populär...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in