2005-08-03, 17:43
Medlem
Bossiemans avatar
Min bästa spelupplevelse är följande, svårt att rangordna men, men

Aeris död i FF VII
Hundarna som hoppar in genom fönstret i Resident Evil 1
När jag klarade Metal Gear Solid till PS.
Tomb Raider 1 - Dinosaurien

De är för mig helt oförglömliga.
Citera
2005-08-03, 17:54
Medlem
Chigarans avatar
Legend of Zelda: The Ocarina of Time; när de avslöjas att Sheik är Zelda. Fett starkt
GTA: San Andreas när man får reda på att Big Smoke och Ryder är fittor och försöker mörda Sweet
Citera
2005-08-03, 18:43
Medlem
Kaffesumps avatar
när vi dödade Ragnaros i World of Warcraft
Citera
2005-08-03, 18:47
Bannlyst
När jag satte på Ocarnia of time på 64an på maxat ljud och man får se Ganondorf det första man får. Jag hoppade säkert 4 meter rakt upp, sen var jag fast.
Citera
2005-08-03, 18:48
Medlem
När man får se en overview av polishuset när man precis entrat det i Resident Evil 2, helt oförglömligt!
Citera
2005-08-03, 19:03
Medlem
Svitjods avatar
ALLT i final fantasy 7!
det spelet blir aldrig överträffat, det är jag övertygad om.
Citera
2005-08-03, 19:16
Medlem
Don Fadäsos avatar
Silent Hill 1 i slutet när man gått åt ett enda håll i en evighet och kommer ut på ett helt annat ställe som man omöjligt kan ha gått till. Hela mitt lokalsinne slogs ut och jag höll på att kräkas. Det var nog den coolaste effekten i något spel nånsin - livmätaren som var i form av hjärtslag i handkontrollen var också för djävla fräckt. Ett riktigt höjdarspel!

Filmsekvensen i Resident Evil ett där man ser hur något springer mot en och man inte vet vad det är. Fy fan vad läskigt det var. Jag sprang direkt in genom dörren igen innan jag hann se vad det var - bara för att vara tvungen att gå ut igen.

Filmsekvensen i Resident Evil två när en "licker" hänger i taket.

Första gången jag spelade Diablo 2 i hardcore och dog och när min första och enda level 99:a hardcoresorc i Diablo 2 dog för att Norton tyckte jag borde uppdatera mitt virusskydd.

När Aeris dog i FF7 var också hårt men jag var så övertygad om att man skulle kunna rädda henne så det var först i slutet som jag verkligen fattade att hon inte skulle dyka upp och rädda en i sista sekunden.

Tombraider 2 - hela spelet ända fram tills dom gröna jättarna och all fantasy dök upp på dom sista två banorna.

Alla saker man hittat - som t.ex när jag hittade en Tal Rasha Armor i Diablo2 eller en Obsidian Amulet of the Zodiac i Diablo ett.
Citera
2005-08-03, 19:23
Medlem
Agent Coopers avatar
Alla sköna skratt framför Monkey Island 1-3.
Citera
2005-08-03, 19:54
Medlem
Svitjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso

När Aeris dog i FF7 var också hårt men jag var så övertygad om att man skulle kunna rädda henne så det var först i slutet som jag verkligen fattade att hon inte skulle dyka upp och rädda en i sista sekunden.

det var väl meningen att man skulle kunna återuppliva henne från början men det togs senare bort från färdiga produkten.ska finnas spår av denna händelse kvar i spelet någonstans som de glömde ta bortkommer inte ihåg var eller vad det var!

tycker det var bra att det togs bort.spelet blir jävligt mycket känslosammare och därmed bättre av att hon dog.
Citera
2005-08-03, 20:24
Medlem
Remslems avatar
Zombiernas läten i Q1
Citera
2005-08-03, 20:36
Medlem
the-phr0zens avatar
när man får se videon i max payne i hans hus med alla skrik och ljus.. creepy.

när jag klarade ut resident evil 1 för första gången.. va nog typ 11 då.. vilken lycka!
Citera
2005-08-03, 21:51
Medlem
Hamstrutss avatar
hmm jag njuter när jag klarat stora titlar såsom doom3 prince of persia och diverse, man får en tillfredsställande känsla och man tar en snus

stunder av lycka !

när jag fick command rank 5 på planetside.

när jag fick manteln i city of heroes

ja det finns oändliga saker jag blivit helt nöjd över.

sen en del saker när man blev fetskrämd.

spelade resident evil1 första gången, kunde inte sova på 2 veckor eller nåt.

när pinky hoppar ut ur väggen första gången i doom3

och mycke mer, har märkt att min livsstil som gamer påverkar mitt minne efter som jag inte kommer på nåt atm

men ja får väl lägga till ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in